Головна » Біологія |
Мета уроку: Тип уроку. Засвоєння нових знань. Форма уроку. Синтетична. Місце уроку в навчальній темі. Вступний (перший у темі). Форми і методи роботи: розповідь, бесіда, самостійна робота учнів з підручником, виконання лабораторної роботи, складання таблиці, складання схем, психологічне розвантаження. Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, скелети й опудала птахів, таблиці «Тип Хордові. Клас Птахи», «Тип Хордові. Клас Плазуни», набір пір’я, книги про птахів, спів птахів. Основні поняття та терміни: кіль, контурні пера, рульові пера, борідки, стержень, опахало, цівка, куприкова залоза, орнітологія, орнітолог. Епіграф уроку. У природі немає нічого зайвого ( М. Монтень). 1. Привітання Інтерактивна вправа «Прогноз». Уявити, що доброго і поганого може статися в нашому житті, якщо не буде засвоєна навчальна інформація теми. Запитання до учнів: Постановка проблемних питань. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми, мети уроку Відгадайте загадку: «Із землі і дитина підніме, а через огорожу й силач не перекине»? (Перо). Перо є однією з рис притаманних птахам, завдяки якій їх іще називають пернатими. ІV. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу (Розповідь з елементами бесіди) Птахи- це теплокровні яйцекладні наземні хребетні з передніми кінцівками, перетвореними на крила, тіло яких вкрито пір’ям. Поширені на всіх континентах, у всіх кліматичних зонах. Харчуються в основному тваринними організмами( від дрібних безхребетних до ссавців), але є й рослиноїдні види. Клас Птахи об'єднує ≈ 8500 видів птахів. За допомогою передніх кінцівок-крил вони літають, а їхні задні кінцівки допомагають їм переміщуватись по землі, воді, гілках дерев. Дихають вони за допомогою легень. Розмножуються ці тварини відкладаючи яйця. У них добре розвинені органи чуттів – зір та слух. Основні прогресивні ознаки класу Птахи Значний розвиток центральної нервової системи порівняно з плазунами. Високорозвинена здатність до терморегуляції, що зумовила відносно сталу температуру тіла. Добре розвинена здатність до пересування в повітрі ( у більшості представників). Особливості зовнішньої будови птахів (Розповідь з елетентами бесіди) Покриви тіла Шкіра вкрита пір’ям. Пір’я розташоване на певних ділянках(птеридіях). Є ділянки, вільні від пір’я(аптерії), є куприкова залоза. Типи пер: (Складання схеми. Типи пір’я.) контурні пера; Будова пера. Самостійна робота з підручником Як літають птахи Рух крил забезпечується добре розвиненими грудними м’язами. Вони поперемінно піднімають і опускають крило. Несуча поверхня крил може утворюватися перами, які черепицеподібно перекривають один одного. Типи польоту птахів: (Повідомлення учнів) - махаючий; - планерувальний; - ширяючий; - зависаючий. Риси пристосованості до польоту: - обтічна форма тіла; - наявність крил; - наявність пір’яного покриву; - компактний скелет із порожнинами у кістках; - наявність кіля; - відсутність зубів; - наявність легеневих та повітряних мішків; - розвинений мозочок, що дозволяє складні характери рухів; - відсутність сечового міхура; - вкорочений кишечник; - відсутність правого яєчника у самок. V. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі. Виконання Лабораторної роботи Обладнання: зошит, дидактичний матеріал, колекція пір'я, опудало птаха. Хід роботи 10. Замалюйте схему контурного пера і пуху. 11. Зробіть висновок про головні риси зовнішньої будови птахів, які пов'язані з пристосуванням до польоту. -А зараз діти закрийте очі і уявіть птахів, спів яких, ви зараз будете чути. VI. Узагальнення та систематизація знань Завдання для учнів: (метод мозкового штурму). VII. Підведення підсумків уроку
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |