Головна » 7 клас » Малювання

Природне середовище очима птахів та комах. Дивний погляд

Мета: продовжувати ознайомлювати учнів з основами композиції, закріплювати та розширювати розуміння понять «точка зору», «композиційний центр», «ритм», «лінія горизонту»; розвивати в дітей комбінаторні здібності, образне, логічне, просторове мислення; продовжувати формувати вміння аналізувати, узагальнювати; розвивати кмітливість; навчати міркувати; стимулювати розвиток допитливості; виховувати в учнів акуратність, увагу.

Обладнання: навчальні плакати («Схема розташування лінії горизонту на малюнку» та ін.); репродукції картин відомих художників (К. Пєтров-Водкін «Полудень» та ін.); фотографії; навчальні роботи з методичного фонду; схеми компонування; матеріали для демонстрації послідовності й техніки виконання роботи.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш або акварель; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Основні поняття: «акцент», «інтервал».

Тип: комбінований урок.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ . Актуалізація опорних знань і вмінь

Бесіда

Під час бесіди вчитель пропонує учням пригадати правила створення композиції, з якими вони вже ознайомлені, підкріпити свою точку зору наведенням прикладів картин відомих художників.

ІII. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя

У живописі ритм помічається у повторенні окремих елементів зображення — масштабних форм, у розташуванні світлових і кольорових плям, у динаміці жестів і рухів, у розміщенні об’єктів у просторі.

 Ритм завжди пов’язаний зі змістом картини і підпорядкований

загальному задуму художника.

Для кожного сюжету потрібно обирати не тільки свою точку зору, але й рівень лінії горизонту. Коли лінія горизонту розташована на малюнку на рівні очей — це створює спокійний настрій.

 Високо розташована лінія горизонту відкриває більше простору, додає зображенню величі.

Композиція з низькою лінією горизонту створює монументальніше враження. Низьку точку зору художники використовують у тих

випадках, коли необхідно підкреслити великі розміри зображуваних об’єктів.

 Якщо використати в композиції три темні зони, погляд глядача блукатиме малюнком. За ритмом рухів можна визначити дії людей, наприклад на вокзалі: у тих, хто від’їжджає, ритм швидкий і метушливий, а в тих, хто приїжджає, він зовсім інший.

 Послідовність сприйняття картини

повинна відповідати не тільки специфіці зорового сприйняття, але й відображати логіку розвитку її змісту.  Якщо ми зобразимо два акценти та інтервал — враження руху не виникне.

Бо ми вже з вами знаємо, що симетрична композиція викликає відчуття рівноваги, спокою. Так само буде, якщо ми створимо композицію з трьох акцентів та двох інтервалів. Але якщо кількість елементів збільшити, око вже не встигає охопити їх, як кажуть, «одним поглядом». У цьому випадку рух перетікатиме від одного акценту через рух до іншого

акценту — утвориться ритмічний рядок.

 Якщо ми оберемо для акцентів симетричну форму та утворимо великі інтервали, в нас створиться відчуття повільного руху, але якщо акценти мають асиметричну форму, а інтервали не дуже великі,— складеться враження швидшого руху.

Акцент — виділення, підкреслення фігури, колірної плями або пластичної форми.

Інтервал — це проміжок простору, що відділяє ритмічні акценти один від одного.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Організація сприйняття творів мистецтва

Слово вчителя

Виділення головної діючої особи в жанровій композиції досягається не тільки тим, що вона зображується в центрі на видноті, але й у компонуванні всього, що цю особу оточує. Другорядні чи другопланові фігури зображують узагальненіше, без мальовничих подробиць.

Бесіда за питаннями

(Учитель демонструє учням репродукції картин із різною точкою зору.)

• Роздивіться уважно зображення та спробуйте визначити, яке з них є найвиразнішим. Обґрунтуйте свою відповідь.

• Де розташовані основні та другорядні зображення і як вони пов’язані між собою?

• Як ви вважаєте, чи вдалося художникам донести до глядача свій задум?

Творче завдання

Слово вчителя

Уявіть, що ви перетворилися на птахів (і дивитеся на землю з висоти польоту) або мурахою (і дивитеся на все знизу вгору). Намалюйте те, що ви побачите. Де знаходитиметься лінія

горизонту? Як виглядатимуть будинки? Люди? Тварини?

Оберіть матеріали для роботи самостійно. Уникайте жорстких вертикальних і горизонтальних ліній. Краще, якщо ці лінії будуть зігнутими або обірваними.

Індивідуальна робота за творчим завданням

V. Підбиття підсумків

Коментар

Під час уроку учні мають продемонструвати знання про основні правила композиції, свідомо обирати певний вид композиції для втілення свого творчого задуму, обґрунтовувати зміну вигляду об’єктів зображення залежно від зміни точки зору.

VІ. Домашнє завдання

Учитель пропонує учням завершити малюнки вдома, виправляючи помилки, які було виявлено. Підготувати реферативну розповідь про історію плаката.


Переглядів: 602 | Теги: малювання архітектури

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar