І рівень (4 з 6 запитань на вибір учнів по 0,5 бали за кожне)
|
1. Назвіть найвищу вершину Південної Америки:
а) вулкан Льюльяйльяко;
б) гора Аконкагуа;
г) вулкан Орісаба;
г) вулкан Котопахі
|
1. Назвіть вітри, під впливом яких материк отримує найбільшу кількість опадів:
а) бризи;
б) пасати;
г) мусони;
г) західні
|
1. Назвіть тип живлення, що переважає у річок Південної Америки:
а) дощове;
б) снігове;
в) мішане;
г) підземними водами
|
2. Назвіть висотний пояс в Андах, що є найнижчим:
а) горні ліси;
б) вологі ліси;
в) чагарники та пасовиська;
г) кам’янисті пустелі та луки
|
2. Оберіть назву найбільшої за площею країни материка:
а) Перу
б) Бразилія
в) Аргентина
г) Чілі
|
2. Назвіть річку, що має найбільший басейн живлення:
а) Оріноко;
б) Амазонка;
в) Парана;
г) Ріо-Колорадо
|
3. Назвіть кліматичний пояс якого немає в Південні Америці:
а) помірний
б) екваторіальний
в) субтропічний
г) арктичний
|
3.Назвіть кліматичний пояс якого немає в Південні Америці:
а) арнтарктичний
б) екваторіальний
в) субтропічний
г) помірний
|
3. Назвіть кліматичний пояс якого немає в Південні Америці:
а) помірний
б) субарктичний
в) субтропічний
г) екваторіальний
|
4. Назвіть крайню південну точку материка:
а) м. Кабу-Бранку;
б) м. Фроуерд;
в) м. Паріньяс;
г) м. Гальїнас.
|
4. Назвіть причину частих вивержень вулканів та руйнівних землетрусів у Андах:
а) Анди є молодими горами;
б) триває процес зіткнення двох літосферних плит;
в) в Андах багато вулканів;
г) Анди є високими горами
|
4. Оберіть річку, про яку на материку кажуть «цариця річок», «диво природи», «загадкова»:
а) Парана;
б) Амазонка;
в) Мараньон;
г) Чурун
|
5. Назвіть природну зону, що займає найбільшу площу материка:
а)
вологі екваторіальні ліси
б)
перемінно-вологі ліси;
в) савани та рідколісся
г) степи і лісостепи
|
5. Назвіть крайню північну точку материка:
а) м. Кабу-Бранку;
б) м. Гальїнас.
в) м. Фроуерд;
г) м. Паріньяс;
|
5.Назвіть природну зону, що займає найменшу площу материка:
а)
вологі екваторіальні ліси
б)
мішані і широколистяні ліси;
в) савани та рідколісся
г) степи і лісостепи
|
6. Назвіть вітри, які панують над більшою частиною материка:
а) бризи;
б) пасати;
г) зонда;
г) західні
|
6. Назвіть мову, якою спілкується основна маса населення материка:
а) портуґальська;
б) англійська.
в) французька;
г) іспанська;
|
6. Назвіть крайню східну точку материка:
а) м. Паріньяс;
б) м. Гальїнас.
в) м. Кабу-Бранку;
г) м. Фроуерд;
|
ІІ рівень (3 запитання по 1 бали за кожне)
|
7. Назвіть дослідника Америки якого назвали «другим Колумбом», а значення його відкриттів оцінюють як «друге відкриття Америки»
|
1. Визначте назву рослини: «у народів Америки вона користувалась особливою повагою, їй присвячували вірші, пісні, легенди. Із неї роблять борошно, олію, крохмаль, консерви. Індіанці називають цю рослину — маїс. Як ми називаємо її?
|
7. Назвіть водоспад на річці Чурун, який спадає з висоти, що майже у 20 разів перевищує висоту відомого Ніагарського водоспада
|
8. Назвіть розташований на материку найвищій діючий вулкан світу, висота якого сягає 6723 м.
|
8. Визначте і назвіть територію Південної Америки де тривала найдовша посуха на землі (протягом 14 років)
|
8. Як називається найменша пташка на Землі, розміром з нашого джмеля, що мешкає в Південній Америці?
|
9. Разом з Північною Америкою, Південна Америка утворюють єдину частину світу. Назвіть природний об’єкт, що об’єднує ці два материки?
|
9. В основі Південної Америки лежить Південноамериканська платформа. Назвіть «залишком» якого давнього материка вона є?
|
9. Савани та рідколісся є в Південній Америці та Африкці. Скажіть на якому з материків видовий склад рослин і тварин саван та рідколісь є біднішим?
|
ІІІ рівень (2 запитання по 2 бали за кожне)
|
Підпишіть на контурній карті географічні об’єкти:
|
10. Бразільську течію. Поясніть її вплив на формування клімату центральної частини материка
|
10. Гори Анди. Поясніть їх вплив на формування клімату центральної частини материка
|
10. Річки: Оріноко, Ла-Плата. До басейну якого океану вони належать? Поясніть чому
|
11. Дайте визначення поняття «льянос»
|
11. Дайте визначення поняття «парамос»
|
11. Дайте визначення поняття «пампаси»
|
IV рівень (одне запитання — 3 бали)
|
12. Поміркуйте, чому птахи нікуди не відлітають з південно-американської сельви?
|
12. Поясніть, чому сучасне населення материка складається з представників усіх рас крім австралоїдної
|
12. Проаналізуйте причини утворення на материку найповноводнішої річки світу — Амазонки
|