Головна » 9 клас » Географія |
Мета: повторити, систематизувати матеріал про транспорт, соціальну сферу та зовнішні економічні зв’язки України; розвивати навички порівняння та узагальнення, аналізу та синтезу матеріалу, вміння обстоювати свою точку зору; виховувати аналітичний підхід, бажання самостійно створювати дидактичні матеріали за темою. Тип уроку: контролю, систематизації та узагальнення знань. Структура уроку І. Мотивація навчальної діяльності II. Повторення та узагальнення понять III. Застосування знань у стандартних та змінених умовах IV. Перевірка, оцінювання, аналіз виконаних робіт V. Домашнє завдання Матеріали до етапів уроку І. Мотивація навчальної діяльності Глобалізація — «за» чи «проти»? Яка ваша власна точка зору? Чому виник рух антиглобалістів? Матеріали для роботи Суперечливий вплив глобалізації на світовий господарський розвиток відкриває безпрецедентні можливості: • прискорення процесу уніфікації та розширення передових технологій; • удосконалення механізму розподілу ресурсів, підвищення ефективності їх використання на основі глобальної конкуренції; • економічного зростання на основі інтенсифікації економічного, наукового, культурного розвитку народів; • підвищення якості життя, поліпшення добробуту, розширення можливостей вибору та доступу до нових знань та ідей; • посилення міжнародної координації. Зменшення загрози міжнародних конфліктів, локальних воєн; • загального поширення ідей гуманізму, демократії, захисту громадянських прав та свобод людини; • об’єднання зусиль людства у розв’язанні глобальних проблем. Породжує небезпечні загрози та ризики: • консервації технологічної та соціальної відсталості ряду країн через їхню неконкурентоспроможність; • глобальної нерівності економічного і соціального розвитку, посилення диспропорцій світової економіки; • поглиблення розриву між товарними і фінансовими ринками; • деградації неконкурентоспроможних виробництв, зростання безробіття, викликаного структурною перебудовою та новими вимогами до якості робочої сили; • створення глобальної мережі злочинного бізнесу, міжнародного тероризму; • втрати національної ідентичності, руйнування звичного способу життя, ціннісних орієнтирів, стандартизації національних культур; • транснаціоналізації екологічних, технологічних проблем, «парникового ефекту» тощо. II. Повторення та узагальнення понять Глобалізація та глобальна економіка
Завдання 129. Запропонуйте понятійний диктант за темами «Транспорт» та «Соціальна сфера». III. Застосування знань у стандартних та змінених умовах Завдання 130. Тест 1. Вид транспорту, що не залежить від пори року, має великий вантажообіг, але призначений тільки для певних видів вантажів: а) залізничний; б) трубопровідний; в) річковий; г) повітряний. 2. Транспортний вузол, що має пасажирооборот більший, ніж вантажообіг: а) Дніпропетровськ; б) Донецьк; в) Луганськ; г) Київ. 3. Глинозем з далекого зарубіжжя потрібно доставити на алюмінієвий завод, а виплавлений метал відправити на один з авіаційних заводів. Укажіть шлях, що дозволяє виконати це завдання раціонально: а) морем до Одеси — залізницею через Кривій Ріг до Запоріжжя — річковим транспортом до Києва; б) морем до Керчі — залізницею до Запоріжжя — автомобільним транспортом до Харкова; в) морем до Миколаєва — залізницею до Запоріжжя — залізницею до Харкова; г) повітряним транспортом до Запоріжжя — залізницею до Київа. 4. Морський порт, розташований на берегах судноплавної річки, що має велике значення для внутрішьоконтинентальних зовнішніх економічних зв’язків: а) Маріуполь; б) Херсон; в) Іллічівськ; г) Ізмаїл. 5. Держави, які є найбільшими партнерами України в зовнішньоекономічній діяльності: а) Латвія; б) Росія; в) Туреччина; г) Сенеґал. 6. Територією України здійснюється транзит: а) залізничним транспортом — російської деревини до країн Північної Європи; б) автомобільним транспортом — пшениці й овочів із Західної Європи до Туреччини; в) залізничним транспортом — каспійської нафти до країн Близького Сходу; г) трубопровідним транспортом — російського газу й нафти до країн Західної Європи. 7. До соціально-побутової інфраструктури зараховують: а) торгівлю та громадське харчування; б) фінансову сферу; в) забезпечення правопорядку: г) побутове обслуговування. 8. Міжнародна організація або союз, членом якого є Україна: а) ЄС; б) ГУАМ; в) НАТО; г) ОПЕК. 9. Позитивні ознаки глобалізації: а) зменшення загрози міжнародних конфліктів, локальних воєн; б) активізація міжнародного тероризму; в) підвищення якості життя; г) руйнування звичного способу життя. 10. Країна, з якої здійснюються найбільші імпортні надходження товарів: а) Німеччина; б) Білорусь; в) Туреччина; г) Росія. 11. На першому місці в структурі імпорту товарами знаходиться: а) фармацевтична продукція; б) енергетична сировина; в) недорогоцінні метали та вироби з них; г) готові харчові продукти. 12. «Глобальна економіка»: а) існує над національними економіками; б) це об’єднання національних економік; в) це частина національної економіки США; г) це частина економіки Євросоюзу. IV. Перевірка, оцінювання, аналіз виконаних робіт V. Домашнє завдання Читати відповідний матеріал підручника.
| |||||||||||||
Переглядів: 811 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |