Головна » Географія |
Мета: ознайомити учнів видами ресурсів океану; розвивати практичні навички працювати з картами атласу, малюнками представників органічного світу; формування розуміння наслідків господарської діяльності людини; виховувати бережне ставлення до природи. Тип уроку: вивчення нового матеріалу Обладнання: атлас, підручник, карти, малюнки, ІКТ. Вчитель географії та біології: Єрмоленко Тетяна Миколаївна Охрамієвицька ЗОШ І – ІІІ ст. Корюківський р – н. Чернігівська обл.. Хід уроку: Організаційний момент: 1 хв. Мотивація навчальної діяльності: Прийом « Відстрочена відгадка» Йшли вздовж берега океану старий та молодий чоловік. Старий вдивляючись в далечінь океану мовив: « Океан не тільки колиска життя, а й багата кладова з якої можна багато чого взяти». Молодий на це відповів: « Що з нього візьмеш? Води і тієї не нап’єшся бо солона.» Старий змовчав. Учитель: Діти, як ви гадаєте хто з них має рацію? Вивчення нового матеріалу: Учитель: чи любите ви слухати казки? Чи знаєте ви казку про золоту рибку? Давайте її послухаємо. Жили на березі моря чоловік з дружиною і були вони бідні, їсти було нічого. Жінка виправила чоловіка до моря піймати рибки на вечерю. Пішов чоловік, закинув сітку і витягну лише одну рибку та рибка була не проста, а золота. І мовила до чоловіка людською мовою « Відпусти мене чоловіче, я тобі за це виконаю три бажання. Проси, що хочеш.». Чоловік одразу попросив їсти. Рибка погодилась і дала трьох помічників, які покажуть всі біологічні ресурси океану. ( три учні планктон, нектон і бентос, які отримали випереджаючі завдання демонструють презентації своїх організмів). Учитель: чоловік набрав їжі та й поніс додому. Поїли. Зрозумівши, що рибка може виконати будь – яке бажання, жінка відправляє чоловіка вдруге, з проханням багатства. Вдруге просив чоловік рибку. Рибка запросила в гості, показала карту багатств морських « Ось сіль, а далі обирай сам». Діти давайте допоможемо чоловікові визначитись з мінеральними ресурсами океану. Які б ви порадили взяти корисні копалини, щоб стати багатим? ( робота з картою атласом та підручником) Зраділа жінка цьому добру і вирішила, що її оселя має сяяти на тисячі миль і знову виправляє чоловіка до рибки. Неохоче втретє прохав чоловік рибку. Рибка згодилась допомогти за умови подолання « Географічного кросу» (учні виконують вправу) Потужні річки в океані – це ---------------- Використавши всі ці рухи води в океані, які мають енергію, оселя жінки наповнилася світлом і теплом. Жінка була жадібна і знову відправила чоловіка до рибки. Та коли чоловік тільки відкрив рота, тут з’явився цар морський і сказав: « Тобі що дали замало? Можеш не отримати і цього, якщо ………» Що мав на увазі володар морський? Що треба робити, щоб користуватися дарами океану? Вправа « Мікрофон» Ось і казочці кінець, а хто слухав – молодець. Закріплення навчального матеріалу: Учитель: які ж багатства дає океан? « Шпаргалка» 3 групи учнів виконують одну і ту ж роботу – складають схему багатств океану. В кожної групи різна за кольором ручка. Виконану роботу передають одна одній групі, яка може внести правки, поки не повернеться до авторів. Підсумок уроку: То ж чи правий був старий чоловік вказавши, що океан багата кладова? Домашнє завдання: Опрацювати схему, визначити заходи збереження океану.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |