Головна » Фізика |
Мета. Повторити й узагальнити матеріал теми, підготуватися до тематичного оцінювання; виховувати інтерес до вивчення фізики; розвивати навички самостійної та колективної роботи, увагу, логічне мислення. Тип уроку: комбінований урок-змагання. Передбачувані результати: а) учні знають основні поняття теми, уміють користуватись основними формулами; б) нормують науковий підхід до розуміння суті явищ; в) цінують здобуті знання. Обладнання: картки із завданнями, збірник задач із табличними даними. Організація навчальної діяльності 1) Метод навчання: евристичний. 2) Метод викладання: стимулюючий. 3) Метод виявлення знань: усне опитування, взаємоперевірка. 4) Форма організації навчального процесу: групова (робота в малих групах). 5) Метод роботи учнів: частково-пошуковий. 6) Етап виявлення знань: повторення. Хід уроку I. Рефлексія настрою та готовності до заняття. Мотивація навчання, повідомлення теми і мети. II. Представлення команд, капітанів. III. Робота в малих групах. Конкурс «Розминка» (додаток 1) – 5 хв. Максимальна кількість балів – 6. IV. Підсумки уроку-змагання – 3 хв. V. Домашнє завдання: повторити основні питання теми, розв'язати (зі збірника запитань і задач Ю.І.Ненашева): І група — № 24.32, Π група — № 29.13, III група —№ 32.50.
Додаток 1 Розминка 1. Якої пори року Ейфелева вежа стає вищою на 15 см? (Влітку.) 2. Цим трьом живим двигунам так і не вдалося зрушити з місця немеханічний транспортний засіб. (Лебідь, рак та щука.) 3. Молекули яких хлопчиків (здорових чи застуджених) рухаються швидше? (Застуджених – їхня температура вища)4. Чому лід не одразу починає танути, якщо його внести з морозу в теплу кімнату? (Він ще нагрівається до температури плавлення.) 5. Чому скошена трава висихає швидше у вітряну погоду? (Швидкість випаровування залежить від вітру.) 6. Волога білизна, яку вивісили взимку надворі, замерзає. Чому вона стає сухою через деякий час навіть за сильних морозів? (Випаровування відбувається за будь-якої температури.) Додаток 3 1. Яка кількість теплоти затрачається на нагрівання 340 г алюмінію на 50 °С? 2. На скільки нагріється 200 г води при наданні їй 10 кДж теплоти? 3. Яку масу латуні можна нагріти від 20° до 420 °С, надавши їй 30,4 кДж теплоти? 4. Скільки теплоти виділиться при згорянні 3 т кам'яного вугілля? 5. Скільки теплоти затрачається на плавлення 500 г цинку, взятого при температурі 420 °С? 6. Скільки теплоти виділиться при конденсації 2,5 кг водяної пари?
Додаток 4 Наукова подорож до кухні 1. Чи можна, підсилюючи вогонь під каструлею, прискорити варіння картоплі, яка вже кипить? 2. Яка вода швидше закипить: сира чи переварена, якщо їх узяти за однакової температури? 3. Чи можна розплавити метал у холодній воді?
Додаток 5 Д. Білоус Ви везете добро на возі На території чужій. Ось віз підскочив на дорозі – Упав додолу ваш сувій.
B. Близнюк Краплинами теплого воску Спадає на крони літо.
C. Пущик І хлібом пахне, вишнями, соломою І піснею, яку співав козак. Та грудочка стає солоною, Як сіль чумацька на важких возах.
М. Познанська Це жито липневе у полі Дало соломи на бриля. Прив'яло листя на тополі, Від спеки аж пашить земля.
Загадки: 1) У піч положиш — мокне, На воду пустиш — сохне.
2) Із землі підніме навіть дитина, А через хату не перекине і доросла людина.
Відповіді 2. Кристал, бурштин, акустика. 3. Q = cm(t2 - tx) = 0,34 · 920 · 50 = 15640 (Дж); 4. 1) Ні, бо вся енергія витрачається на випаровування води, в той час як температура кипіння незмінна за сталого тиску. 2) Сира, бо кипіння – це виділення повітря, розчиненого у воді. У перевареній такого повітря немає. 3) Так, ртуть плавиться за температури -39 °С. 5. Інерція, плавлення, дифузія, випаровування, віск, пір'їна.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |