Головна » Біологія

Статеве розмноження. Будова й різноманітність квіток

     Мета: Сформувати у учнів поняття про квітку як генеративний орган рослини, що є відозміненим пагоном, розкрити біологічне значення ії головних частин, виявити подібність у будові квіток різних рослин; Удосконавлювати вміння і навички роботи з лабораторними приладами, підручником, формувати висновки, узагальнення; розвивати вміння логічно мислити; виховувати зацікавленість до біології як наукі, уважність, спостережливість, допитливість.

     Структура уроку.

Актуалізація опорних знань учнів.

Фронтальна бесіда

Що таке пагін)
Чому в природі існують видозмінені пагони?
Що називають коренем рослин?
Розкрийте функцію кореня?
Які органи квіткових рослин називають вегетативними? Генеративними?
Яким чином розмножуються покритонасінні рослини?

Індивідуальне завдання:

 А) Скласти схему будови пагону?

Б) Скласти схему відозмін пагону?

В) Скласти схему функцій  частин пагону?

Цифровий діктант:

Код:

Сітчасте жилкування.
Дугове жилкування.
Пластинка листка.
Основа листка.
Сидячі листки.
Черешкові листки.
Зубчасті листки.
Жилки.
Цілокраї листки.
Зелене забарвлення.
Основою черешка або пластинки.

Запитання.

Як називається основна частина листка? (3)
Що забеспечує постачання листками поживних речовин? (8)
Як називаються листки, які мають краї без зубців? (9)
Як називаються листки, що мають черешок? (6)
Як називаються безчерешкові листки? (5)
Яке забарвлення листків? (10)
Чим прикріплюються до стебла сидячі листки? (11)
Які листки у дуба? (6)
Яке жилкування листків подорожника? (2)
 Яке жилкування мають листки дуба? (1)

Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми, мети уроку.

Завдання

     Розв’яжіть анаграми:

К А В Т И К          (квітка)

П Г А Н І               (пагін)

До якого царства ми віднесемо ці терміни?
Навіщо треба знати про будову квітки?

(формується мета, цілі, які повинні досягти учні під час уроку.)

Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.

Учитель роздає учням жетони різних кольорів ( по 5 штук – червоних, жовтих, синіх, зелених, за якими вони об’єднуються у группи.)

Завдання

1 група:Вивчіть будову квітки. Що таке пелюстки, чашолистики, тичинка, маточка

2 група: Вивчіть будову квітки. Що таке квітконіжка, квітколоже?

3 група: З’ясуйте значення квітки для покритонасінних рослин.

4 група: Розглянте різноманітіні квіткі. З’ясуйте причини різноманітності квіток.

Закріплення нового матеріалу.

Виконання лабораторної работи № 9.

Тема: “Будова і різноманітність квіток.”

Мета: ознайомитися з будовою і різноманітністю квіток, їх значенням у житті рослин.

Висновок:

Дайте відповіді на питання6

Чому квітка є відозміненим пагоном?
Чому квіткі різноманітні
 Про що це свідчить?

Підсумки уроку.

На цьому єтапі учні з’ясовують біологічне значення квіткі як генеративного органу рослин. Учитель корегує думки учнів, виправляє помилкові уявлення.

Школярі самостійно формують узагальнюючий висновок:

Квітка – вкорочений видозмінений пагін, що забеспечує насіннєве розмноження.

Домашне завдання: п. 27 підручника

Вивчити відповідний п. підручника.
Відповісти на запитання: Яскраві, великі поодинокі квітки, які мають сильний запах, а також нектар, приваблюють комах для запилення, після чого утворюється плід. А як запилюються дрібні, неяскраві квітки, які не пахнуть і не мають нектару?
За бажанням:

підібрати легенди про квіти;
намалювати квітку і скласти про неї казку, історію або свою легенду.


Теги: квітка, Самойленко О.Г.
Навчальний предмет: Біологія
Переглядів/завантажень: 464/137


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar