Головна » Географія |
Мета. Систематизувати і узагальнити знання учнів про материк Антарктиду і прилеглу територію-Антарктику. Вдосконалювати вміння учнів використовувати набуті знання на практиці. Розвивати пізнавальний інтерес, уміння аналізувати і робити висновки. Формувати критичне мислення,навички самостійної навчально-пізнавальної діяльності. Виховувати поважне ставлення до природи, екологічну культуру, колективізм. Тип уроку. Урок узагальнення і систематизації знань, урок-гра. Обладнання. Карта півкуль, роздаткові та сигнальні картки,атласи, призові фішки,мультимедійна дошка. Хід гри. І. Організаційний момент. ІІ. ІІ. Актуалізація опорних знань та умінь учнів. -У 7 класі ми вивчаємо географію материків і океанів. Ми вже з вами багато подорожували і багато знаємо про особливості кожного з них. Я загадаю загадки, а ви відгадаєте, про які саме материки йде мова. 1.На екватор на гарячий Животом лягла і плаче, Що у неї невеселі Простягнулися пустелі. А в лісах густих гілеї Нишпорять малі пігмеї. (Африка) 2.Цей маленький материк До тепла, мов кішка, звик. Океан навкруг синіє, Жаркий тропік землю гріє. І навкруг на сотні миль – Безгоміння темних хвиль. (Австралія) 3.На екватор голову схилила, Тропік оторочив тонкий стан. Зливи теплі щічки її вмили, Щоб любив красунчик океан. (Південна Америка) 4.Цей материк від горя посивів, Під товстелезними льодами занімів. Найхолоднішу шапку на Землі На нього одягнули тіні злі. (Антарктида) Сьогодні у нас урок-узагальнення у вигляді гри по темі « Антарктида і Антарктика». Під час різних ігрових прийомів і конкурсів ви зможете отримати за правильні відповіді призові фішки,які в кінці уроку перетворяться на оцінку.(Обрати асистента серед учнів, який буде розносити фішки). ІІІ. Систематизація і узагальнення знань. «Ланцюг асоціацій». Учні називають асоціації,які в них викликає назва Антарктида. Учитель підкреслює наскільки більш складними і досконалими стали їх асоціації, порівняно з першим уроком вивчення материка. «Мікрофон». Учні за допомогою мікрофона продовжують тезу « Антарктиду називають «полюсом холоду планети» тому що…» «Вірю-не вірю». (Учні використовують сигнальні картки) Материк Антарктида за своєю площею більший лише за Австралію. (Так) «Аукціон». (У кожного учня на парті лежать картки з правильними відповідями на запитання, яке «продається» (лот)). Прибережні океанічні води та прилеглі острова разом з Антарктидою утворюють географічну територію. Яка її назва? (Антарктика) Конкурс « Географічно- математичний» ( робота в парах). Виконати математичні розрахунки, використовуючи географічні знання. 1.Додайте між собою цифри, які складають площу материка. (1+4+1=6) 2. Поділіть число, яке отримали, на число,що вказує на кількість океанів, які омивають Австралію.(6:3=2) 3. Число,що вийшло, помножте на число, що вказує на місце материка за площею між іншими материками.(2*5=10) 4.Відніміть від отриманого числа кількість найбільших діючих вулканів в Антарктиді. (10-1=9) Учні, які першими правильно виконали розрахунки, озвучують свої дії. «Географічна лабораторія» (робота в групах). І група- кліматологи. Завдання: довести, що Антарктида—найхолодніший материк. ІІ група-геологи. Завдання: розповісти про корисні копалини материка і пояснити чому неможливий їх видобуток. ІІІ група-картографи. Завдання:визначити географічні координати найвищої точки материка. Конкурс «Здивую всіх» (домашнє завдання). Учні повідомляють нові і цікаві факти, які виходять за рамки шкільного підручника, про Антарктиду та прилеглу територію, демонструючи презентації на мультимедійній дошці. ІV.Оцінювання учнів (за кількістю отриманих фішок). Підведення підсумків.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |