Головна » 7 клас » Біологія |
Цілі уроку: сформувати в учнів цілісне уявлення про біологію як систему наук про живу природу; розглянути об’єкти й методи біології, а також її значення в житті людини. Обладнання й матеріали: таблиці із зображенням об’єктів вивчення біології. Базові поняття й терміни уроку: біологія, біосфера, ботаніка, зоологія, морфологія, анатомія, систематика, фізіологія, мікробіологія, генетика, цитологія; живлення, дихання, рух, розмноження, ріст і розвиток, обмін речовин і енергії. Хід уроку І. Організаційний етап II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів Питання для бесіди 1. Що ми відносимо до неживої природи? 2. Що ми відносимо до живої природи? 3. Які природні об’єкти вивчає біологія? III. Вивчення нового матеріалу Розповідь учителя з елементами бесіди Планету Земля оточують кілька оболонок, серед яких виділяють атмосферу, гідросферу, літосферу й біосферу. Біологія - система наук про життя в усіх його проявах на всіх рівнях організації - від молекулярного до біосферного. Основні галузі біології
Науки, з якими тісно пов’язана біологія: хімія, медицина, сільське господарство, лісове господарство, географія, геологія, фізика, математика, кібернетика, космонавтика, техніка. Учені, які зробили великий внесок у розвиток біології, - Аристотель, Теофраст, Гален, К. Лінней, Ж. Кюв’є, Ж. Б. Ламарк, Ч. Дарвін, Е. Геккель, Г. Мендель, Л. Пастер, Д. Й. Івановський, Р. Кох, Т. Морган, І. П. Павлов, І. М. Сєченов, К. А. Тимірязєв, М. І. Вавилов, Ф. Добжанський, Я. Флемінг, Дж. Вотсон, Ф. Крік. Видатні українські вчені-біологи: І. І. Мечников, С. Г. Навашин, В. І. Вернадський, І. І. Шмальгаузен, О. В. Палладін, М. Ф. Гамалія, Д. К. Заболотний, О. В. Фомін, М. Г. Холодний. IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів Дати відповіді на питання Що вивчає біологія? Які галузі біології ви знаєте? З якими науками біологія має тісний зв’язок? Які галузі біології розвиваються давно? Які галузі біології виникли недавно? Самостійна робота учнів Підготувати повідомлення про життя й наукові досягнення Карла Ліннея. V. Домашнє завдання
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 793 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |