Головна » Фізика |
Мета: Узагальнити та систематизувати знання з теми: «Теплові явища», виявити рівень засвоєності понять, формул, графіків. Розвивати зацікавленість, почуття конкуренції, змагання, престижності. Вчити учнів проявляти позитивні почуття в ситуації перемоги та поразки. Тип уроку: Урок перевірки знань, умінь та навичок. Обладнання: Мультимедійний проектор, плакат з девізом уроку, картки з формулами, штатив З муфтою і лапкою, сірникова коробка, спирт, спиртівка, фольга, вата, бензин, мед.спирт, пробірка, тримач, картки – заохочення Ⅰ. Вступне слово вчителя. Ми сьогодні зібралися на незвичайному уроці. Ми прийшли у гості до пані «Теплоти». На с гостинно вона зустрічає за традиційною чашкою чаю. Але ми сьогодні, ще будемо змагатися, щоб показати, хто, що вивчив, хто знає більше, а хто можливо про це дізнається лише сьогодні. Отже, у нас сьогодні урок – гра. Ми розіб’ємось на 2 команди (по 1, 2, 3 – команда №1, 4, 5, 6 – команда № 2). Кожен член команди за вірну відповідь буде отримувати ось такі значки .І яка команда набере більшу кількість значків, та команда і переможе. Зверніть увагу на девіз нашого уроку. Девіз: Ми змагатися вчимось По темі « Теплота» Ми взнаємо цікаве щось Хоч тема, здається, проста. Конкурс №1.Розминка. Хто швидше дає відповідь, той отримує значок Який метал розплавиться в долоні?
Чи прискориться танення льоду в теплому приміщенні, якщо його накрити кожухом? Конкурс №2. «Поясни формулу» По черзі скласти якомога більше формул з використанням величин: Q, c, m, q, r, t1, t2. Назвати ці теплові процеси Q=cmΔt; Q= rm; Q=λm; Q= qm; Q= -cmΔt; Q= -rm; Q= -λm; Конкурс №3. Експериментальний Кожна команда демонструє дослід, а потім по ньому задає питання іншій команді. Наприклад: Команда №1. Взяти однакові кусочки фольги, на них покласти вату, величиною із сірникову головку, капнути на неї по черзі бензин та спирт. Після того коли спирт та бензин повністю вигорять, рукою поторгати фольгу. Яка більше нагріється? Пояснити. Відповісти на запитання: Чи однаково нагрілася фольга? Чому? Команда №2.Надіти на палець пробірку, тримати денце в полум’ї спиртівки. Відповісти на запитання: Почував палець тепло під час нагрівання пробірки? А тепер налити води у пробірку, не наповнюючи, 2 см до краю, нагрівати зверху: Буде нагріватися вода знизу пробірки? Конкурс №4. Домашнє завдання. Команда №1 підготувала суперникам запитання з теми: « Теплові явища на транспорті». Навіщо зимою на радіатори машин надівають чохли утеплення?
Чому на циліндрах мато циклічних двигунів побудовані такі широкі ребра? Команда №2 готувала запитання команді – супернику – з теми: « Теплові явища на будівництві». В якому будинку тепліше: в дерев’яному, чи цегляному? Конкурс №5. «Явища природи». Пояснити природні явища, які ви бачите на екрані Дощ Конкурс №5. Аукціон графіків Вам необхідно якомога більше інформації отримати з графіка. Інформація приймається по черзі за кожну вірну відповідь значок. Ви повинні назвати, для яких речовин зображені графіки, як визначити Q на кожній ділянці і чому дорівнюєQ на всій ділянці графіка? Конкурс №6. « Найуважніший» - конкурс капітанів Зараз я перевірю вашу уважність. Ось тут мені учні склали розповідь про теплові явища, але допустили помилки, яка команда їх більше помітить, та й виграла у цьому конкурсі. Тексти будуть передані на друковані на листку, а також є на екрані « Я проснулась дуже рано, ще не було 8 годин ранку. Сонце стояло високо і світило мені у вікно. На вулиці було не дуже холодно, але вікна були заморожені. Різні малюнки розмалював Мороз зі сторони вулиці на віконному склі. Розкривши віконце, щоб протерти, я побачила околицю міста, поля. Бо з мого поверху мені добре було їх видно. Там сніг вже розтанув і лише лежав на дахах будинків. Я включила електрочайник, швидко зробила зарядку, вмилася під краном по пояс, і не витершись глибоко вдихнула, і відчула як тепло розлилося по всьому тілу. Поснідавши, я вийшла на вулицю. Зустрівшись з подругою і привітавшись, я сказала: « Ну й погодка сьогодні! Сонце таке гарне, хоча t=-2°С.» А вона мені заперечила: « Ні, сьогодні t=-4°С.» Ми посперечалися, а потім зрозуміли у чому справа. У мене термометр висить у затишку, в неї – на вітру, от і показує менше.»
Слово вчителя: Поки ми змагалися у нас уже все готове до чаю. Ось я тримаю чашки з блюдцями, сахарницю, чайні ложки. Ми поставили самовар, приготувалися пити чай. Але він не кипить, що треба зробити? (Накрити кришкою)! А навіщо, хто пояснить? Поки самовар закипить, ось в баночці вже вода кипить, ми бачимо бульбашки? Де вони взялися? Що ми спостерігаємо, чому вони змінюються? Вчитель:Отже, ми зайшли в гості до «Пані Теплоти», вона гостинно нас привітала і запросила до чайного столу. Ви можете приступити до чає пиття, а я підведу підсумки уроку. Підсумок уроку: Зібрати картки, і визначити, яка команда – переможець. Виставити індивідуальні оцінки.
За допомогою картки – смайлика (з одного боку листка , з іншого - ) учні сигналізують про своє ставлення до уроку. Сподобалося, дізналися багато нового Домашнє завдання: Повторити §21- §28 Підібрати прикмети, прислів’я, у яких фізичний зміст з теми: «Теплові явища»
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |