Головна » Географія |
Мета : сформувати поняття «Антарктика»; сприяти формуванню в учнів знань про географічне положення; поглибити і систематизувати знання про відкриття та сучасні дослідження Антарктиди в рамках міжнародного співробітництва; продовжити формування навичок встановлювати закономірності поширення природних умов, пов’язаних з географічним положенням; розвивати інтерес до вивчення теми на прикладах героїчних подвигів полярників; сприяти вихованню почуття гордості і патріотизму, вміти досягати поставленої мети і вміти долати любі труднощі. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Методи навчання: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, частково-пошуковий. Прийоми навчання: викликаю асоціацію, географічна мозаїка, географічна розминка, дивуй, дерево рішень. Форма проведення : урок-подорож. Очікувані результати: розкривати поняття «Антарктика», розкривати особливості ГП Антарктиди, розповідати про історію відкриття та сучасні дослідження, показувати на карті основні географічні об’єкти. Обладнання: фізична карта світу, карта Антарктиди, підручники, зашити, атласи, практикуми, мультимедійна презентація. Хід уроку. І. Організаційний момент. 1. Привітання. 2. Познайомитися, 3. Холодно мені, але з Вами…. ІІ. Актуалізація опорних знань. Прийом «Географічна мозаїка» Ви почали вивчати материки?Покажіть на карті. Прийом «Географічна розминка» Де розташована Антарктида? Покажіть на карті. Прийом «Викликаю асоціацію» А що ви чули про материк Антарктида? Які асоціації він у вас викликає? ІІІ. Мотивація навчальної діяльності Прийом «Дивуй» Отже, Африка – найжарчій , Австралія – найсухіший, Південна Америка – найвологіший. А вона лежить на краю нашої планети, немов спляча красуня, ..земля, закована в біле. Зловіща і прекрасна вона лежить в своїй морозній дрімоті, в складках мантії снігу, висвічує аметистами і смарагдами криги. Вона спить, і її горизонти розмальовані рожевими , блакитними, золотистими та зеленими тонами. Її називають «Королевою холоду», «Холодильником Землі», мовчазною, крижаною, пустельною, загадковою. Саме вона є найвищим материком і найхолоднішим, саме тут зосереджено 80% всієї прісної води світу і не має жодного корінного жителя. Це саме її називають материком миру і співпраці. І саме цей материк ми починаємо вивчати сьогодні. ІV. Вивчення нового матеріалу. Запишіть будь-ласка тему нашого уроку. «Антарктида і Антарктика. Загальні відомості. Відкриття та сучасні дослідження.» (слайд 1 ) А) 1 корабель – Як розташована Антарктида відносно південного полярного кола? Б) 2 корабель – Як розташована Антарктида відносно південного полюсу? В) 3 корабель – Якими океанами і морями омивається Антарктида? Всім) А що таке Антарктика? (стор.174) Нанесення цих об’єктів на карту. Який з кораблів мені швидше назве ім’я цього мореплавця? (слайд ) Однак материк був відкритий, але лише через 50 років. І ця честь випала російським мореплавцям : А) 1 корабель – назвіть їх прізвища. Б) 2 корабель - дату відкриття Антарктиди. В) назву суден, на яких була здійснена подорож. (слайди ) 8. Після відкриття материка Антарктиди починається його дослідження і вивчення. Перед дослідниками постала нова задача – підкорити Південний полюс. І в жовтні 1911 року морозною антарктичною зимою до південного полюсу майже одночасно направляється 2 експедиції – норвезька та англійська. Однією командував Р. Амудсен , іншою – Р.Скотт. В експедиції Р.Скотта був наш земляк А.Омельченко. Амудсен і Скотт були приятелями, Амудсен кидає виклик Скотту – Хто перший? Мороз, холод, загибель непристосованих коней до холоду, поломка саней, але дійшли ..до Полюсу. Яким же було розчарування Скотта. Коли вони у південній точці побачили норвезький прапор з надписом «Ласкаво просимо.» (слайд)Того ж дня експедиція вирушила назад, але так і не повернулася. Сталася трагедія – всі учасники загинули від холоду і голоду, не дійшовши до свого табору – 18 км. Тіла першовідкривачів Південного полюсу покояться в льодах Антарктиди. 9.Сьогодні на Південному полюсі працює станція, яка називається ? (стор 150, мал. 130), яка навіки поєднала першовідкривачів, а нам показала приклад величезного героїзму . ДЕВІЗ 10.Сьогодні в Антарктиді працює 39 станцій із 18 країн світу. (робота з підручником стор.176).З 1996 року почала роботу і українська станція «Академік Вернадський». (слайд )Дослідження Антарктиди проводять тільки в мирних цілях. Заборонено випробування зброї, захоронення сміття. Цю білосніжні красуню звуть – (?) – материк миру і співпраці. V. Закріплення вивченого матеріалу. Прийом «Дерево рішень» Ми відпливаємо від берегів красун і- Антарктиди і давай ви зараз заповните листок ваших спостережень, які розложені у вас на столах. (слайд ) VІ. Підсумок уроку. Оцінювання. А скажіть , чи існує зв'язок між вами і Антарктидою. Дати відповідь на це запитання нам допоможе географічно-математична задача. (слайд ) VІІ. Домашнє завдання §32
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |