Головна » Фізика |
Мета уроку: Освітня: формувати в учнів знання про закономірності навколишнього світу, простір і час, одиниці часу та способи його вимірювання; вміння вимірювати час за допомогою метронома, секундоміра, годинника. Виховна: розкрити значення вимірювальних приладів у науці, техніці та побуті. Розвивальна: формувати вміння планувати й проводити спостереження та досліди; вимірювати й аналізувати результати; розвивати творчі здібності учнів, прищеплювати навички інтелектуальної праці Демонстрації, матеріальне забезпечення уроку Ілюстрації явищ мікро-, макро- та мегасвіту; метроном, секундомір, годинники (механічні та цифрові); інструкція до лабораторної роботи № 3 Структура й основний зміст уроку I. Етап орієнтації. II. Етап визначення мети Визначення спільно з учнями цілей наступної діяльності. Визначення показників досягнення наступних цілей - які знання, уявлення свідчитимуть про це. І. Актуалізація опорних знань учнів. (метод «Мікрофон») 1. Що таке фізична величина? Фізична величина - це кількісна характеристика певного фізичного явища. 2. Що означає «виміряти фізичну величину» і для чого це потрібно? Виміряти фізичну величину – означає порівняти її з однорідною величиною, яку взято за одиницю цієї величини. Наприклад: довжину можна виміряти за допомогою лінійки. Позначається довжина буквою l. Одиниця вимірювання довжини [l]~ 1 м. 3. Яким чином проводять вимірювання фізичних величин? Порівнюють одиницю вимірювання величин із еталоном 4. Що таке шкала приладу? 5. Що таке ціна поділки шкали приладу? Ціною поділки шкали вимірювального приладу називається значення вимірюваної величини між двома сусідніми позначками шкали. 6. Штрихи – це …риски нанесені через певні проміжки 7. А поділки – це … проміжки між рисками 8. Визначити ціну поділки шкали означає … 1) Знайти два сусідні штрихи шкали, позначені цифрами. 2) Від більшого значення відняти менше. 3) Одержаний результат поділити на кількість поділок, що знаходяться між ними. III. Етап проектування. Обговорення плану наступної роботи. IV. Етап організації виконання плану діяльності. 1. Навколишній світ, у якому живе людина. 2. Простір і час як форми існування матерії. Мікро-, макро-, мегасвіт. Матеріальний світ єдиний. Поділ матеріального світу на мікро-, макро- і мегасвіти є умовним. Мікросвіт — це світ матеріальних об'єктів з розмірами, меншими за один мікрометр (молекули, атоми і дрібніші частинки). Макросвіт - світ співрозмірних людині масштабів (від 10"6м до 106м). Мегасвіт - це матеріальний світ тіл з розмірами більшими за один мегаметр (планети Сонячної системи тощо). 3. Вимірювання часу. Одиниці часу. Час - це міра тривалості подій у природі. ІІІ. Фронтальне виконання лабораторної роботи № 3 «Вимірювання часу» (короткочасна) Мета: ознайомитись із принципом роботи метронома, секундоміра; навчитися вимірювати проміжки часу за допомогою різних фізичних приладів. Обладнання: метроном; секундомір; годинник із секундною стрілкою; скляна трубка завдовжки 25 - 30см і діаметром 7-8 мм; пластилін. Хід роботи. 1. Визначте ціну поділки годинника й секундоміра. 2. Закрийте один кінець скляної трубки пластиліном. Наповніть її водою так, щоб у трубці залишилося трохи повітря. Закрийте пластиліном другий кінець трубки й покладіть її на стіл. Легенько постукайте по трубці, щоб повітряна бульбашка відокремилася від пластиліну. Потім підніміть один кінець трубки й покладіть його на тонкий зошит. Бульбашка почне повільно переміщуватися вгору, поки не сягне протилежного кінця трубки. Щоб повернути бульбашку у вихідне положення, підніміть кінець трубки, що лежить на столі. Експеримент 1. Перевірте своє «відчуття» часу. Для цього, не користуючись вимірювальними приладами, оцініть час, протягом якого повітряна бульбашка переміщується від кінця трубки, що лежить на столі, до кінця трубки, який лежить на зошиті. Запишіть цей час. 2. Виміряйте час руху бульбашки за допомогою: а) годинника; б) секундоміра. Кожний дослід повторіть тричі. Результати вимірювань і обчислень відразу занесіть до таблиці. Аналіз результатів експерименту 1. Проаналізувавши умови експерименту, порівняйте одержані результати і з'ясуйте: а) яким з поданих приладів доцільніше користуватись. Годинником ___; метрономом _____; секундоміром ____. б) з якою метою кожний дослід повторено тричі. ____щоб відпрацювати практичні навички лічби; ____щоб отримати найбільш точний результат вимірювань; ____щоб навчитися обчислювати середнє значення величини. в) які умови проведення експерименту призводили до похибок. Відповідь:______________________________________________________________________ 2. Користуючись годинником визначте свій пульс. (Довідка. Для дітей 11-15 років у спокійному стані нормою вважається частота пульсу 70 - 80 ударів за хвилину. Висновок: кількість ударів власного пульсу за хвилину ______; кількість ударів пульсу за віковою нормою 70-80.) Висновок: під час виконання лабораторної роботи ми навчилися вимірювати_______________ У результаті проведених дослідів отримали такий результат:______________________________ IV. Аналіз виконання завдань лабораторної роботи V. Етап контрольно-оціночний. Домашнє завдання § 4, п.1, Опрацювати навчальний матеріал про простір і час, вимірювання часу та одиниці часу. Підготуватися до лабораторної роботи № 4 Домашнє завдання (1хв) Повторити п. , скласти кросворд з ключовим словом «світловод».
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |