Головна » Алгебра |
Мета: систематизувати знання властивостей степеня з натуральним показником, формувати вміння виконувати дії з одночленами, навички усних розрахунків; розвивати пам’ять, виховувати почуття поваги до предмета. Тип уроку: Урок узагальнення і систематизації знань учнів.
Хід уроку: Організаційний момент. Учитель повідомляє тему, мету уроку. «Недостатньо знати, треба використовувати» І.Гете. «Успіх приходить до того, хто його прагне». «Не вважай невдачею те, що можна виправити» Перевірка домашнього завдання.
№ 350 а) (3сх)3 = 27 с3 х3, б) (2а 2х) 3 =8а6 х3, в) (0,5аху3)3 =0,125а3 х 3у 9, № 353 а)х5 ( 2ах2) 3= 8а3 х 11, б)3а2 (2а 2с)=6а 4с, в)-х 2(3х 3у) 3= -27х11 у 3 - Який вираз називається степенем з натуральним показником? а-?, n-? Яке число називають натуральним? - Який вираз називають одночленом? - Як одночлен піднести до степеня? - Як помножити одночлени? - Перерахувати правила дій зі степенями. 3. Робота в трійках (перший учень пише формулу, другий – відповідний приклад, третій формулює правило). 4. Екскурс в історію. Слово Exponent, яке ввів для показника степеня Штифель в 1553 році, означає «показник», » позивач». Показники степеня в сьогоднішньому вигляді ввів до науки Декарт (1637). Англієць за народженням, що жив у Франції, Юг писав 5аIV , Ерігон – 5а4, у Декарта ці символи перетворились в 5а4. Вираз «піднесення до степеня» вперше з’явився в 1716 році в роботі »Mathematische Lexicon» Вольфа. 5. Робота за заготовленими заздалегідь завданнями. а) виб рати правильні відповіді для виразів: 0,33; -23 (-0,2)4. (варіанти відповіді: 0,0016; 0, 09; 8; -6; -0,8; 2,7; -8; 0,027; 6.) б) подайте многочлен 625х8 вигляді степеня. (варіанти відповіді: (5х 2)8, (5х 2)4, (5х )4, (5х )8) в)Замість * вставте потрібне число: (с3) * =с12 а16 а * =а32 (у *) 5= у10 х *: х2 = х7 (5у *) 3= 125у6. г)Піднесіть до квадрата та куба одночлени: -а 3в4 с 5 ; 2х2 у2. д)Записати у стандартному вигляді: Швидкість світла 300 000 м/с, Маса Землі 6 000 000 000 000 000 000 000 т, Маса Місяця 73 500 000 000 000 000 000 т, Об’єм Землі 1 083 000 000 000км3. є) Позначте відповідь стрілкою: 40вс 3х3 -8всх2 (-5с 2х) -4вс2 х2 -4в с3х2 -0,2вс2 *20сх2 -0,4всх2. е)Знайди і виправ помилку: (-2) 3 = -6; с 5* с 3 =с 2 (-1)4 = 4; ( а m) 4 = аm+4 0,5 2 = 2,5 (-0,3 ) 3 =0,027 6) Розв’язати рівняння: (х23 * (х40 )2 ): ((х18 )5 *х8 = 220 7) Спростити: 22011 * 0,52011. 8)Усна робота « Мікрофон» (-1)2 = -1126 = -12 = (-1 )126 = (-1)3 = -22 = -13 = 22 = (-1 )5 = (-2)2 = (-1 )25 = -23 = (-1 )125 = 25 = 9) Підсумок уроку.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |