Головна » Молодші класи » Виховні заходи |
Ти знаєш, що ти – людина? Ти знаєш про це чи ні? Усмішка твоя – єдина, мука твоя – єдина, Очі твої – одні. (В. Симоненко) Мета: закріпити знання дітей про права дитини, проголошені в Декларації. Уточнити, що всі діти – різні, не схожі між собою, але між ними багато спільного і вони мають однакові права. Вчити толерантно ставитись до прав інших людей; розвивати уміння знаходити компромісне рішення; виховувати повагу один до одного. Обладнання. Конвенція про права дитини, Конституція України, презентація «Порушення прав у казках», альбоми, фарби. Хід виховної години Вчитель. ( читає слова В. Симоненка). Діти, погляньте у свої люстерка. Кого ви там бачите? В кожному люстерку різне відображення, але водночас там можна побачити гарне, чепурне, усміхнене, розумне обличчя. Так-так, саме усміхнене, адже що може бути кращим за усмішку дитини. (Звучить пісня «Усмішка») -Діти про що співається у цій пісні? Вірно про дружбу. А тепер погляньте на екран і скажіть, чому звірі з казки «Бременські музиканти» такі веселі? (слайд №1 казка «Бременські музиканти») -Відгадайте загадку: «В тата хлопчик неслухняний, він незвичний, дерев’яний, в школу не схотів іти, не минуть йому біди.» (Буратіно) (слайд №2 казка «Пригоди Буратіно») -Скажіть, будь ласка, чим знехтував дерев’яний хлопчик у казці «Пригоди Буратіно»? -Дітки, зверніть увагу на наступного казкового героя. (слайд №3 казка «Колобок») -Що накоїла Лисичка? Так, вірно вона позбавила життя Колобка. А що, на вашу думку, допомогло б Колобкові залишитися живим? -Ой, а хто це просить про допомогу? (слайд №4 казка «Півник та курочка») До різних казусів, бува, призводять нас дороги. Чи ж завжди маємо права ми на медичну допомогу? -Пригадайте та скажіть, хто надав допомогу півнику? А як вчинили б ви в такій ситуації, і до кого б звернулися, якщо самі не змогли б зарадити біді? -Зверніть увагу на екран. Малюнок до якої казки ви бачите? (слайд №5 казка «Бабина дочка і дідова дочка» -Висловіть своє відношення до баби, відповідь починайте словами: «Я думаю, що баба несправедливо…» -Діти а кому з казкових героїв батько зробив срібний човник та золоте весельце? (Слайд №6 казка «Івасик-Телесик») -Хто з вас пригадає слова казки якими можна описати любов матері до Івасика? -Всі люди мають працювати. Бо, хто не робить, той не їсть. Але коли ж відпочивати? Хто впізнає наступного героя? Я не скаржусь і не плачу. Лиш працюю і працюю. Відпочинку геть не бачу, рук і ніг уже не чую. Так стомилась, любі діти, що й словами не сказать. Хто поможе, що робити , де права свої узнать? (слайд №7 казка «Попелюшка») -Яким правом дівчинки знехтувала мачуха? «Я коза-дереза, півбока луплена, за три копи куплена…» Скажіть, діти, з якої казки ця коза? (Слайд №8 казка «Коза-дереза») -Хто може розказати про її пригоди? Назвіть героя, котрий постраждав від кози? -Чому вам жалко зайчика і, щоб ви порадили козі? -Вислухавши ваші поради, можна сказати, що ви всі виховані, розсудливі діти. А чи не зустрічали ви казкової дівчинки, яка могла на будь-яке запитання дати помірковану, мудру відповідь? (слайд №8 казка «Мудра дівчина» -Вірно це головна героїня казки «Мудра дівчина». Який висновок можна зробити з цієї казки? Відповідь будуйте так: « Я думаю, що кожна дитина має право на власну думку…»
Висновок -От і закінчилась наша мандрівка сторінками казок. Діти, давайте пригадаємо які ж права мали герої казок? А ви маєте ці права в сучасному світі? Щоб більше дізнатися про свої права та свободи вам слід детально ознайомитися з Конституцією України та Конвенцією про права дитини, до якої Україна приєдналася в 1991 році. А наостанок давайте розгадаємо кросворд, щоб запам’ятати основні терміни, які допоможуть прожити життя без проблем та
конфліктів. 1.Їх потрібно виконувати. 2.Їх не можна порушувати. 3.В ній записані права дитини. - Щоб наша виховна година дала добрі результати, я пропоную вам створити виставку власних малюнків під гаслом «Права дітей – права в казках» і запросити її відвідати всіх учнів нашої школи. Автор: Батечко Тетяна Володимирівна
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 886 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |