Головна » Фізика |
Мета: з’ясувати рівень освітньої компетентності учнів, перевірити як вміють застосовувати набуті знання на практиці, розвивати вміння висловлювати думки, висувати свої гіпотези, робити власні висновки та узагальнення. Виховувати самостійність, відповідальність, повагу один до одного та взаємодопомогу. Обладнання уроку: набір приладів для проведення різних експериментальних завдань (кусочок спирту(спиртівка), невеличкі посудини з водою, електричний чайник,електрична плитка, годинник, термометри ), емблеми команд, картки самооцінки Форми і методи: робота в групах, коло ідей, дискусія, інтерактивна техніка,, Ажурна пилка “, випереджуюче навчання. Тип уроку: урок – дослідження
Хід уроку І.Розумова розминка.
Щоб налаштувати учнів на творчу і плідну працю, зацікавити висновками, які будуть в кінці уроку пропоную прослухати одне із слів логічної пари, а учні повинні добавити до нього відповідне своє логічне слово за допомогою символічного мікрофону. Наприклад: Корисна робота – повна робота Згоряння - палива 4200 дж/кг*К - питома теплоємність води Питома теплота згоряння палива - q Кількість теплоти – Q Виділяється - тепло і т.д. Обговорення девізу уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Клас наперед був поділений на три,,домашні” групи, які вдома виконували свої експерименти. Кожному учневі перед уроком роздано певного кольору листочок з певним висловом, терміном, з недописаною формулою, з записом величини, з недописаним правилом по темі,, Теплота згоряння палива. Коефіцієнт корисної дії нагрівника “. Знаючи учнів кожної групи, пропоную цікаве об’єднання в робочі групи безпосередньо на уроці, але пройшовши мозковий бар’єр. Кожна група має емблему певного кольору, і,відповідно, після завдання у групі повинні виявитись тільки листочки певного кольору. Наприклад: 1. Q = сm* (t - t ) 2. Питома теплота згоряння палива вказує яка кількість теплоти виділяється під час згоряння 1 кг будь – якого виду палива. 3. ККД нагрівника визначають за формулою *100%
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Наголошую на важливості сьогоднішніх експериментів, правда, учні повинні були вдома проробити досліди самі, а в класі їм необхідно тільки ще раз продемонструвати їх і зробити висновки. Націлюю клас на створення проблемної ситуації: ,, Який нагрівник має найбільший ККД, і чи завжди людині вигідний такий нагрівник? “. Коротка дискусія перед початком експериментальних доказів.
IV. Інструктаж по техніці безпеки під час проведення досліджень. Дослідницька робота. Проведення експерименту відбувається під гаслом: ,, Хто швидше приготує чай ” Звичайно, що нагріти і скип’ятити всім групам пропонується однакова маса води: m = 200 г. 1. Перша група учнів стверджує, що спиртівка ( горіння спирту ) найдешевший і найбезпечніший нагрівник. Ця група під назвою ,, Калорія “ демонструє, як вона визначала коефіцієнт корисної дії пристрою, в якому нагрівником є спиртівка. Друга група учнів, назва якої,, Електрик “, продовжувала стверджувати, що коли поспішаєш, то кращого нагрівника за електричний чайник, не знайти. Ця група демонструє, як вона визначала коефіцієнт корисної дії електричного чайника. Третя група учнів користувалася для нагрівання води електричною плиткою, і,відповідно, визначала коефіцієнт корисної дії електричної плитки. Група вступила в суперечність з,, Калорією”:,,Що все-таки вигідніше: електрочайник чи електроплитка?”. Група працює під назвою,, Економія”.
Кожною групою керує капітан. В групі розподілені обов’язки між її учасниками, працюють за принципом,, «Твій успіх іде на користь мені, а мій – на користь тобі “. Кожна група має своїх експериментаторів, теоретиків, спостерігачів за процесом експерименту, доповідачів. Відповідно, вдома кожний працював над своїм завданням. Групи комплектувались так, щоб учні могли зустрітися і в домашній обстановці. Створення,,домашніх” груп сприяє пошуковій роботі, роботі з додатковою літературою, розвитку взаємодопомоги і співпраці.
V. Обговорення результатів експерименту. Доповідач кожної групи звітує про роботу своєї групи і одержаний результат. І. Перша група. Робоча формула: = %
ІІ. Друга група. Робоча формула: *100%
ІІІ. Третя група. Робоча формула: *100% Вдома учні записали, які потужності у електричних приладів (паспорти). Учні вступають в дискусію. Перед ними визріли різні проблеми для обговорення: а) Який нагрівник має найбільший ККД? б) Хто все - таки затратив найменше часу для приготування чаю? в) Який нагрівник економічно вигідний? г) Який нагрівник екологічно вигідний?
VI. Осмислення результатів. Підсумок уроку Учні прийшли до висновку, що їхня дискусія продовжується. Вчитель пропонує вдома обчислити вартість використаної електроенергії для кожного випадку експерименту, першій групі – це вартість кусочка спирту і запропонувати ці результати на урок розв’язування задач.
VII. Домашнє завдання. Зробити відповідні розрахунки про використання електроенергії при користуванні електрочайником та плиткою (висновки до експерименту). Комплексний проект. Як можна обчислити ККД при нагріванні кімнати цегляною пічкою, якщо вона опалюється газом, дровами? Записати етапи проведення експерименту. 3. Повторити попередній теоретичний матеріал.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |