Головна » Географія

Материки. Антарктида

Мета уроку:

Освітня: Продовжити формування навичок характеризувати географічне положення материка та його вплив на особливості природи. Виявити особливості фізико-географічне положення Антарктиди, які визначають особливості її природи. Відпрацювати вміння обчислювати за градусною сіткою відстань між точками в градусах та кілометрах, знаходження об’єктів за географічними координатами. Вивчити географічну номенклатуру берегової лінії Антарктиди. Поглибити знання історію про відкриття та дослідження Антарктиди

Виховна: Сприяти формуванню світоглядних ідей про взаємозв’язки та єдність компонентів природи. Навчати учнів логічно мислити, обґрунтовувати свої погляди, робити висновки та порівняння. Виховувати почуття патріотизму та гордості за свою державу, її вклад у дослідження материка.

Розвиваюча: Розвивати у школярів вміння застосовувати знання про загальні географічні закономірності природи Землі для характеристики особливостей окремого материка. Розвивати вміння працювати з географічними картами.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання:
 — фізична карти світу;

контурні карти Антарктиди;
карта Антарктиди (на слайді);
атласи школярів;
контурні карти;
авторська презентація «Географічне положення та історія дослідження Антарктиди»»;
заготовки для підписів номенклатури;
карточки з балами за завдання.

Попередня підготовка: учні розділені на 2 групи, всі готували невеликі повідомлення про відкриття Антарктиди.

І. Організація класу. Привітання. На сьогоднішньому уроці ми з вами починаємо вивчати новий материк — Антарктиду.

На уроці ми

Дізнаємося про особливості географічного положення Антарктиди, їх вплив на природу материка.
Відпрацюємо вміння знаходити об’єкти за географічними координатами та відстані за градусною сіткою.
Вивчимо номенклатуру  берегової  лінії Антарктиди
Познайомимося з історією відкриття Південного полюсу та  досліджень Антарктиди.
Дізнаємося про внесок України у вивчення Антарктиди.

Цей материк був відкритий самим останнім із усіх материків, і багато славетних мореплавців, полярників боролися за те, щоб бути його першовідкривачами, так само, як потім і за те, щоб першими досягти Південного полюсу. Тому і я хочу вам запропонувати командне змагання в якому ви будете боротися за першість у досягненні нових знань. І нехай вашим девізом на уроці будуть слова англійського полярника Роберта Скотта «Боротись, шукати знайти, не здаватись». А тепер — до справи.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Що означає слово «Антарктида»?
Яка площа Антарктиди?
У якій послідовності ми характеризуємо географічне положення материка?
Звернути увагу на карту Антарктиди. Які вона має особливості?

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

Географічне положення материка. (використовується презентація, слайди 3, 4.)

Характеристика ГП материка: (право відповіді надається по черзі командам. Команда за правильну відповідь отримує смайлик.(1 смайлик — 1 бал)

Відносно екватора;
Відносно нульового меридіана; Відносно Південного полярного кола.
Пояснити, які особливості природи можуть бути обумовлені таким положенням Антарктиди.
Знайти протяжність материка вздовж 90º Зх. та 90º та Сх. Д.

(18º + 24º = 42º 42º ∙ 111,2 км = 4 670 км)

Визначити, які океани омивають береги Антарктиди, підписати їх на контурній карті. (команда, що раніше і правильно справляється  отримує смайлик).
Дати характеристику розташування Антарктиди відносно інших материків.
Вивчення берегової лінії материка. (Вчитель: Антарктида – найвищий і найхолодніший материк Землі. Його середня висота 2040 м, а середня температура найтеплішого місяця від'ємна. Він покритий товстим шаром льоду (2-4 км). Льоди Антарктиди містять 80 % прісної води планети. Її льодовий «шолом» впливає на клімат усієї південної півкулі Землі. Тому важливим елементом берегової лінії материка є шельфові льодовики. Завдання:Нанести на контурну карту моря Росса, Ведделла, Беллінсгаузена, п-ів Антарктичний та шельфові льодовики Росса, Ларсена. Ронне. (смайлик за кожен об’єкт).
А тепер дізнаємося ще про одну незвичайну рису Антарктиди. На ній виділяють вчені аж 5 Полюсів.

1)Південний Географічний полюс- точка — 90 градусів Пд. Ш.

2)Південний Магнітний полюс — точка перетину магнітної осі Землі з її поверхнею, точка, на яку вказує стрілка магнітного компаса. 63 ºПд. Ш., 138 º Сх. Д.

3)Полюс Вітрів — на станції "Русская" (законсервована) 74°ПД. ш. 136°Зх. д – тут середня кількість днів із швидкістю вітра більше  15 м/с в складає 264 на рік, причому більше 30 м/с — 136 днів.

4)Південний Полюс Недоступності — місце, найбільш віддалене від берегів океану (82°Пд. ш., 55°Сх. д.)

5) Південний Полюс Холоду - район станції "Восток" (діюча) - 78°28′ Пд. ш. 106°48′ Сх. д.  – там зафіксована найнижча температура у 1983 р. -89,2 °C

Завдання нанести ці полюси на контурну карту за координатами.

Історія відкриття та дослідження материка.

Вчитель: Ми знайомилися з відкриттям Антарктиди у 6 класі. Настав час дізнатися про це більше. Всі члени ваших команд готували повідомлення, давайте ми з вами їх послухаємо і постараємося запам’ятати, бо попереду нас ще чекає вікторина.

Виступи учнів із супроводженням слайдів 5-17. (Додаток)

Учитель по ходу виступів коментує, вносить уточнення.

ІІІ. Закріплення вивченого.

Вікторина «Своя гра». Використання слайдів 18-32. (В залежності від часу кожен учень відповідає на 1 або 2 питання і отримує бали).

IV. Підведення підсумків. Якою була наша мета? Чи досягли ми її?

V. Підрахунок балів, визначення переможців. Оцінювання роботи учнів капітанами. Виставлення оцінок.

VI. Домашнє завдання § 36 опрацювати, нанести на контурну карту в роб. Зошиті вивчені елементи берегової лінії.


Теги: Вороніна Н.П., Антарктида
Навчальний предмет: Географія
Переглядів/завантажень: 1063/176


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar