Головна » Географія |
Мета уроку: Закріпити знання про літосферу як оболонку Землі, закріпити знання про форми рельєфу, гірські породи, мінерали, вулкани, їх будову, гейзери. Формувати загально логічні ( аналізувати, робити висновки), інформаційно-пошу кові (користуватися картою, додатковою літературою) уміння та навички. Екологічне виховання. Тип уроку: Узагальнюючий Методи роботи: Діалогічна бесіда, «мозковий штурм», робота з картками, диференційовані завдання, робота з атласом, зошитом, підручником Обладнання: Фізична карта України, фізична карта світу, колекція гірських порід, мінералів, ноутбук Хід уроку І. Організація класу: - привітання учнів. ІІ. Актуалізація опорних знань по темі «Літосфера» Вчитель починає урок в віршованій формі. І в програми межі є. Наша тема «Літосфера» Закінчилася нажаль. І тепер зве нас вдаль «Гідросфера» - оболонка. Тільки треба знати тонко – Знання про земну кору Захопило дітвору. І сьогодні всім на диво Все повторення в віршах ( Дидактичний матеріал для початкового і середнього рівня. Додаток 1) Раз є гра – то є ведучий. І «товар» в мене «везучий». На «купівлю маєш час. Всі готові? Починать? А для чого нам знання про літосферу? А що зветься літосферой? Як збудована вона? Вам колекція дана. Називайте, що відомо, Та іще цікаво знать, Чим відрізняється в природі Мінерали від породи? Робота в групах ( Учні дають характеристику різних типів гірських порід, пояснюють їх утворення, користуючись колекцією гірських порід та мінералів ). Питання: В чому різниця між гірськими породами та мінералами? На столі знаходяться скамянілі відбитки давніх рослин. Відпечатались листочки На породах давніх ер. В кого виникли рядочки? Описать їх. Хто поет? Учнівські варіанти: Далекий час замер в камінні І ми торкаємось його. У нас в руках великі таємниці Хоча й не знаємо ми того Цінність нащої країни – рештки: риби і рослини Нам дістались з давнини, цінні пам’ятки – вони. Бережімо і шануймо, не ламаймо й не руйнуймо, Бо – це прекраси країни, діаманти Батьківщини (Випережаюче творче завдання для учнів з високим рівнем навчальних досягнень) Учитель показує на карту і говорить: Нерівна поверхня Нашої планети: Тут материк, А тут – впадина – діти. А форми рельєфу в основі одні. Які форми мають вони? Учні відповідають, що на материках і в Світовому океані є гори та рівнини. На комп’ютері показуються фото гірських систем Подивіться на картини: Гори це? Чи все ж рівнини? І які ж це сильні духи Приводять їх до руху? На дошці знаходиться фізична карта півкуль учні, користуючись шкалою висот та глибин називають принципи виділення гір та рівнин за висотою. З давніх давен завели гори Про свою висоту вести спори. Важко, діти, чи все ж просто Їх вам вистроїти по росту? Учні називають гори за висотами та показують. Ії на карті. А тепер зрівняєм, друзі, По висотах вид рівнин. Визначте колір без підказки. Покажіть, ось вам указка. Учні називають низовини, височини, плоскогір’я. Показують їх на карті. І гублюся я в догадці. Що за гори на Камчатці? Подивіться: тут на фото Феєрверк підстроїв хтось. Може, вірно та чудово, нам підкажуть їх будову. Випереджаюче завдання: характеристика вулканів на вибір учнів А бувають же вулкани Не в горах, а в океанах? А рельєф, який там дна? Вам хвилиночка дана. Хто бував «на дні свідомо» Той розповідь приготував вдома. Я даю координати Пошукайте, діти, їх На яких материках Гір вершини у хмарках? 62 пн.ш. 150 з.д. ( Мак- Кінлі) 31 пд.ш. 70 з.д. ( Аконкагуа) 3 пд.ш. 38 сх.д. ( Кіліманджаро) (Індивідуальне завдання. Дані координати гір на різних материках, щоб учні мають змогу закріпити знання про географічні координати.) Фізкультхвилинка: «Показуха» Показати «Гейзер», «Вулкан», «Землетрус». Як можна зберегти форми рельєфу своєї місцевості? Розминка «Мозковий штурм» А тепер словник по темі. Щоб зберегти уроку час, Я читаю вам куплети Відповідь підберіть, як поети. Щоб пізнати глибину вод, Що задієм ( Ехолот) В повітрі пил, вогонь та попіл В Землі бушує бог вогню. Які це гори Гекла, Етна? І ще питання вам від мене. (вулкани) Порода гірського царства Із шпату, слюди та кварцу ( граніт) Б’є джерела фонтан, Потік води вагомий. В сусідах з ним живе вулкан Процес цей відомий вам. (Гейзер) Вітер гонить по пустелі Гори жовтого піску. Як звуться гори? Згадайте? Відповідь вірну дайте. (Бархани) Я слова читаю вам. Ви прислухайтесь до них. Може, зайві тут попали? Докажіть, як ви впізнали? Учні працюють в групах. «Лови помилку» ( Повинні знайти групу слів, які характеризують певне поняття і визначити зайве слово.) Ядро, мантія, впадина,земна кора. Гра – змагання «Підняття на вершину» - робота в парах. Два учні одержують на картках по 5 запитань. Якщо відповіді вірні, учень піднімає свій прапорець до вершини. Виграє, той, хто дойде до вершини першим. Відповіді дають по черзі. В разі не вірної відповіді на наступний пункт підніматися не можна. ІІІ. Підведення підсумків, виставлення оцінок та їх коментування. ІУ. Домашнє завдання. Повторити тему: «Літосфера», 4 рівень скласти вірш про рельєф. Додаток № 1 Л -1 1.Височина – це підвищення поверхні Землі з чітко вираженими схилами, висота, якого не перевищує А) до 200м; Б) 200-500м; в) 300м 2. Вивітрювання, яке відбувається під дією зміни температур, називається: А) хімічним; Б) фізичним; в) біологічним 3. Усі нерівності земної поверхні називаються: А) рельєфом; Б) горами; В) горбистою рівниною 4. Найбільшу частину морського дна займає: А) шельф; Б) материковий схил; В) ложе океану 5. Закінчити речення: Мілководні частини морського дна з вирівняною поверхнею, які прилягають до суходолу, називаються… Л -2 1.Низовина – це форма рельєфу Землі, висота, якої не перевищує А) до 200м; Б) 200-500м; в) 300м: 2. Вивітрюванням називається процес: А) руйнування гірських порід вітром; Б) перенесення гірських порід вітром; В) руйнування гірських порід під дією зміни температур, живих організмів, хімічних реакцій 3. Низовина – це форма поверхні Землі, висота, яких не перевищує А) до 200м; Б) 200-500м; В) 300м 4. Прибережну частину морського дна займає: А) шельф; Б) материковий схил; В) ложе океану 5. Закінчити речення: Найпоширенішими формами рельєфу в пустелі є …
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |