Головна » 7 клас » Географія |
Мета: познайомити учнів з особливостями та своєрідністю органічного світу Індійського океану, показати різноманіття його природних багатств; визначити вплив океану на природу материків у прибережній частині; охарактеризувати види господарської діяльності людини в океані та її вплив на природу океану; розвивати навички роботи з картами атласу, текстом підручника та іншими джерелами географічних знань, уміння працювати в команді, аналізувати та робити висновки. Обладнання: географічні атласи, карта океанів, фізична та кліматична карти світу, ілюстрації представників рослинного і тваринного світу океану (слайди для мультимедійної дошки). Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Опорні та базові поняття: рельєф, риф, коралові, материкові, вулканічні острови, атол, гідросфера, світовий кругообіг води, океан, материк, гідросфера, Світовий океан, море, затока, протока, течія, природні багатства Світового океану, півострів, риф, ресурси океану, джерела забруднення. Географічна номенклатура: Аравійське море; затоки: Бенґальська, Перська; Суецький канал; острів Шрі-Ланка; Зондський глибоководний жолоб; підводні хребти: Західноіндійський, Аравійсько-Індійський, Центральноіндійський; течії: Мусонна, Мадаґаскарська. ЗМІСТ УРОКУ I. Організаційний момент Визначення ступеня готовності учнів до уроку, теми і мети уроку, а також основних форм та етапів роботи на уроці, створення позитивного настрою на урок. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів 1. Прийом «Географічна розминка» • Назвіть океани Землі та покажіть їх на карті світу. • Визначте по 2–3 моря в басейнах кожного з океанів. • Якими об’єктами океани об’єднуються між собою? Покажіть їх на карті. • Що впливає на формування океанічних течій? • Назвіть спільні та відмінні риси географічного положення океанів. 2. Прийом «Як? Що? Де?» Учні задають запитання, які починаються словами «що», «де», «як» (випереджальне домашнє завдання). IIІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів Прийом «Дивуй» Учитель наводить цікаві приклади, що стосуються матеріалу теми уроку. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Прийом «Проблемне питання» Учитель. Як своєрідність органічного світу та природні багатства Індійського океану вплинули на господарську діяльність людини і, навпаки, як ця діяльність впливає на природу океану? 2. Прийом «Мандрівка» Учні працюють у группах за індивідуальними завданнями. Під час виконання завдання використовують різноманітні джерела географічних знань — підручники, атласи, матеріали, підготовлені вдома. Завдання (розраховані на 5–7 хвилин) І група. Визначте та наведіть приклади своєрідності органічного світу океану. II група. Якими природними багатствами володіє океан? IIІ група. Чи впливає океан на природу материків в їх прибережній частині? Наведіть приклади. IV група. Назвіть види господарської діяльності людини в океані. V група. Як господарська діяльність людини впливає на природу Індійського океану? VІ група. Які заходи з охорони природи проводяться в океані? 3. Прийом «Роблю висновок» Учні роблять висновок щодо виконаної роботи. 4. Прийом «Географічний вернісаж» Учні представляють малюнки тварин, рослин, пейзажів, що стосуються теми уроку. Малюнки займають місце на дошці, учні доповнюють їх розповідями. 5. Прийом «Здивую всіх» Учні розповідають цікавий матеріал, що стосується теми уроку, але виходить за межі шкільного підручника. V. Закріплення нового матеріалу Прийом «Експрес-тест» 1. Частина Індійського океану, в якій в основному живуть кити: а) північна; б) центральна; в) південна; г) західна. 2. Летючі риби мешкають: а) у товщі води; б) у верхніх шарах води; в) поблизу дна; г) поблизу дна і на поверхні. 3. Перші глибоководні дослідження в Індійському океані були проведені експедицією: а) Васко да Ґами; б) Фернана Маґеллана; в) Джеймса Кука; г) Давіда Лівінґстона. 4. Індійський океан став відомий європейцям: а) раніше Тихого і Атлантичного океанів; б) раніше Тихого, але пізніше Атлантичного; в) пізніше Тихого, але раніше Атлантичного; г) пізніше Тихого і Атлантичного. 5. Частини океану, в яких проходять основні транспортні шляхи: а) північна і східна; б) північна і західна; в) південна і східна; г) південна і західна. 6. Рибальство в Індійському океані розвинене: а) сильніше, ніж у Тихому і Атлантичному океанах; б) сильніше, ніж у Тихому, але слабкіше, ніж в Атлантичному; в) слабкіше, ніж у Тихому, але сильніше, ніж в Атлантичному; г) слабкіше, ніж у Тихому і Атлантичному океанах. 7. Шельф Перської затоки виключно багатий: а) нафтою; б) кам’яним вугіллям; в) рудами кольорових металів; г) марганцевими і залізними рудами. 8. Найдовша протока Індійського океану: а) Дрейка; б) Мозамбіцька; в) Маґелланова; г) Юкатанська. 9. Південний океан — умовна назва південних частин... океанів. а) Індійського і Тихого; б) Атлантичного і Індійського; в) Атлантичного, Індійського і Тихого; г) Тихого, Індійського і Північного Льодовитого. 10. Океани, в яких є аналогічні пасатні течії і протитечії: а) Атлантичний; б) Індійський і Атлантичний; в) Індійський і Тихомий; г) Індійський. VI. Підсумок уроку Учні роблять висновок щодо виконаної роботи на уроці і виконання завдань і мети уроку. Визначають, що нового дізнались на уроці. VII. Домашнє завдання • Опрацювати текст підручника. • Підготуватися до участі в «Мозковому штурмі» з теми «Океани Землі та їх природні багатства». • Підготувати додатковий матеріал, що стосується органічного світу Північного Льодовитого океану (можна запропонувати зробити малюнки).
| |
Переглядів: 854 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |