Головна » 7 клас » Географія |
Мета: поглибити та систематизувати в учнів поняття про природу Атлантичного океану, продовжувати формування загальнонавчальних умінь — аналізувати, порівнювати, встановлювати зв’язки, причини і наслідки; розвивати пізнавальний інтерес учнів до вивчення географії материків і океанів, робити узагальнюючи висновки; формувати інформаційну, екологічну культуру при ознайомлені з кліматом і головними властивостями водних мас, із характерними представниками органічного світу, природними ресурсами; розвивати навички аналізу головних закономірностей поширення життя в океані; виховувати в учнів пізнавальну активність і самостійність, бережливе ставлення до багатств океану. Тип уроку: комбінований. Обладнання: фізична карта світу, підручники, атласи, довідники. Опорні та базові поняття: клімат, кліматичний пояс, водні маси, органічний світ, течії, екологічні проблеми, припливи, відпливи, течії, планктон, нектон, бентос, природні ресурси. Географічна номенклатура: острови: Ісландія, Бермудські, Зеленого мису; підводні хребти: Північноатлантичний, Південноатлантичний; течії: Ґольфстрім, Північноатлантична, Канарська, Лабрадорська. Зміст уроку I. Організаційний момент Прийом «Аукціон» Учні називають та показують на карті географічні об’єкти океану (хто називає і показує більше — отримує додаткові бали). II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів 1. Прийом «Географічна розминка» (робота в парах) Учні ставлять запитання за картою. 2. Прийом «Естафета» (робота по рядах)
Картка № 1 1. Карібське море відноситься до... океану. 2. Атлантичний океан омиває західну частину материка... 3. Середземне море сполучається з Атлантичним океаном... 4. Найбільший серединно-океанічний хребет на Землі знаходиться... 5. Перша назва Атлантичного океану... 6. Вперше було застосовано батометр — спеціальний прилад для взяття проб води з різних глибин під час експедиції...
Картка № 2 1. Азовське море відноситься до... океану. 2. Атлантичний океан омиває східну частину материка... 3. Атлантичний океан з Тихим океаном поєднуються протокою... 4. Найбільший жолоб в Атлантичному океані... 5. Комплексні дослідження Атлантики почалися з кінця... століття. 6. Найбільша затока Атлантичного океану...
Картка № 3 1. Сарґассове море відноситься до... океану. 2. Атлантичний океан з Тихим з’єднується каналом... 3. Атлантичний океан омиває південну частину материка... 4. Який період поклав початок вивченню властивостей вод Атлантичного океану та його глибин? 5. Які дослідні судна першими зібрали матеріал про рельєф дна, властивості водних мас, та органічний світ? 6. Яке місце за розмірами посідає Атлантичний океан у світі? IIІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів Учитель. Вивчаючи природу Тихого океану, ви дізналися про надзвичайне різноманіття її природних компонентів. Значною мірою це різноманіття обумовлено особливостями географічного положення Тихого океану, територія якого розташована у межах майже всіх географічних поясів світу. Порівняння географічного положення Тихого та Атлантичного океанів дало нам змогу визначити багато спільних рис. Та чи буде природі Атлантики також притаманне розмаїття? Чи існують екологічні проблеми Атлантичного океану? На ці запитання ми відшукаємо відповіді на сьогоднішньому уроці. IV. Вивчення нового матеріалу
Метод «Мікрофон» (учні надають можливість кожному сказати щось швидко по черзі, висловлюючи свою думку чи позицію) 1. Повідомлення про клімат. Завдання. За допомогою кліматичної карти світу в атласі визначте повітряні маси, що панують над Атлантичним океаном. Знайдіть пов’язані з атмосферною циркуляцією течії. 2. Повідомлення про водні маси Атлантики. Завдання. Американський океанограф і метеоролог Морі так написав про течії: «В океані є річка. Вона не пересихає навіть у найбільші посухи та не виходить із берегів під час найсильніших повеней». Наведіть аргументи за і проти такого порівняння. Завдання. Які чинники викликали утворення Ґольфстріму? Назвіть подібну течію Тихого океану. 3. Повідомлення про природні ресурси Атлантичного океану. Завдання. Чому на природні ресурси Тихий океан багатший за Атлантичний океан? 4. Повідомлення про органічний світ Атлантики. Завдання. Назвіть закономірності розподілу життя в Атлантичному океані. 5. Повідомлення про проблеми забруднення вод Атлантичного океану. Завдання. Висловіть своє ставлення до необхідності об’єднання міжнародних зусиль з метою охорони вод Атлантичного океану та раціонального використання його ресурсів.
V. Закріплення вивченого матеріалу Прийом «Географічний практикум» Завдання № 1. Нанести на контурну карту теплі та холодні течії Атлантичного океану. Завдання № 2. Визначте за картами атласу в Атлантичному океані, де інтенсивно здійснюється: а) видобування корисних копалин; б) рибна ловля та промисли морських тварин. Прийом «Творча лабораторія» Розробіть власну програму заходів щодо запобігання виснаженню багатств Атлантичного океану (робота в групах). VI. Підсумок уроку Бесіда • Що нового ви дізнались сьогодні на уроці? • Які знання та навички, набуті сьогодні на уроці, ви зможете використати в конкретних життєвих ситуаціях? • Які знання ви можете використати на уроках географії з інших предметів?
VII. Домашнє завдання • Опрацювати текст підручника. • Скласти міні-оповідання про уявну подорож Атлантичним океаном. • Скласти з десяти речень «лист-плутанину». • Підготувати цікаву додаткову інформацію про Атлантичний океан.
| |
Переглядів: 990 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |