Головна » Біологія |
Мета. Освітня: Ознайомити з зовнішньою і внутрішньою будовою листка; різноманітністю листкової пластинки, а також розміщенням їх на стеблі; дати нові поняття щодо теми; особливу увагу звернути на функції листка. Розвиваюча: Розвивати уміння використовувати набуті знання при вивченні нової теми; розвивати уяву учнів, логічне мислення, уміння робити висновки. Виховна: Виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища та любов до рідного краю; виховувати культуру спілкування та толерантність. Обладнання: схеми, таблиці, гербарій, презентація, анімація та малюнки для інтерактивної дошки. Методи і методичні прийоми: 1. Інформаційно- рефлексивний: а) словесний: бесіда, пояснення, опис, повідомлення учнів. б) наочний: ілюстрація, демонстрація, робота з підручником. в) практичний: виконання лабораторної роботи № 7. Прийоми навчання: 1.Репродуктивний: закріплення вже набутих знань. 2. Візуальний: презентація, складання схем. 3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання та взаємопов’язаних проблемних завдань, активізація уваги та мислення. 4.Дослідницький:Виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом, з інструктивними картками, з гербарієм. 5. Чуттєвий: застосування різних видів мистецтва – вірші, картини відомих художників. Міжпредметні зв ́язки: література, природознавство, мистецтво. Основні поняття та терміни: черешок, листкова пластинка, листкорозміщення, жилкування, прилистники; фотосинтез, дихання, випаровування, транспорт речовин, листопад. Сценарій модуля: 1х30хв. І. Організаційний момент, рефлексія настрою. ІІ. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів. 1- складання схеми: 1)Органи у рослин поділяються на… 2)Назвіть вегетативні органи рослини та репродуктивні. показати таблиці, малюнки та гербарій всіх вегетативних органів рослини і запропонувати визначити, які вже вивчені, а які ні! (прикріпити на дошці) 3)Що таке корінь? 4)Які типи кореневої системи ви знаєте? 5)З яких видів коренів вони складаються? 2- Виконання інтерактивної технології: групова гра «Закінчіть речення» по темі «Пагін» 1гр.- Пагоном називають стебло з розташованими на ньому ….. - Пагін розвивається з вегетативної ……….. 2гр.- Зовні брунька вкрита ……………….. - Брунька – це зачатковий, вкорочений …………….. 3гр.- Вегетативна брунька містить зачаткові…………….. - Репродуктивна брунька містить зачаткові…………….. 4гр.- Бруньки бувають бічні та…………….. - Основною пагона є …………….. 5гр.-Стебла бувають трав’янисті та …………… - Дерев’янисті стебла мають дерева та …………… 6гр.- Ділянку між двома найближчими листками називають …………. - До видозмінених пагонів належать …………….. ІІІ. Формування нових знань і вмінь учнів: Мотивація. Відгадайте загадку: Весною й літом зеленів. Настала осінь – пожовтів, Упав і почорнів. (листок) Повідомлення теми, мети та завдань уроку. Ми вже багато знаємо про корінь, стебло, бруньки, а тепер настала черга листків. Проблемне питання: - В чому таємниця листка? ІV. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу. Презентація: розповідь про: - будову листка; - поділ листків на прості та складні; - жилкування листків; - листкорозміщення; - форми листкових пластинок; - функції листка. Робота в групах - гра «Повтори»: я говорю 6 речень,1група – повторює 1речення; 2гр.- 1,2; 3гр.- 1, 2,3; 4гр.- 1,2,3,4; 5гр.- 1.2,3,4,5; 6гр.- 1,2,3,4,5,6 речення. Робота в зошиті ст..27 №1-6; Робота в парі – взаємоперевірка V.Актуалізація опорних знань учнів: 2х30хв. 1.Лабораторна робота № 7 “Будова і різноманітність листків”. Мета. Навчитися визначати типи листків за особливостями морфологічної будови, листкорозміщення, жилкування. (робота в групах по гербарію) 2. Видозміни листка Колючки (кактус) вусики (горох) луска (цибуля) Лабораторна робота № 8 “Внутрішня будова листка у зв’язку з його функціями”.(демонстрація- анімація) Мета.З’ясувати особливості будови листка у зв’язку з його функціями; ознайомити з клітинною будовою листкової пластинки; навчитися розпізнавати листки за зовнішніми ознаками. Основні поняття та терміни: продихи, замикаючі клітини, стовпчаста тканина, губчаста тканина, судинно-волокнисті пучки. Розповідь про внутрішню будову листка, використавши таблиці: 1. Покривна тканина – шкірка. 2. Продихи. 3. М’якоть: стовпчаста та губчаста тканина. Фотосинтез. Транспірація. Газообмін-дихання. (анімація). Підсумок 2х30. 3х30хв. VІ. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі. Прослухайте вірш: Коріння та листки. У літній день, хороший та ясний, Розкинувши далеко тінь у полі, Пишалися листки на дубі широчолім Життям розкішним та значним. Листок: Та через нас, признатись, праве, Це дерево величне й кучеряве! А щоб без листиків рясних з ним сталося? То просто сміх і говорить! Не дуб би вийшов – пнище, Та ще й голісіньке, як днище… Й похитуватись нам не гріх: Хіба не ми від спеки вівчаря Й прихожого у холодку ховаєм? Хіба не ми, коли блисне зоря, Пишнотами дівчаток привабляєм? Де ж. як не тут, і пізно, і раненько Щебече любо соловейко? Корінь: Ви Листя, ви – пани, Убралися в розкішні жупани І нехтуєте нас, позбувшися сумління, І ми – робітники, Коріння. Пишайтесь же, але шануйте й нас Та пам’ятайте ще часами, Яка різниця поміж нами: Без вас там не яка пеня Бо й дерево щороку вас міня, А от, бува, хоч раз Коли коріння все зів’яне, То вже напевно, що не стане Ні дерева, ні вас! Проблемне запитання: - Хто ж має рацію: коріння чи листки? Як ви вважаєте? - Хто кому має дякувати і чому? VІІ. Узагальнення та систематизація знань. Робота за ігровими правилами: 1.Завдання з презентації 2.Пригадати терміни і поняття, які вивчили на уроці. Хто назве більше і вірніше. 3.Завдання з презентації. 4.Осінь на картинах художників. 5.Оцінення учнів. Домашнє завдання –п.13,14. ТВОРЧА РОБОТА - Кросворд на тему“Листок”. Вірш “Осінь”. VІІІ. Підведення підсумків уроку. - На уроці я: дізнався…, зрозумів…, навчився… -Чи є бажання проводити дослідження далі? Дякую за увагу!
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |