Головна » Географія

Гідросфера - 2

Мета:

навчальна - розглянути  і  засвоїти  поняття    “Світовий  океан”, “океан”, “море”, “затока”, “протока”,”материк”, “ острів”, “півострів”,”архіпелаг”, ознайомитись  з  поняттями “внутрішнє “ і  “окраїнне  моря”  та  навчитись  їх  розрізняти  і  наводити  конкретні  приклади, ознайомитись  з   типами  островів  за  походженням;  удосконалити  знання  про  рекорди  об’єктів  Світового  океану.

виховна -  виховати  доброзичливість,  ввічливість, комунікабельність.

розвиваюча -  розвивати  образне  і  логічне  мислення, вміння висловлювати  думки, пам’ять, увагу, природничий  світогляд.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: Загальна географія: Підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. / В.Ю.Пестушко, Г.Ш.Уварова. – К.: Генеза, 2006. – 240с., м/м презентація,  карти   атласу, контурні  карти, роздатковий матеріал.

Хід уроку:

I. Організаційний  момент

ІІ. Актуалізація  опорних  знань,  умінь  і  чуттєвого  досвіду  учнів.              Слайд 2,3 

Для того, щоб дізнатися тему сьогоднішнього уроку, та знання, які ви засвоїли на попередньому уроці розгадайте кросворд.

1. Водна оболонка Землі.

2. Штучно створена водойма.

3. Частина гідросфери, що має витік і гирло.

4. Частина гідросфери, що поширена в нашій місцевості.

5. Процес переміщення води в різних агрегатних станах.

6. Багаторічні природні скупчення льоду.

7. Агрегатний стан льоду.

8. Колообіг води ( океан – атмосфера – океан ).

9. Вода, яка випадає з хмар у вигляді дощу, снігу, крупи.

10. Колообіг води ( океан – атмосфера – суходіл – океан ).

11. Займають найбільшу частину гідросфери.

12. Сукупність води в газоподібному агрегатному стані.

13. Атмосферне явище, що полягає в скупчені продуктів конденсації.

IІІ. Мотивація  навчально-пізнавальної  діяльності                   Слайд 4 (відеосупровід)

Учитель: Світовий океан — це важлива складова гідросфери: оскільки саме на океан припадає основна частина (96%) її об'єму. Саме слово «океан» прийшло до нас із давньогрецьких міфів. Називали так бога однойменної ріки, що омиває весь земний світ. Звідси і прийшло поняття «світовий океан». Простори, охоплені ним, настільки великі, що нашу планету інколи називають водною планетою.

Давайте ми здійснимо подорож Світовим океаном та познайомимося із його частинами і вияснимо особливості ділянок суходолу у океані.

Учитель: Але перш ніж ми розпочнемо подорож  розглянемо декілька  тверджень , які  стосуються  Світового  океану  та  об’єктів, які  в ньому  розташовуються. А  ви  спробуйте визначити правильні, адже  серед вірних  тверджень  будуть  і  невірні, надуманні. Спробуйте  їх визначити. (біля кожного ставлять + або – )

Твердження:                                                                                                                  Слайд 5

1.Острів  Мадагаскар  - найбільший  за  площею  острів  на  земній  кулі.

2.Бенгальська  затока  -  найбільша  за  площею  і  об’ємом  води  затока  Світового  океану.

3.Азовське   море -  найглибше  з морів  Світового  океану.

4.Мозамбіцька протока  -  найдовша  протока  з усіх  проток   Світового океану.

5.Протока  Дрейка - найвужча  протока  на  земній  кулі.

6.Аравійський  півострів -  найбільший  за  площею  півострів  земної  кулі.

7.Філіпінське  море – найбільше  за  площею  море  Світового океану.

Учитель: Так, я  згоден  з  вами, що  зараз  вам  правильно визначити  вірні  і не  вірні твердження  важко, проте  після  вивчення  сьогоднішньої  теми  уроку  ви  зможете  з  успіхом  це  зробити. А  поки, що  я  роздаю вам  твердження, де  вони  будуть чекати   свого  часу.

ІV. Повідомлення  теми, мети, завдань  уроку.                                                      Слайд 6

Тема  сьогоднішнього  уроку -  “Світовий  океан  та  його частини”.

План уроку

Поняття „ Світовий океан”
Частини Світового океану.
Суходіл в океані.
Практична робота №10 «Позначення на контурній карті географічних об′єктів Світового океану.»

Ми  розглянемо  і  засвоїмо  поняття    “Світовий  океан”, “океан”, “море”, “затока”, “протока”,”материк”, “ острів”, “півострів”,” архіпелаг”. Ознайомимось  з  поняттями “внутрішнє “ і  “окраїнне  моря”  та  навчимось  їх  розрізняти і  наводити  конкретні  приклади. Розглянемо  і  засвоїмо  типи  островів за  походженням, з конкретними  прикладами;  удосконалимо  знання  про рекорди  об’єктів  Світового  океану.

V. Вивчення нового матеріалу

Прийом «Творча лабораторія»                                                                           Слайд 7-10

Клас  ділиться  на  4  групи, кожна  група  обирає  капітана. Капітани  тягнуть папірці, на  зворотньому  боці, яких  написані  певні  теми: “океани”,” моря”, “затоки  і  протоки”,” суходіл  в океані”. Відповідно  до  обраної  теми  команда отримує  перелік  питань, на  які  необхідно відповісти,користуючись  підручником   і додатковими  джерелами  інформації (картами  атласу). Час  на виконання  завдання  -  5-7  хвилин,  після  цього  команда   доповідає  про виконану  роботу. (1 учень – доповідає, 2 учень показує на карті географічні об’єкти )

Завдання  для  команди, що  отримала  папірець  зі  словом

“ОКЕАНИ”

1. Скільки  океанів  на  земній  кулі?

2. Що називають  Світовим  океаном?

3. Перелічіть    океани  в порядку  зменшення  їх  площі.

4. Що називають акваторією?

5. Де  розташовується   п’ятий  - Південний  океан?

6. Географічний практикум: позначити на контурній карті гідрологічні об’єкти над якими ви працювали, та показати їх на фізичній карті світу біля дошки (Тихий, Атлантичний, Індійський, Північний Льодовитий океани)

Завдання  для  команди, що  отримала  папірець  зі  словом

“МОРЯ”

1. Дайте  визначення  поняття  “море”.

2. Які  моря  називають  внутрішніми? Наведіть  конкретні  приклади.

3. Які  моря  називають окраїнними? Наведіть конкретні  приклади.

4. Які  моря  є  найглибшим  і наймілкішим  морями  Світового океану?

5. Яке  море  є  найбільшим  за  площею?

6. Географічний практикум: позначити на контурній карті гідрологічні об’єкти над якими ви працювали, та показати їх на фізичній карті світу біля дошки (моря: Чорне, Азовське, Середзем­не, Червоне, Берингове)

Завдання  для  команди, що  отримала  папірець  зі  словом

“ПРОТОКИ   І    ЗАТОКИ”

1. Дайте  визначення  поняття  “протока”. Наведіть приклади  проток  Світового океану, з  зазначенням  ділянок  суходолу, які  вони  роз’єднують, та водних  басейнів,які  вони сполучають?

2. Дайте  визначення  поняття “ затока”. Наведіть приклади  заток   Атлантичного  океану.

3. Яка  затока  є  найбільшою  за  площею  і   об’ємом  води?

4. До  басейну  якого  океану  належать  Перська, Аденська, Бенгальська  затоки?

5. Яка  протока  є найдовшою, а яка найширшою  в світі?

6. Географічний практикум: позначити на контурній карті гідрологічні об’єкти над якими ви працювали, та показати їх на фізичній карті світу біля дошки (протоки: Керченську, Босфор, Гібралтар­ську, Магелланову, Дрейка, Берингову; затоки: Біскайську, Бен­гальську, Мексиканську, Гвінейську)

Завдання  для  команди, що  отримала  папірець  зі  словом

“СУХОДІЛ   В  ОКЕАНІ”

1. Дайте  визначення  понять  “материк”, “острів”, “півострів”.

2. Який острів  є  найбільшим  за  площею  в світі?

3. Які  бувають острови  за  походженням  та  як  вони утворюються?

4. Дайте  визначення  поняття  “архіпелаг”. Наведіть  конкретні  приклади  архіпелагів  в Тихому  океані.

5. Який  півострів є  найбільшим  за  площею  в світі. Води якого  океану  омивають  його  береги?

6. Географічний практикум: позначити на контурній карті гідрологічні об’єкти над якими ви працювали, та показати їх на фізичній карті світу біля дошки (острови: Великобританія, Шрі-Ланка, Великі Зондські, Великі Антільські, Гренландія, Мадагаскар; півострови: Аравійський, Кримський, Апеннінський, Індостан, Індокитай, Лабрадор, Сомалі.)

Після отримання завдань «Фізкультхвилинка»                        Слайд 11 (відеосупровід)

Виступи груп                                                                                                         Слайд 12-16

VI. Закріплення вивченого матеріалу

Прийом «Твердження»                                                                                                Слайд 17

Повертаємось до тверджень, які ми розглядали на початку уроку, давайте перевіримо чи правильні вони.

VIІ. Підведення  підсумків  уроку                                                                              Слайд 18

Прийом  “Який з вивчених об’єктів ви хотіли б відвідати і чому?? ”:

учні  ланцюжком, по  черзі  називають  по  одному  гідрологічному  об’єкту, і пояснюють чому саме вони хотіли б побути саме там.

Виставлення оцінок за урок

VІІІ. Повідомлення   домашнього   завдання                                                       Слайд 19

-         Опрацювати §46, вивчити географічну номенклатуру;

-         доробити завдання в таблиці і вивчити її;

творче завдання (на вибір): скласти кросворд «Світовий океан».


Теги: Лаба О.О., Гідросфера
Навчальний предмет: Географія
Переглядів/завантажень: 785/155


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar