Головна » Біологія |
Тема: Стать та гендер. Гендерні проблеми в сучасному суспільстві. Мета: Розкрити відмінність між поняттями біологічна стать та соціальна стать. Ознайомити учнів з концепцією гендерної рівності. Вирішення гендерних проблем шляхом обговорення конкретних проблем в сучасному суспільстві. Навчити дітей вільно висловлювати свою думку. Тип уроку: урок-тренінг. Обладнання: плакати, вислови відомих людей, комп’ютер, мультимедійний проектор. Міжпредметні зв’язки: з соціології, медициною, історією. Структура уроку 1. Активізація пізнавальної діяльності учнів. Як можна охарактеризувати чоловічу та жіночу стать? ♀ ♂ 22А+ХХ 22А+ХУ Фенотип: Первинні та вторинні статеві ознаки. Що таке статевий диморфізм? Церебральна (диференціація характеристик відповідних ділянок кори головного мозку). 2. Основна частина уроку. Інформаційний блок. Поняття “гендер” – з латинської – рід. В сучасній соціології “гендер” – поняття протилежне до поняття біологічна стать. Біологічна стать “видається ” людині ще до народження, а гендер це поведінковий комплекс, властивих чоловіку та жінці і гендер може змінюватися в ході історичного розвитку суспільства. партнерські відносини; В 1955 році сексолог Джон Мані запозичив термін “гендер” з англійської граматики при вивченні транссексуальності, щоб розграничити стать біологічну і соціальну. Вчені виявили, що біологічна стать мало впливає на соціальну роль чоловіка та жінки. В результаті з’явилось визначення “гендер”, як сукупність соціальних і культурних норм, ролей якими суспільство наділяє людей в залежності від їх біологічної статі. Гендер – це соціальна модель людини в залежності від його статі. 3. Стать чи гендер? Тренувальна вправа. Жінки народжують дітей? (стать) У чоловіків коротке волосся, у жінок – довге. (гендер) Жінки вигодовують дітей груддю, а чоловіки з пляшечки (стать) 4. Гендерні стереотипи. ситуація: Мороз. Без шапки двоє людей. Я не вдягну шапку, тому що зіпсую зачіску - Хто з них чоловік? Хто жінка? - Які соціальні ролі виконують чоловіки і жінки? - Які жіночі та чоловічі професії ви знаєте? Групи стереотипів: професійні; 5. Тренінг (Практична частина) Принципи тренінга. Позитивність. Ціна стереотипу (Тренувальна вправа) Клас ділиться на три групи. Група. Завдання: «Чоловік сильна стать, а жінка слабка стать». Група. Завдання: «Жінка – берегиня сімейного вогнища, а чоловік здобувач засобів для існування». Виступи учнів по кожній проблемній темі та вільне обговорення. Гендерні проблеми в світі та в нашій країні: Обмежений доступ жінок до влади і власності. в’язниці переповнені чоловіками (90% всіх ув’язнених чоловіки); Вирішення проблем: Залучення до державного управління жінок. 6. Підсумок уроку: Чи збулися ваші очікування? (відповіді учнів). Висновок: гендерні відносини повинні вирішуватися як на рівні сім’ї так і на державному рівні.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |