Головна » Біологія |
Мета: закріпити знання про різноманітність комах у природі, ознайомити із життям суспільних комах на прикладі чорної садової мурашки; визначити значення комах у природі; розвивати пам'ять, увагу; виховувати бережне ставлення комах. Обладнання: малюнки комах, комп’ютер, роздатковий матеріал. Тип уроку: узагальнення і систематизація знань. Хід уроку І Організаційний момент. - Добрий ранок, діти! Я рада бачити вас усіх здоровими та енергійними. Сподіваюсь, що ранок у вас розпочався гарно. Нехай гарним буде і продовження дня. - Що ви очікуєте почути і побачити на сьогоднішньому уроці? (Діти на малюнках комах пишуть свої очікування.) ІІ. АОЗ На попередніх уроках ми розглядали будову, розвиток комах, їх поведінку. Давайте пригадаємо: Який розвиток проходить у комах? (див. додаток) Із запропонованого переліку випишіть цифри, що відповідають типу розвитку: І варіант – з повним перетворенням; ІІ варіант – з неповним перетворенням: 1 – чорний тарган 2 – жук-плавунець 3 – джміль звичайний 4 – терміт шкідливий 5 – білан капустяний 6 – коник зелений 7 – цвіркун хатній 8 – блоха собача 9 – комар малярійний 10 – коник сірий 11 – денне павине око 12 – рогохвіст великий 13 – клоп водомірка 14 – бджола медоносна 15 – тарган рудий 16 – сарана перелітна 17 – руда лісова мурашка 18 – травневий хрущ 19 – воша головна 20 – клоп черепашка 21 – муха звичайна кімнатна 22 – клоп постільний ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Сьогодні ми завершуємо вивчати особливості класу Комахоподібні, розглянемо їх різноманітність,на прикладі чорної садової мурашки дізнаємось про суспільні комахи та визначимо роль комах у природі. ІV. Узагальнення та систематизація знань. [*] У нас працює сьогодні інформаційне та дослідницьке бюро. (Під час презентацій учні дослідницького бюро записують цікавий матеріал) - Яку інформацію про комах надасть нам інформаційне бюро? 1. Повідомлення учня (див. додаток) Презентація. Ряд Жуки. 2. Презентація. Ряд Лускокрилі. 3. Презентація. Ряд Двокрилі. [*] Для дослідницького бюро було заздалегідь завдання: « Спостереження за суспільними комахами та дізнатися спосіб життя, раціон харчування та інші характеристики чорної садової мурашки в нашій місцевості» - Що ви нам цікавого повідомите? (Інформаційне бюро записує цікаву інформацію). Презентація з елементами бесіди. Що нового та цікавого ви почули із виступів? [*] А зараз виконаємо завдання. Визначити систематичне положення вказаних представників класу Комах. (див. додаток). Запишіть систематичне положення колорадського жука, заповнивши таблицю: Запишіть систематичне положення пацюкової блохи, заповнивши таблицю: Запишіть систематичне положення рудого таргана, заповнивши таблицю: [*] То ж давайте визначимо, яке ж значення мають комахи у природі? « Мозковий штурм». [*] Вікторина « У світі комах » ( Робота в групах. Учні відгадують назви комах на основі прослуханого). ( див. додаток). Вікторина Гусінь цього невеликого метелика темна, волохата, як ведмежа. Через це і метелик одержав своє ім’я. Яке? (Ведмедиця) Жук цей літає і в квітні, і в червні. Але найчастіше – в травні. Саме через це і назвали жука …(Хрущ травневий) Роги бувають не лише в оленів, кіз. Роги у цього жука гіллясті і схожі на оленячі. Через них жук і отримав своє ім’я. Яке? (Жук-олень) у цього жука один ріг, а тому і нагадує він сильну африканську тварину. Яку? Як називається жук? (Носоріг) Білий з чорним малюнком метелик, а шкідник, бо має ненажерливу гусінь. (Білан капустяний) Своїм забарвленням жук наче попереджає:»Не чіпайте мене, я неїстивний», і не чіпають його птахи. Хто цей красень? (Сонечко) Сів метелик, склав крила і став непомітним. Зігрівся під сонячними променями, розкрив крила, а на них – четверо прекрасних очей. У якого метелика барвисті очі на крилах? (Павичеве око) Що це за музиканти зібралися на галявині? От так оркестр! А підійди ближче – вмить стихне. Хто з музикантів замовкне, хто де полетить, а хто підстрибне і зникне. А звуться всі однаково. Хто ж грав? (Коник-стрибунець) VІ. Підсумок уроку. Давайте переглянемо ваші очікування. Чи дійсно ви побачили та почули на уроці те, що очікували? VІІ. Оцінювання учнів. VІІІ. Домашнє завдання Повторити вивчений матеріал про комах. Скласти кросворд – І група Підготувати повідомлення про тварин, які належать до типу Молюсків – ІІ група Додаток Повідомлення На землі близько 1018 екземплярів комах, на кожну людину припадає по 250 млн. поширення комах дуже нерівномірне. Наприклад, в Індії живе приблизно 40 тис. видів, а в Гренландії близько 450 видів. Комахи складають близько 70% загальної кількості видів тварин, які населяють земну кулю. Відомо приблизно 1 млн. видів, але кожного року вчені відкривають та описують нові тисячі видів. Їх можна зустріти високо в горах, глибоко в печерах, на голих скелях і в повітрі. Серед комах 80 % - рослиноїдні, 18 % - хижаки, 5 % - кровососи та трупоїдні. Яка роль комах в природі? -запилюють квіткові рослини -харчуються рослинами, обмежують їх ріст і розвиток -знищуючи та переробляючи трупи та гній, виконують санітарну роль -харчуються іншими комахами, обмежують їх ріст і розвиток -їжа для інших тварин -комахи, які живуть у ґрунті, сприяють його рихленню та постачанню кисню
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |