Головна » Географія |
Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів з теми; перевірити ступінь засвоєння учнями основних понять і термінів; вчити логічно мислити; розвивати творчі здібності, пам'ять, уміння застосовувати набуті знання на практиці; виховувати в учнів уміння працювати в колективі, відповідальність, допитливість, екологічну свідомість. Обладнання: сигнальні загадки, завдання на картках, схеми, свічка, склянка з водою, папір, фізична карта світу. Тип уроку: узагальнення і контролю знань Форма уроку: урок-мандрівка Хід уроку І. Організаційний момент Вчитель. Перед тим, як розпочати урок, я хотіла б, - щоб ви посміхнулися мені, а тепер один одному; - щоб були уважними і доброзичливими; - щоб ваш гарний настрій та володіння собою допомогли вам бути сьогодні активними на уроці; - не бійтеся помилятися, не забувайте - до уваги приймаються будь-які ідеї. Пригадайте правила роботи на уроці: «Знаєш відповідь - піднімай руку» «Довгий язик - підказка для суперника» «Не забувайте, у нас діє правило «піднятої руки» Бажаю вам успіхів! II. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності Вчитель. Ми з вами тривалий час мандрували повітряним океаном Землі. Вивчали його будову, склад; спостерігали за процесами, які відбувалися в ньому; були вражені неймовірною силою вітру; милувалися північним сяйвом та навіть пробували прогнозувати погоду. Сьогодні ми закінчимо тему «Атмосфера», але не попрощаємося з нею, тому що, знання про атмосферу знадобляться нам під час вивчення географії в старших класах, а також у майбутньому житті. Сьогодні я вам пропоную знову зробити мандрівку по тих темах, які ми з вами вивчили, темах, які стосуються атмосфери. Тож давайте працювати злагоджено, адже ми повинні повторити за один урок все те, що вивчали на протязі багатьох уроків. III. Повторення основних понять теми Вчитель. При вивчення теми «Атмосфера» ми з вами ознайомилися з різними поняттями, давайте пригадаємо їх. Пропоную вам піднятися по «Драбинці понять» ІV. Повторення основних закономірностей теми Вчитель. Ви вже знаєте, що атмосфера має дуже важливе значення на Землі. Спробуйте розшифрувати за допомогою сигнальних загадок відомості про атмосферу. (робота з сигнальними загадками «Значення атмосфери») Робота в парах Вчитель. З давніх-давен люди прагнули піднятися в небеса. Одних приваблювала можливість ширяти, як птахи, інші хотіли пізнавати небесні таємниці. Перші спроби освоїти і вивчити небесний простір був пов'язаний з небезпекою, і деякі дослідники поплатилися за свій зухвалий виклик небесам, життям. У мене в руках сторінки із записами дослідників повітряної оболонки. Але вони дуже старі, пошарпані, а деякі записи навіть Завдання. Був чудовий літній день, температура + 24 градуси. Нас оточує оксамитова зелень лугів, чути щебіт птахів. Ми відриваємось від землі та прямуємо в небо, вірніше у нижній, найбільш щільний шар повітряної оболонки, який зветься ……………Відчувається порив вітру, стає ……………. У тропосфері температура повітря знижується на……….градусів на кожні ………. метрів. Це пояснюється тим, що повітря нагрівається від …………. і з віддаленням від неї, у тропосфері стає ……… Летимо крізь хмари. Тут до холоду додається ще і..................... , адже у тропосфері зосереджена майже вся ................................................................... …. Нам вдалося піднятися до стратосфери. Повітря тут................. , майже немає................... Унікальність стратосфери - наявність на висоті від 20 до 50 кілометрів.............................. ……….Цей газ……………. Вище цього шару ознаків життя ………………………………………………… V. Виконання практичних завдань Вчитель. Теоретичний матеріал ви знаєте. Зараз я пропоную вам створити дві наукові лабораторії «Практики» і «Теоретики», в яких ви займаєтеся вивченням процесів, що відбуваються в атмосфері. Всі необхідні вам прилади для дослідів знаходяться на столі. На адресу кожній лабораторії надійшли листи від Незнайки з Сонячного містечка. Наші науковці повинні дати вичерпну відповідь на ці запитання, а також підтвердити її експериментально. Робота в групах. Завдання групі «Практиків» Шановні вчені! Наш Знайка говорить, що повітря має вагу. А я не вірю! Якби повітря мало вагу, то ми б відчували його, а я його на своїх плечах не відчуваю! Доведіть цьому всезнайці, що повітря ваги не має! Чи може він має рацію? Завдання групі «Теоретиків» Шановні вчені! У нашому Сонячному містечку Знайка придумав повітряну кулю, ми на ній мандрували. Але летіли ми все чомусь вгору і вгору. Чи рухається повітря горизонтально, чому і що при цьому утворюється? Доведіть, що повітря рухається в горизонтальному напрямі. (підведення підсумків) Екологічна хвилинка Вчитель. Про атмосферу та її властивості можна говорити дуже багато. Ми завжди повинні пам'ятати, що атмосфера в житті людини має велике значення. Чи завжди пам’ятає про це Людина? Як же людина ставиться до неоціненного багатства? На протязі двох тижнів дві групи працювали над дослідницькими проектами: «Вплив людини на атмосферу» та «Шляхи збереження атмосфери» Результатом ваших досліджень є колажі. То ж я запрошує представників на захист ваших проектів. (захист дослідницьких робіт, оцінювання роботи на уроці) V. Підсумок уроку. Вчитель. Я задоволена і вашою роботою на уроці - знанням теоретичного матеріалу, а також вашою дослідницькою роботою. Я впевнена, що свої знання ви зможете використати у повсякденному житті та всіляко сприятимете охороні атмосфери, бо Земля без атмосфери, як мандрівник в пустелі без води. Якщо її не збережем, зруйнуєм, зазнаємо великої біди. Домашнє завдання. Підготувати невеличкий твір-роздум «Що я можу зробити для збереження атмосфери». Використана література: 1. Андрєєва В.М. Цікава географія після уроків. – Х.: Вид. група «Основа»: ПП «Тріада +», 2007. – 160 с. 2. Голишкін В.О. Інтелектуальні ігри на уроках географії. 6 клас. – Х.: Вид. група «Основа», 2006. – 128 с. 3. Харченко А.А., Харченко І.М. Урок географії в 6 класі. Викладання блоками. Посібник для вчителя. – Х.: Вид. група «Основа», 2007. – 176 с.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |