Зима у природі. Повторення написання вивчених букв
Мета: поглиблювати вміння виконувати звуко-буквений аналіз слів з вивченими буквами; продовжити вдосконалення навичок складання речення за малюнками; активізувати словниковий запас; розвивати пам’ять, увагу, спостережливість, творчу фантазію, вміння логічно висловлювати власні думки, доповнювати та створювати власні малюнки; виховувати почуття прекрасного.
Обладнання: малюнки із зображенням зими, індивідуальні картки із зображенням тварин, картки для гри «Знайди зайве», малюнки дітей, малюнок-основа для розфарбовування.
Хід уроку:
І. Організація класу
- Давайте приготуємося до уроку і привітаємося з нашими гостями. Я гадаю, що ми з вами сьогодні добре попрацюємо, але спочатку давайте оберемо для себе настрій, з яким ми будемо працювати.
Сьогодні у нас незвичайний урок,
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну природи, в країну погоди,
В країну чудової української мови.
ІІ. Повторення вивченого на попередньому уроці
- А допоможуть нам у цьому мої помічники, які розкажуть, хто живе в нас у країні природи.
1. Робота з картками.
- Розкажи про свою тварину.
2. Логічна розминка.
- Які пори року ви знаєте? Назвіть їх.
- Скільки місяців у кожній порі року?
- Яка зараз пора року?
- Який місяць зараз?
- Скільки всього днів тижня?
- Який сьогодні день?
- Що таке природа?
- Які ви знаєте явища природи?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Зараз давайте разом прослухаємо віршик, який нам підготували діти і відповімо на запитання.
- Які явища зимової природи описуються у цьому вірші?
Одяглися люди в шуби,
Натопили тепло груби.
Білки гріються в дуплі,
Миші в норах у землі.
Сплять ведмеді в теплих лігвах,
Сосни в інею застигли,
І під кригою на дні
Сплять у річці окуні.
А під снігом в підземеллі,
В земляній м’якій постелі,
Де немає світла дня,
Причаїлося зерня.
- Про які явища зимової природи ви почули? Коли вони бувають?
- Отже, яка тема сьогоднішнього уроку?
- Сьогодні ми з вами будемо вчитися знаходити характерні ознаки кожної пори року (і зокрема зими), створювати власний малюнок, описувати зиму і складати речення про зиму.
1. Робота в зошитах.
- Давайте спробуємо записати у зошит ці явища природи і побудувати звукові моделі цих слів.
Фізкультхвилинка.
2. Робота над побудовою речень.
- Наше завдання ускладнюється. Зараз нам треба побудувати речення із цими словами і записати схему цих речень.
3. Логічна гра на вилучення зайвого.
- Лісові мешканці, про яких нам розповіли діти, вирішили нас заплутати і переставили місцями картинки із зображенням пір року. А ми з вами повинні їх розглянути і сказати, яка пора року за якою іде. Залишити треба ті малюнки, які зображують саме цю пору року.
4. Мовна гра «Добери до складу склад, щоб утворилося слово».
СО… ЗИ… ЛИ… ВЕ…
5. Записування утворених слів.
- Хто бажає побудувати речення із цими словами?
Фізкультхвилинка.
6. Робота за малюнками.
- Яка пора року зображена на малюнку? Як ви дізналися?
- Які ще прикмети зими ми знаємо? А що відбувається з сонечком? Як змінюється одяг людини взимку?
ІУ. Підсумок уроку
1.Розгляд запропонованих на дошці малюнків.
- Перед вами на парті лежать малюнки, але вони не завершені. Як ви гадаєте, чого не вистачає на них, щоб можна було сказати, що це зима?
- Давайте закінчимо цю роботу і домалюємо свій власний малюнок. А для того, щоб вам легше було, я зачитаю оповідання В. О. Сухомлинського «Перший заморозок»
2.Психологічна розминка.
- Розслабтеся і покладіть свої голівки на парту, заплющіть оченята і уявіть ту картину, про яку я вам зараз прочитаю.
3.Зачитування оповідання.
4.Робота над малюнком.
5.Аналіз робіт учнів.
- Чи сподобалася вам працювати сьогодні? З яким настроєм ми закінчили урок?
- Дякую всім за роботу!
6.Словесна оцінка роботи учнів на уроці.