Головна » 7 клас » Малювання

Малі архітектурні форми. Японський сад Куточок Всесвіту

Мета: продовжувати ознайомлювати учнів із ландшафтною архітектурою як видом візуального мистецтва, надавати знання про малі архітектурні форми; ознайомлювати учнів із виражальними засобами японського саду; збагачувати та закріплювати вміння дітей сприймати, розрізняти та аналізувати характерні особливості ландшафтно-архітектурних форм; закріплювати навички зображення ландшафтних об’єктів, передавання свого настрою та вражень; розвивати дрібну моторику руки; виховувати в учнів почуття прекрасного, естетичне сприйняття навколишнього світу; розуміння та дбайливе ставлення до пам’яток архітектури; любов до національної історико-архітектурної спадщини.

Обладнання: зображення різних за призначенням малих архітектурних форм; навчальні роботи з методичного фонду; фотозображення.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий та кольорові олівці; гумка; гуаш або акварель; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Основні поняття: «японський сад», «малі архітектурні форми».

Тип: комбінований урок.

Коментар

Замість малюнка можна запропонувати учням створити власний сад каменів на таці з піском. Матеріалами та інструментами у цьому разі можуть бути невеличкі камінці, різні за формою та кольором, мушлі, голівки квітів, великі намистинки, шматочки моху; невеличкі

статуетки. Лінії на піску можуть бути намальовані за допомогою гребінців, олівців тощо.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ . Актуалізація опорних знань і вмінь

Бесіда

Під час бесіди вчитель пропонує учням охарактеризувати пейзаж як жанр образотворчого мистецтва; виражальні можливості цього жанру; згадати вже знайомі учням види композиції та композиційні прийоми.

ІII. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя

Гуляючи тінистими доріжками садів і парків, ви, напевно, помічали витіюваті альтанки, зручні лави, прекрасні статуї. Усе це архітектори називаютьмалими архітектурними формами.

До малих архітектурних форм належать павільйони, альтанки, містки,перголи, невеликі фонтанчики, трельяжі, огорожі, вазони, садові меблі, садові скульптури,

обладнання для дитячих майданчиків, садові комини та ін.

Вони можуть бути виконані з різних матеріалів — деревини, металу, каменя, цеглини, пластика та ін. Практично всі малі архітектурні форми мають функціональне призначення, а також відіграють важливу роль

у декоративному оформленні садів і парків. (Учитель продовжує розповідь, приділяючи увагу кожному з видів малих архітектурних форм.)

Організація сприйняття творів мистецтва

Пояснення вчителя

Японські сади — вид японського мистецтва, де скульптурами є камені, пісок, зелень і навколишній простір.

Ці сади дозволяють перебувати всередині витвору мистецтва, милуватися навколишньою красою. Вигляд японського саду завжди вражає елегантною красою і правильною композицією. Від ніхон тейєн, як його називають в Японії, віє

таємницями і легендами — завдяки продуманому смисловому навантаженню

саду. Кожна деталь японського саду несе в собі певне символічне значення. Головним символом японського саду є камені. Камені використовують природні та необроблені. Великий валун є символом гори, ним позначають спокій, стабільність, захист. Символічне значення невеликих каменів — пагорби. Крім того, маленькі булижники, що

спускаються з підвищення, можуть символізувати гірську річку або водоспад. Рівні та пласкі камені використовують для покриття доріжок в японському саду. Доріжки з таких каменів — символ відвертості та свободи, доброти господаря саду. Окрім розміру, також має значення

колір каменів. Камені сірого або блакитного відтінку є символом води і неба. Значення чорних або коричневих каменів — стихія землі. Символами рослин є камені зелених і жовтих тонів. Камені, що мають приблизний контур тварин, відповідно, є символами тварин. Особливим змістом камені володіють в японських садах каменів (каресансуі). На рівному майданчику, вкритому світлим піском, розташовані візерунки із каменів, що означають єдність природи і людської думки. У садах каменів гравій (або пісок) традиційно символізує воду. Велика територія, вкрита білим гравієм, є символом моря. Пласкі камені на

поверхні «моря» означають острови. Невеликі простори, посипані сірим піском і оточені каменями-скелями,— затоки. Чорний гравій, змішаний із червоним, означає землю після дощу. «Струмки» створюються із суміші піску і гальки світлих відтінків. Символ річки передається за допомогою темно-сірої гальки (води) і жовтого піску (берега).

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Творче завдання

Слово вчителя

Намалюйте будь-який об’єкт японського саду або малу архітектурну форму за власним вибором. Матеріал для роботи оберіть самостійно.

Пояснення до творчого завдання

Спочатку виконайте швидкий начерк, використовуючи фото- або відеоматеріали. Матеріал та техніку виконання малюнка оберіть таким чином, щоб вони найточніше передавали ваш задум.

Індивідуальна робота за творчим завданням

V. Підбиття підсумків

Обговорення учнівських робіт

Під час оцінювання виробів необхідно враховувати, наскільки правильно учні розуміють функцію відтворених малих архітектурних форм, дотримуються пропорцій та художнього стилю японського саду.

VІ. Домашнє завдання

Удома учням пропонується завершити малюнок, додаючи деталі, що відповідають композиційному задуму.


Переглядів: 572 | Теги: малювання архітектури

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar