Головна » Філософія |
Гендерні ролі та стереотипи Підготувала: учениця 11-А класу СШ №5 Головчак Анастасія Гендер – глобальна проблема людства Гендер - одна з базових характеристик особистості, що обумовлюють психологічний і соціальний розвиток людини. У 2000 р. ООН так сформулювала п’ять глобальних тривог людства: бідність, екологія, демографія, мир і ґендер. Визначення гендеру Ґендер - це культурна характеристика поведінки, яка виховується у відповідності до статі в певному суспільстві в певний час. Ґендер - це набір соціальних ролей. Це костюм, маска, в яких чоловік та жінка виконують свої соціальні ролі. Гендерні ролі: усвідомлюються в процесі виховання та навчання; різні в різних культурах та часових рамках; змінюються з плином часу; змінюються відповідно до соціального та економічного рівнів розвитку. Стереотипи Стереотип - усталене ставлення до подій, вироблене на основі порівняння їх з внутрішніми ідеалами. Соціальний стереотип - це система економії ресурсів в процесі оцінювання моделей середовища. Ґендерні стереотипи Ґендерні стереотипи - це соціально загальні уявлення про особисті якості та поведінкові моделі чоловіків і жінок, а також про гендерну специфіку соціальних ролей. Від народження батьки виховують дитину відповідно до її статі. З цього приводу в усіх країнах існує чимало традицій. Наприклад: дівчаткам купують одяг рожевого кольору, а хлопчикам – блакитного; дівчаткам дарують ляльки, а хлопчикам – машинки. “Чоловічі” та “жіночі” якості Стереотипи з приводу ґендеру відображають погляди суспільства на поведінку, яка характерна для чоловіка або для жінки, а також уявлення про «справжню» жінку або «справжнього» чоловіка. Домінування жінок — матріархат. Домінування чоловіків — патріархат. Сексизм Декларація ООН Декларація Організації Об’єднаних Націй з питань сексуальної орієнтації та гендерної ідентичності . Стать і гендер Стать – визначає, є людина чоловіком чи жінкою. Вона зумовлена структурою генів і є поняттям біологічним. Гендер – поняття культурне і соціальне. Визначає риси характеру та особливості поведінки, які вважають характерними для чоловіків і жінок у певному суспільстві (наприклад, жінкам приписують такі риси характеру, як турботливість, поступливість, емоційність, а чоловікам – лідерство, стриманість). Три групи гендерних стереотипів: Стереотип маскулінності-фемінності. Стереотипи, пов’язані із закріпленням сімейних і професійних ролей. Стереотипи, пов’язані зі статевими розбіжностями у структурі праці. Найбільш популярні стереотипи: 1. Чоловік, який слідкує за своїм зовнішнім виглядом – гомосексуал. 2. Чоловік з бородою – лісоруб та/чи поганий господар 3. Місце жінки – біля плити, а гроші заробляє чоловік 4. Жінка повинна носити лише спідниці та плаття, її образ має бути жіночним і ніжним. VS. 5. Жінка не повинна займати керуючих посад. Тільки чоловік знає, як потрібно управляти. VS. Гендерні стереотипи в рекламі Так само, як і в суспільстві, в ЗМІ теж панує низка стереотипів, зокрема, в рекламі. Домогосподарка, як правило, показується лише в рекламі побутової техніки чи якихось миючих засобів. Красуня – реклама косметики, гелів для душу тощо. Успішний чоловік/бізнесмен – обов’язково в шикарному костюмі, на дорогій машині. Реклама парфумів чи годинників.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |