Головна » Географія |
Мета уроку: Освітня: Продовжити формування навичок характеризувати географічне положення материка та його вплив на особливості природи. Виявити особливості фізико-географічне положення Антарктиди, які визначають особливості її природи. Відпрацювати вміння обчислювати за градусною сіткою відстань між точками в градусах та кілометрах, знаходження об’єктів за географічними координатами. Вивчити географічну номенклатуру берегової лінії Антарктиди. Поглибити знання історію про відкриття та дослідження Антарктиди Виховна: Сприяти формуванню світоглядних ідей про взаємозв’язки та єдність компонентів природи. Навчати учнів логічно мислити, обґрунтовувати свої погляди, робити висновки та порівняння. Виховувати почуття патріотизму та гордості за свою державу, її вклад у дослідження материка. Розвиваюча: Розвивати у школярів вміння застосовувати знання про загальні географічні закономірності природи Землі для характеристики особливостей окремого материка. Розвивати вміння працювати з географічними картами. Тип уроку: вивчення нового матеріалу Обладнання: контурні карти Антарктиди; Попередня підготовка: учні розділені на 2 групи, всі готували невеликі повідомлення про відкриття Антарктиди. І. Організація класу. Привітання. На сьогоднішньому уроці ми з вами починаємо вивчати новий материк — Антарктиду. На уроці ми Дізнаємося про особливості географічного положення Антарктиди, їх вплив на природу материка. Цей материк був відкритий самим останнім із усіх материків, і багато славетних мореплавців, полярників боролися за те, щоб бути його першовідкривачами, так само, як потім і за те, щоб першими досягти Південного полюсу. Тому і я хочу вам запропонувати командне змагання в якому ви будете боротися за першість у досягненні нових знань. І нехай вашим девізом на уроці будуть слова англійського полярника Роберта Скотта «Боротись, шукати знайти, не здаватись». А тепер — до справи. ІІ. Актуалізація опорних знань. Що означає слово «Антарктида»? ІІ. Вивчення нового матеріалу. Географічне положення материка. (використовується презентація, слайди 3, 4.) Характеристика ГП материка: (право відповіді надається по черзі командам. Команда за правильну відповідь отримує смайлик.(1 смайлик — 1 бал) Відносно екватора; (18º + 24º = 42º 42º ∙ 111,2 км = 4 670 км) Визначити, які океани омивають береги Антарктиди, підписати їх на контурній карті. (команда, що раніше і правильно справляється отримує смайлик). 1)Південний Географічний полюс- точка — 90 градусів Пд. Ш. 2)Південний Магнітний полюс — точка перетину магнітної осі Землі з її поверхнею, точка, на яку вказує стрілка магнітного компаса. 63 ºПд. Ш., 138 º Сх. Д. 3)Полюс Вітрів — на станції "Русская" (законсервована) 74°ПД. ш. 136°Зх. д – тут середня кількість днів із швидкістю вітра більше 15 м/с в складає 264 на рік, причому більше 30 м/с — 136 днів. 4)Південний Полюс Недоступності — місце, найбільш віддалене від берегів океану (82°Пд. ш., 55°Сх. д.) 5) Південний Полюс Холоду - район станції "Восток" (діюча) - 78°28′ Пд. ш. 106°48′ Сх. д. – там зафіксована найнижча температура у 1983 р. -89,2 °C Завдання нанести ці полюси на контурну карту за координатами. Історія відкриття та дослідження материка. Вчитель: Ми знайомилися з відкриттям Антарктиди у 6 класі. Настав час дізнатися про це більше. Всі члени ваших команд готували повідомлення, давайте ми з вами їх послухаємо і постараємося запам’ятати, бо попереду нас ще чекає вікторина. Виступи учнів із супроводженням слайдів 5-17. (Додаток) Учитель по ходу виступів коментує, вносить уточнення. ІІІ. Закріплення вивченого. Вікторина «Своя гра». Використання слайдів 18-32. (В залежності від часу кожен учень відповідає на 1 або 2 питання і отримує бали). IV. Підведення підсумків. Якою була наша мета? Чи досягли ми її? V. Підрахунок балів, визначення переможців. Оцінювання роботи учнів капітанами. Виставлення оцінок. VI. Домашнє завдання § 36 опрацювати, нанести на контурну карту в роб. Зошиті вивчені елементи берегової лінії.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |