Головна » 7 клас » Фізика |
Мета уроку: продовжити формування основних понять (фізичне тіло та речовина); ввести поняття маси тіла, одиниць маси; ознайомити з методами вимірювання маси тіла. Тип уроку: комбінований урок. Обладнання: терези, важки, невеликі тіла для зважування. План уроку: 1. Маса тіла, її вимірювання. 2. Виконання лабораторної роботи № 6.
Зміст уроку Методичні рекомендації Перш за все, на початку уроку необхідно підбити підсумки минулої теми: назвати оцінки за тематичне оцінювання та за першу вивчену тему. Бажано проаналізувати найбільш типові помилки учнів. Через нестачу часу все це треба зробити швидко! Перед виконанням лабораторної роботи корисно подати на дошці зразок заповнення таблиці (у другій колонці таблиці пункту 2 записи можна робити, наприклад, так: 20 + 10 + 2 + 1 + 0,5). Треба нагадати, що масу міліграмових важків необхідно виразити у грамах. Вивчення нового матеріалу Урок починається з повторення вже вивченого матеріалу. Що таке фізичне тіло та речовина? Наведіть приклади. 1. У різних тілах може бути різна кількість речовини. Наприклад, кожному зрозуміло, що в цистерні кількість води більша, ніж у склянці. Можна порівнювати і кількість речовини в тілах різного складу: наприклад, кількість речовини в гранітному постаменті пам’ятника більша, ніж в одній цеглині. Потрібна фізична величина, яка б характеризувала кількість речовини в тілі. Кількість речовини в тілі характеризують такою фізичною величиною, як маса. Пізніше ми зможемо дати більш точне означення цієї величини. Для позначення маси використовують латинську літеру m. Основна одиниця маси - кілограм (кг). Використовують і такі одиниці, як тонна, центнер, грам, міліграмтощо. Коли йдеться про маси мікроскопічних частинок, зручно користуватися так званою атомною одиницею маси. 1 кг = 1000 г, 1 г = 1000 мг, 1 т = 1000 кг, 1 ц = 100 кг. У земних умовах масу вимірюють зважуванням. Кожен з вас спостерігав зважування в магазинах. Ми використовуватимемо для цього важільні терези. Можна продемонструвати, що терези врівноважені, коли маси важків на шальках однакові (розмістити на різних шальках терезів однакові важки по 20 г; потім на правій шальці замінити 20 мг на 10 мг + 5 мг + 2 мг +2 мг + 1 мг). Якщо маса тіл на якійсь шальці більша, ця шалька опускається. Один із способів вимірювання маси - зважування.
Тепер ми готові продовжити заповнення таблиці.
В умовах невагомості звичне для нас зважування неможливе. Проте тіла не втрачають своєї маси і в таких умовах. Існують інші способи вимірювання маси, про які ви дізнаєтеся пізніше. Конспект учня Тема. Маса тіла, одиниці маси. Вимірювання маси Кількість речовини в тілі характеризують такою фізичною величиною, як маса. Для позначення маси використовують латинську літеру m. Основна одиниця маси - кілограм (кг). 1 кг = 1000 г, 1 г = 1000 мг, 1 т = 1000 кг, 1 ц = 100 кг. Один із способів вимірювання маси - зважування.
Виконання лабораторної роботи № 6 Тема. Вимірювання маси тіл на важільних терезах Мета: навчитися користуватися важільними терезами, здійснити зважування тіл. Прилади і матеріали: важільні терези, важки, кілька невеликих тіл різної маси, посудина з водою, порожня посудина, піпетка.
Короткі теоретичні відомості Правила зважування
Хід роботи 1. Вивчіть важільні терези. Визначте межі вимірювань. 2. Визначте масу m наданих вам тіл. Результати вимірювань занесіть до таблиці.
3. Визначте масу рідини у склянці. Підказка: для цього спочатку зважте склянку з водою, а потім перелийте воду до іншої посудини та зважте пусту склянку. Результати вимірювань занесіть до таблиці.
4. Дайте відповіді на контрольні запитання. 1) Як за допомогою терезів з важками, склянки з водою, пустоїи склянки та піпетки виміряти масу краплі води? 2) Є чотири однакові на вигляд монети, дві з яких мають масу по 9 г, а дві інші - по 10 г. Ви маєте терези, але без важків. Яке мінімальне число зважувань вам знадобиться, щоб напевно знайти хоч одну монету масою 10 г? 3) Заповніть пропуски. 1 кг = _______ г; 1 мг = _____ г; 1 кг = _____ т; 1 г = ________ кг; 1 г = ______ мг; 1 т = ______ кг. 7,2 т = _______ кг; 10,07 кг = _________ г; 2 г = _________ кг; 20 мг = _________ г; 85,3 г = ______ кг; 500 мг = _________ г; 170 г = _______ кг; 210 мг = _________ г. 5. Зробіть висновок за виконаною роботою.
Домашнє завдання Прочитати теоретичний матеріал за підручником; вивчити матеріал за конспектом; задачі 5.4, 5.14.
| ||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 1011 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |