Головна » Географія

Загальна характеристика клімату України

Мета уроку: Систематизувати знання учнів що до основних чинників формування клімату; розкрити поняття розподілу сонячної радіації на території України; дати оцінку типам повітряних мас, що панують на території України; продовжити формувати навички роботи з географічними картами, уміння співставляти та аналізувати матеріал; розвивати мислення, допитливість, уміння працювати у группі.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: фізична і кліматична карти України, атласи, схеми, додатковий матеріал.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

1.Бесіда з учнями:

Просинаючись, кожного ранку, ви мимоволі заглядаєте у вікно. Що ви там хочете побачити?

А що буде залежати від того, що ми там побачимо?

2. Повідомлення про погоду.(випереджувальне завдання)

                Теплі вам мої вітання

                 Нюхом чую холодання,

                 Котить сніг свою колоду,

                          Поговорим про погоду.

                          Вітер, сніг, мороз і сонце

                          Все загляне нам в віконце,

                        Ми за всім спостерігаєм,

                          І погоду визначаєм.

Розповідь синоптика про погоду.

ІІ   Актуалізація опорних знань

 Бесіда за запитаннями

Пригадати з попередніх класів, що таке погода?
Чи змінюється погда протягом доби?
Що таке клімат? Чим відрізняється погода від клімату?
Які кліматичні пояси виділяють на Землі?
У яких кліматичних поясах виділяють типи клімату?

ІІІ    Мотивація навчальної діяльності учнів

    Важливість клімату в житті кожної людини або цілих народів і держав добре відома. А всеж чи варто мати певні знання про клімат людям далеким від клімату професій, учням шкіл.

 Що дають нам знання про клімат?

У кожному регіоні України різні кліматичні умови: дощовий захід і посушливий південь
Моделювати і підбирати одяг,залежно де живе людина.
У Карпатах архітектори обов’язково захистять місцеві споруди від зливових дощів стрімкими дахами.
На знаннях про клімат грунтується галузь медицини як «кліматотерапія» тобто «лікування кліматом».

Які ще професії потребують знань про цю науку?

        Зрештою, кожен з нас у щоденному житті теж користується знаннями про клімат.Перевірити на скільки вони глибокі й дасть змогу вам тема яку ми починаємо вивчати.

ІУ.  ВИВЧЕННЯ НОВОЇ ТЕМИ

На дошці записати тему уроку, учні одночасно записують взошити.
Визначити мету уроку разом зучнями.

Для того, щоб добре розібратися у кліматі України, і вміти його характеризувати, нам необхідно пригадати те, що впливає на формування клімату.

                           КЛІМАТОТВІРНІ ЧИННИКИ

      (Учні самостійно пригадують і записують  на дошці )

Як кожен з цих чинників впливає на клімат України?

Робота в групах. Сформуйте групи у яких ви будете працювати і виберіть лідера. Лідери розподіляйте завдання між членами групи.

І.гр. «Сонячна радіація та її види і розподіл»

        Додається малюнок на якому потрібно закінчити схему розподілу сонячної     радіації.

ІІ.гр. «Циркуляція атмосфери»

          Закінчити схему руху циклонів та антициклонів (схема додається)

ІІІ.гр. «Повітряні маси»

            На стрілочках вказати які повітряні маси впливають на клімат України і на фізичній карті показати їх вплив (прикріпити стрілки на карті).

ІV.гр «Підстилаюча поверхня»

            Охарактеризувати рельєф України

             Вказати величину альбедо різних поверхонь доповнюючи схеми.

V.гр. «Прогноз про кліматичні зміни на майбутнє». Дані «Прес-служби».

   Підведення підсумку.

1.На земну поверхню надходить сумарна радіація. На територію України: -3600МДж/м-на заході; 3400МДж/м-Карпати; 5000МДж/м-на узбережжі Криму.

2.Циклони приносять похолодання, опади.

Антициклони- суху, теплу погоду влітку, морозну без опадів взимку.

3.На клімат України впливають арктичні, помірні, тропічні повітряні маси.

4.Гори затримують проходження повітряних мас, рівнини-вільному проникненню на південь.

5.Альбедо коливається від 24%-на півночі до 17% на півдні. У зимовий період-60%- на півночі до 25% на півдні.

2.Загальні риси клімату України.

 Робота з підручником і в парах.

1.ряд- Розподіл температури на території України.

2.ряд-Розподіл опадів на території України.

3.ряд- Кліматичне районування.

На виконання роботи-2хв.

V. Закріплення матеріалу

- Доведіть, що територія України є кліматично комфортною?

Підсумок уроку.

Закінчіть речення: «Коли я прийду додому, то розповім своїм батькам....»

Виставлення оцінок.

Домашнє завдання.

Ще раз прочитати параграфи 20 і 21. На контурну карту нанести кліматичні області. Підготувати повідомлення про погоду.


Теги: Павлучинська Л.Л., Клімат
Навчальний предмет: Географія
Переглядів/завантажень: 601/173


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar