Головна » 7 клас » Географія |
Мета: дослідити своєрідність клімату Південної Америки, з’ясувати вплив повітряних мас на формування клімату, удосконалювати практичні вміння і навички учнів працювати з кліматичними картами та кліматодіаграмами; розвивати логічне мислення, вміння працювати з тематичними картами, розвивати вміння аналізувати, порівнювати, виховувати повагу до думки інших учнів, самостійність у прийнятті рішень. Тип уроку: комбінований. Обладнання: фізична і кліматична карти Південної Америки, атласи, підручники, схеми кліматичних показників, діаграми опадів. Опорні та базові поняття: клімат, кліматотворні чинники, повітряна маса, кліматичні пояси, циркуляція атмосфери, постійні вітри, пасати, течії, рельєф,особливості формування клімату; встановлення причинно-наслідкових зв’язків у формуванні клімату та кліматичних поясів. Географічна номенклатура: океани: Атлантичний, Тихий; течії: теплі — Бразільська, Ґвіанська, холодні — Перуанська, Західних Вітрів. ЗМІСТ УРОКУ I. Організаційний момент Перевірка підготовки учнів до уроку, організація уваги. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів Прийом «Естафета опитування» Учні зачитують міні-твір «Подорож до Америки». Інші учні слухають та готують запитання або доповнення до творів. III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів Прийом «Проблемне питання» Учитель. Вам уже відомо, що Африка — найжаркіший материк, Австралія — найсухіший, Антарктида — найхолодніший. У чому полягає особливість клімату Південної Америки? Щоб відповісти на це питання, треба пригадати кліматотворні чинники, а потім розглянути, як кожен з них діє на території Південної Америки. У цій роботі нам допоможуть кліматичні карти атласу та кліматодіаграми в підручнику. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Прийом «Бліцопитування» • Що називається кліматом? • Що таке «погода»? • Назвіть основні кліматотворні чинники. • Наведіть приклад впливу кожного з них на формування клімату певної території материків, що вже нами вивчено. 2. Розповідь вчителя про загальну характеристику клімату материка 3. Прийом «Творча лабораторія» Завдання. Користуючись кліматичними картами атласу, а також знаннями з попередніх тем, назвіть загальні особливості клімату Південної Америки (спочатку учні пробують самі назвати ці особливості, а потім іде коментоване читання відповідного матеріалу підручника). 4. Прийом «Географічна лабораторія» (робота в групах) Завдання. Охарактеризуйте найважливіші кліматичні особливості: І група — Роль пасатів у формуванні клімату Африки, Австралії Південної Америки. II група — Чому і як течії впливають на клімат Південної Америки? IIІ група — Гори Анди та їх вплив на формування клімату материка. IV група — Чому рівнини мають великий вплив на формування клімату на сході материка? V група — Кліматичні пояси та області. Які з них основні, які перехідні, чим вони відрізняються? 5. Робота з підручником. Характеристика кліматичних діаграм у підручнику. Запис висновків у зошит. V. Закріплення вивченого матеріалу Прийом «Географічний практикум» Завдання. Порівняйте клімат у районі міст (за планом в довіднику учня): І варіант — Каракас та Монтевідео. II варіант — Снта-фе-де-Боґота та Асунсьйон. VI. Підсумок уроку Оцінювання учнів. VII. Домашнє завдання • Опрацювати відповідний текст підручника. • Нанести на контурну карту межі кліматичних поясів та областей. • Підготувати повідомлення про річкові системи Південної Америки
| |
Переглядів: 837 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |