Головна » Географія |
Мета: Поглибити знання з теми: «Повітря», застосувати їх на практиці, в повсякденнму житті, розвивати вміння висловлювати свою думку, аналізувати, робити висновки, формувати комунікативну компетентність, сприяти виховуванню ціннісного ставлення до природи. Тип уроку: Узагальнюючий. Форма уроку: «Прес - конференція» (з використанням інтерактивних технологій). Обладнання: Підручник, малюнки, картинки, бейджики з назвами кореспондентів, вчених, таблиці про склад повітря, таблички з магнітами: «властивості повітря», мікрофон, різні прилади для демонстрації властивостей повітря. Хід уроку І. Організційний момент, психонастрій учнів. Вчитель: Доброго ранку! Доброго дня! Говорите ви, і говорю вам я. Тож сядьте рівненько, слухайте уважно, Щоб працювати нам було неважко. Проведемо автотренінг і налаштуємось на урок. Я – учень, я- ходжу до школи, мене вчать учитися, я- все розумію, я- все хочу знати! ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів Вчитель: Давайте відгадаємо загадки. Крил не має, скрізьє, та літає ще й куряву здіймає. ( Вітер). Діти, а що таке вітер? – Це рух повітря. ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Сьогодні на уроці ви поглибите свої знання про повітря, його склад, властивості використання та охорону. Запишіть – продовжити мою думку: Сьогодні урок навчить мене …. У кожного на парті листок, на якому учні записують свої очікувані результати( дерево рішень) прикрипіть на дерево, в кінці уроку побачимо чи досягли ви очікуваного результату. Відкривається дошка, на якій таблички з магнітами про властивості повітря. 1. Чому в перевернуту склянку не набирається вода? 2. Чому папірці починають коливатись над полум’ям? ( тепле повітря піднімається вгору) Чому у вікна вставляють подвійні рами? ( повітря погано проводить тепло) Чому ми не бачимо повітря? Учні при відповідях на запитання обирають прилад, який підтверджує ту чи іншу властивість повітря і демонструють. 6. Склад повітря ( азот, кисень, вуглекислий газ, водяна пара) робота з підручником стор. 74 – другий абзац. Робота в парах. 2 пари: Властивості кисню Пари: властивості СО2 Що з’ясували за властивості кисню і вуглекислого газу? Робота за малюнками в групах: За малюнками визначити, де використовується кисень, вуглекислий газ. ( Старші групи доповідають про використання кисню і вуглекислого газу та заповнюють діаграму Венна). І так повітря необхідне для дихання всього живого і горіння. ПІДСУМОК: 9. Яке може бути повітря? –( чисте і забруднене). 10. Яке це забруднене? – (де є різні домішки і отруйні речовини. 11. Для дихання яке потрібне повітря? ( Чисте). 12. Як же зберегти чисте повітря? ІV. Зараз ми побуваємо на прес – конференції, яка присвячена проблемам охорони повітря. Запрошуємо вас. (завчасно підготовлені ведучий, кореспонденти, вчені). Ведучий: Шановні панове! Ця зустріч організована на прохання кориспондентів газет та журналів, які цікавляться проблемами охорони повітря. На нашій прес – конференції присутні представники наукових закладів, вчені. Вони готові відповісти на всі ваші запитання. Будь ласка. Кореспондент газети: «Вперед.» Скажіть будь ласка, а чому повітря повинно бути чистим? Відповідає кандидат наук НДІ: Так як повітря потрібне для дихання людей, тварин, рослин воно має бути чистим, бо забруднене повітря спричиняє різні захворювання, даже загибель живих істот. Кореспондент газети « События»: А звідки у повітрія потрапляють шкідливі речовини? Відповідає професор екології: 1. Часто можна побачити над містами димові хмари, вони утворюються зі шкідливих речовин, які випаровуються із заводських та фабричних труб. До складу цих речовин входять часточки кам’яного вугілля й попелу, краплини вугільної смоли, різні отруйні гази. 2. Також накопичується водяна пара, яка утворюється внаслідок згорання палива, внаслідок чого випадають дощі, які викликають захворювання листя та загибель рослин. Забруднюється повітря і вихлопними газами автомобілів, мотоциклів, літаків. 3. Лікар – пульманолог: Я хочу додати, що забруднення повітря затруднює дихання людей, тварин. Пил проникає з повітрям до приміщень, осідає на меблях, стінах, вікнах. Ведучий: Дякую. Кореспондент журналу: « Здоров’я»: Які потрібні заходи для збереження чистоти повітря? Відповідає доктор екологічних наук: По-перше у нас існують закони про охорону повітря, за якими забороняється підприємствам викидати в атмосферу шкідливі речовини, тому встановлюються пиловловлювачі; вчені розробляють нові моделі автомобілів, які не забруднюють повітря,вдосконалюють мотори, паливо. Доповнює інженер станції спостережень за чистотою повітря: Ви знаєте є спеціальні станції, які стежать за чистотою повітря, крім цього вулиці й тротуари міст поливають водою, велику роль відіграють зелені рослини, листя яких затримують пил, сажу, дим, поглинають вуглекислий газ і виділяють кисень, тому треба оберігати і насаджувати рослини, забороняють палити листя, сміття. Ведучий: Дякую. Кореспондент журналу: «Природа» А як зберегти чисте повітря в приміщенні? Лікар- педіатр: Щоб у приміщенні було чисте повітря, треба щоденно робити вологе прибирання, витирати пил з вікон, дверей, кімнатних рослин, не заходити в верхньому одязі, в класах щоб було більше кисню, треба провітрювати його на перервах між уроками, відкривати кватирки, або вікна. Ведучий: Дякую. На цьому ми закінчуємо свою роботу,всім дякую, а Вам, кореспонденту, бажаю ширше освітлювати на сторінках ваших видавництв проблеми і заходи по охороні повітря. До побачення. V. Підсумок уроку, рефлексія -Над якою темою працювали на уроці? -Чи справдились ваші очікування? -Що цікавого ви дізналися під час нашої конференції? Вправа « Мікрофон». Учні висловлюють в мікрофон: що дізналися нового? - чи сподобався урок? - хто і як працював на уроці? - оцінювання та самооцінювання знань. Заключне слово вчителя, оцінювання роботи. VI. Домашнє завдання: 1. Пропоную вам скласти пам’ятку для громадян « Збережімо чисте повітря». 2. Підібрати з періодичної преси статті про проблеми охорони повітря.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |