Головна » Географія |
Мета уроку: закріпити і систематизувати знання, отримані під час вивчення теми»Африка»; розвивати логічне мислення учнів, виявляючи причинно – наслідкові зв'язки між ФГП, рельєфом, кліматом, внутрішніми водами, ґрунтами, природними зонами та господарською діяльністю людини, використовуючи ігрові методи, формувати інтерес до географії материків і океанів. Обладнання: фізична карта Африки, атласи. Тип уроку: повторювально - узагальнюючий. Методи: групові, ігрові. Хід уроку І. Організаційний момент Привітання, перевірка присутніх і готовності учнів до уроку. Поділ учнів на два загони. Вступне слово вчителя. Сьогодні ми вирушаємо в експедицію до Африки. Добираючись до місця проведення нашої мандрівки, ми проїдемо декілька станцій: "Ерудити", "Картографічна", "Природні зони", "Словникова". До складу кожного загону входять картографи, геологи, кліматологи, зоологи, ботаніки, ґрунтознавці. На чолі загону стоїть командир Завдання 1. Кожен командир повинен представити свій загін,вибрати його назву, пов'язану з Африкою, обґрунтувати її. Учитель. А тепер вирушаємо у мандрівку. Ось і перша станція. Станція "Ерудити" Один загін дає відповідь письмово, лише потім відповідає усно другий загін. Мандруючи пісками Калахарі Відкрив в ній озеро він Нґамі, Що схоже так було на сон. Цей мандрівник був (Лівінґстон). (1 бал) 2. Чи може на екваторі лежати сніг, якщо може, то де і чому? (3 бали) 3. Чому на південно - західному узбережжі Африки утворилася пустеля Наміб?(3бали) По одному представнику з кожного загону виконують завдання. Охарактеризуйте фізико - географічне положення материка Африка. (5 балів) Дайте характеристику фізико - географічного положення о. Мадагаскар. (5 балів) Назвіть особливості рельєфу Африки. (5 балів) Станція "Картографічна" Представник загону - картограф - отримує картку з назвами географічних об'єктів, які він має показати на карті. Гори - Атлаські, Драконові, Капські, Рувензорі, нагір'я Ахаґґар. (2 бали) Станція "Природні зони" На цій станції учні називають назви природних зон. Постійно висока температура. Сильні зливи протягом усього року. Вічнозелені вологі ліси з винятковою різноманітністю рослин та тварин. (Екваторіальні ліси. 1 бал.) (Савани і рідколісся. 1 бал ) Станція "Словникова" Пояснити такі терміни: Материк, пустеля, рельєф, ваді. (1 бал). Підсумки. Підрахувати, яку кількість балів набрав кожен загін. Далі кожен загін отримує маршрутний лист експедиції із завданням. Через 3 хвилини представники загонів відповідають на поставлені запитання, позначають на карті маршрут. Маршрутний лист експедиції (І загін) 1. Дайте фізико - географічну характеристику Ефіопського нагір'я за планом: а) географічне положення; б) рельєф, висота; в) клімат (середня температура січня, середня температура липня, річна кількість опадів); г) Ґрунти; ґ) господарська діяльність людини. Маршрутний лист експедиції (II загін) 1. Дати фізико - географічну характеристику пустелі Наміб за планом: а) географічне положення; б) рельєф, висоти; в) клімат ( середня температура січня, середня температура липня, річна кількість опадів) г) ґрунти; ґ) господарська діяльність людини. Підсумок уроку. Після перевірки маршрутних листів підбиваю підсумки уроку, виставляю оцінки, визначаю кращий загін і кращих учнів, роблю зауваження.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |