Головна » Алгебра |
Мета: Формування ймовірного мислення; введення понять: випадкові, вірогідні, неможливі, рівно ймовірні події; вміння порівнювати шанси здійснення випадкових подій для оцінки ймовірної випадкової події в практичних ситуаціях. Обладнання: проектор, мультимедійна презентація, виконана в програмі Power Point, непрозорий пакунок, яблука: 6 червоних і 4 зелених. Хід уроку. I. Організацій момент Звучить перший куплет пісні «Случайность» А мы случайно повстречались, Мой самый главный человек. Благословляю ту случайность И благодарен ей на век. Представить страшно мне теперь, Что я не ту открыл бы дверь, Другой бы улицей прошел, Тебя не встретил, не нашел. II. Вивчення нової теми. Вчитель: Прозвучали слова чудової пісні, в якій іде мова про випадкову зустріч двох людей, яка змінила їхнє життя. Да, в житті багато чого, не дивлячись на те, що ми всі плануємо заздалегідь, залежіть від випадкових подій. На екрані слайд № 2. (повідомлення теми уроку) Слайд № 2 - Перший крок – знайомство з випадковою подією. Світ випадковостей починається одразу за порогом дому. Діти, подивіться за вікно (за вікном похмура погода). Як ви гадаєте, чи піде через 10 хвилин злива? Відповіді дітей можуть розділитися: дехто скаже, що піде злива, а дехто скаже, що ні. Вчитель: Можна зробити наступний висновок: злива через 10 хвилин може бути, а може і ні. Або іншими словами: така подія як злива, в даних умовах (похмура погода за вікном) через 10 хвилин може статися, а може і не статися. Слайд № 3-4 Дати означення випадкової події Слайд № 5 Вчитель: - Діти, наведіть приклади випадкових подій. Слайд № 6-8 Вчитель бере непрозорий пакунок, показує, що в ньому нічого не має, и просить дітей положити туди яблука, які лежать на робочому столі вчителя (6 червоних і 4 зелених). Вчитель: - Зараз ми будемо оцінювати наступні події. На экрані з‘являється запис. (Слайд № 9)
Кожний учень, по черзі, підходить і виймає 1 яблуко з пакунка. Вчитель: - Кожен з вас зміг вибрати, не заглядаючи в пакет, як червоне, так і зелене. Отже, виходить, що події А і В – випадкові. А може чи ні статися подія С? Діти роблять висновок, що подія С статися не може. Бо з пакета можна витягти лише те,, що там лежить, а жовтого яблука там нема. Дати означення неможливої події (слайд № 10): - Отже, подія С – неможлива. - Що можна сказати про подію D? - В пакунку лежать тільки яблука, значить подія D відбувається кожного разу, коли що-небудь будемо виймати з пакету. Дати означення вірогідної події (слайд № 11) Вчитель показує приклади. Слайд №12-13 - Визначте, яка з даних подій є неможливою, а яка вірогідна? Вчитель: А тепер,будь ласка, ви наведіть приклади неможливих та вірогідних подій. Фізхвилинка: Ви всі разом усміхніться Поверніться всі разом Вправо, вліво наклоніться Підморгніть мені разом. Всі ідеї переможемо Вгору руки ми піднімемо. Всі турботи з себе скинемо І розв’язати приклад зможемо Знову беру пакет. Складаю до нього 6 червоних та 4 зелених яблука. Опускаю руку в пакет и запитую: - як ви думаєте, у якої події більше шансів відбутися: A чи B? У події А, тому що червоних яблук в пакеті більше. - математики говорять в такому випадку, що подія А більш вірогідна а подія В менш вірогідна. - урівняємо кількість яблук у пакеті. (Убрала 2 червоних) А тепер, яка подія більш вірогідна: А чи В? - шанси одинакові. Дати означення рівноймовірних подій. (Слайд №14) Вчитель: - Наведіть приклади рівноймовірних подій. - А навіщо в житті треба вміти оцінювати ймовірність тієї чи іншої події, і чи важливо це для людини? Вчитель: Я купила білет телегри «Лото-забава», аби виграти квартиру. Як ви гадаєте, чи буде мій білет щасливим? Чи вірогідна ця подія? Чи варто брати участь в лотереях, азартних іграх? III. Закріплення. Робота з підручником. Сторінка 110-111 Прочитати за підручником означення. IV. Підсумок уроку. Повторити з учнями всі характеристики випадкових подій. Слайд № 17
- В житті треба поступати так, аби шанси на успіх були найбільшими, випадкову подію неможна передбачити. Моє побажання – впевнено почувайте себе в незнайомих ситуаціях, реально оцінюйте шанси. Успіхів вам в нелегкій праці щодо опанування математикою, одним з розділів якої є «комбінаторика». V. Завдання додому: (Слайд № 18) 1. Прочитать п. 21; 2. Виконати № 635, 637, 640; 3. Придумати свої приклади для кажної категорії подій Дякую за урок. До побачення. (Слайд №19)
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |