Головна » Зарубіжна література |
Тренувальні тести та їх елементи – своєрідна «гімнастика пам'яті». Вони можуть використовуватися вчителем як засіб контролю під час проведення першого етапу уроку – актуалізації опорних знань. Контрольні тестові завдання допоможуть здійснити перевірку навчальних досягнень учнів із певної теми.
Тест тренувальний «Пані Метелиця» 1. Пасербиця щодня сиділа при дорозі... і пряла: а) край криниці; б) на лавці; в) коло двору. 2. Дівчина поранила пальця: а) ножем; б) голкою; в) ниткою. 3. Що зробила дівчина, коли впустила починок у криницю: а) думала приховати це від мачухи; б) пожалілася сестрі; в) вирішила розповісти мачусі? 4. Коли нерідна дочка опинилася у криниці, вона... а) зраділа; б) здивувалася; в) знепритомніла. 5. Що зробила пасербиця з яблуками, коли обтрусила яблуню: а) зібрала у кошик; б) згорнула на купу; в) залишила на місці? 6. Якою була пані Метелиця: а) молодою й гарною; б) старою з великими руками; в) старою з великими зубами? 7. Про що мала найкраще дбати пасербиця у домі пані Метелиці: а) про посуд; б) про постіль; в) про одяг? 8. Дівчина ніколи не чула від Метелиці лихого слова і щодня їла: а) цукерки; б) морозиво; в) смажене й пряжене. 9. Хоч пасербиці було добре у бабусі Метелиці, її взяла туга за: а) домівкою; б) мачухою й сестрою; в) подругами. 10. Кого першого побачила пасербиця, як опинилася вгорі: а) мачуху; б) сестру; в) півня? 11. Рідна дочка не злякалася бабиних зубів, бо... а) була сміливою; б) чула про них; в) не помітила їх. 12. Із брами на ледащицю вилилася смола з: а) казана; б) відра; в) бочки.
Ключ до тесту: 1а; 2в; 3в; 4в; 5б; 6в; 7б; 8в; 9а; 10в; 11б; 12а.
Тест тренувальний Ш.Перро «Попелюшка, або Соболевий черевичок» 1. Удівець одружився з удовою… а) лінивою та пихатою; б) чванливою та гордовитою; в) доброю та ласкавою. 2. Мачуха зненавиділа пасербицю за її… а) розум; б) доброту; в) красу. 3. Принц улаштував бал і запросив на нього всіх… а) знайомих і друзів; б) знатних людей королівства; в) сусідів. 4. Вдягнувшись, удовині дочки покликали Попелюшку подивитися, бо… а) любили її; б) хотіли по вихвалятися; в) у неї хороший смак. 5. Коли з’явилася хрещена мати-чарівниця, Попелюшка… а) вмивалася сльозами; б) завзято працювала; в) кружляла у танку. 6. На коней чарівниця обернула… а) ящірок; б) щурів; в) мишей. 7. На балу Попелюшку вийшов зустрічати… а) король; б) принц; в) дворецький. 8. Коли зайшла незнайомка, у залі… а) запала тиша; б) почалися розмови; в) продовжували танцювати. 9. Попелюшка сіла біля своїх сестер і пригостила їх… а) цукерками та печивом; б) яблуками та сливами; в) помаранчами та цитринами. 10. Попелюшка на другий день поїхала на бал… а) у скромнішому одязі; б) вбрана у вчорашню сукню; в) вбрана ще розкішніше. 11. Коли принцові посланці приміряли черевичок Попелюшці, він їй підійшов, а сестри… а) кинулися до її ніг і благали вибачити ; б) почали сміятися з неї; в) злякалися й утекли. 12. Після весілля Попелюшка… а) не хотіла знати сестер; б) пробачила сестер і залишила вдома; в) взяла сестер у палац.
Ключ до тесту: 1б; 2в; 3б; 4в; 5а; 6в; 7б; 8а; 9в; 10в; 11а; 12в.
Тест тренувальний Вивчаємо біографію письменника Г.К. Андерсен 1. Великий Казкар народився у місті… а) Осло; б) Оденсі; в) Одесі. 2. Батько Ганса був бідним… а) продавцем; б) письменником; в) шевцем. 3. Найбільше хлопчик полюбляв слухати казки і гратися… а) ляльками; б) книжками; в) солдатиками. 4. Ганс мріяв стати… а) кравцем; б) видавцем; в) актором. 5. Хлопчик залишив домівку й подався до Копенгагена у … а) 13 років; б) 14 років; в) 15 років. 6. Він рушив у дорогу, маючи в кишені: а) монети; б) адреси; в) рекомендаційні листи. 7. У столиці підліток намагався вивчити акторське ремесло й почувався… а) «диким лебедем»; б) «гидким каченям»; в) «голим королем». 8. До своїх покровителів юнак звернувся з трьома проханнями: а) теплі панчохи, чистий папір, чорнило; б) капелюх, плащ, свічки; в) пара черевиків, сюртук, книжки. 9. Гучну славу Андерсену принесли: а) твори для театру; б) казки; в) подорожні нотатки. 10. Під час подорожі Європою Г.К.Андерсен був уражений повагою та любов’ю й помітив: а) за ним слідкують шанувальники; б) виставку своїх творів; в) свій уквітчаний портрет. 11. Біля входу до порту Копенгагена встановлено пам’ятник персонажу казки Андерсена: а) «Русалонька»; б) «Дикі лебеді»; в) «Дюймовочка». 12. Андерсен написав у своїх спогадах: «Історія мого життя розповість світові те, що вона говорить мені: Господь милосердний і …» а) допомагає бідним; б) проштовхує таланти; в) все робить на краще.
Ключ до тесту: 1б; 2в; 3а; 4в; 5а; 6в; 7б; 8в; 9б; 10в; 11в; 12в.
Тест тренувальний Г.К.Андерсен «Снігова королева» 1. У троля була своя: а) ферма; б) студія; в) школа. 2. Де жили Кай і Герда: а) у підвалі; б) у мансарді; в) у власному будинку? 3. Хто з дітьми проводив найбільше часу: а) дідусь; б) тітонька; в) бабуся? 4. Герда вирушила на пошуки названого брата: а) навесні; б) влітку; в) восени. 5. Свої червоні черевички дівчинка подарувала: а) подрузі; б) річці; в) бабусі-чаклунці. 6. Герда згадала про Кая, побачивши троянду: а) у садку; б) у букеті; в) на капелюшку. 7. Ліжка принца і принцеси були у вигляді: а) ромашки; б) лілії; в) тюльпану. 8. Що виділяло стару розбійницю серед її оточення: а) зачіска; б) одяг; в) борода? 9. Який птах не згадується у казці: а) горобці; б) крук; в) сова? 10. Хто перший доніс до Герди звістку про Кая: а) маленька розбійниця; б) голуби; в) олень? 11. Що з одягу Герди найбільше сподобалося маленькій розбійниці: а) муфта; б) рукавички; в) шапка? 12. Що росло на краю володінь Снігової королеви: а) червоний кущ; б) зелена ялина; в) сухе дерево? 13. Снігова королева обіцяла подарувати Каю новенькі: а) санки; б) ковзани; в) лижі. 14. Установіть послідовність розділів казки: А «Маленька розбійниця»; Б «Хлопчик і дівчинка»; В «…про дзеркало та друзки»; Г «Лапландка і фінка»; Д «Принц і принцеса»; Е «У замку снігової королеви»; Є «Садок жінки, яка вміла чаклувати». 15. Установіть відповідність між персонажами і речами: 1 Герда А рибина тріска 2 лапландка Б палиця 3 бабуся-чаклунка В ніж 4 маленька розбійниця Г окуляри 5 бабуся Д червоні черевики 16. Для Снігової королеви Кай мав скласти слово: а) ніжність; б) вірність; в) вічність. 17. Щоб розтопити крижане серце хлопчика, Герда: а) заспівала; б) заплакала; в) розповіла про рідний дім.
Ключ до тесту: 1в; 2б; 3в; 4а; 5б; 6в; 7б; 8в; 9в; 10б; 11а; 12а; 13б; 14: В, Б, Є, Д, А, Г, Е; 15: 1Д, 2А, 3Б, 4В, 5Г; 16в; 17б.
Тест тренувальний С.Маршак «Дванадцять місяців» 1. Хто допоміг солдатові вибрати ялинку: а) брати-місяці; б) пасербиця; в) звірята? 2. За чим прийшла пасербиця до лісу на початку казки: а) за ягодами; б) за горіхами; в) за хмизом? 3. Хто сказав пасербиці зимового вечора: «Не спи, замерзнеш»: а) зайчик; б) білочка; в) сова? 4. «Тому вклониться, тому посміхнеться…» - так говорила про пасербицю: а) мачуха; б) бабина дочка; в) сусідка. 5. «Ми, зимові місяці, добре знаємо її. То біля ополонки її з відрами зустрінеш, то в лісі із в’язкою дров…» - наголошував місяць: а) Грудень; б) Січень; в) Лютий. 6. «Як її жаль! Нема кому повчити її, довести до пуття, до розуму». Ці слова про: а) королеву; б) пасербицю; в) бабину дочку. 7. «Красуне, чому це ти радієш – скарб знайшла чи добру новину почула?» Ці слова належать: а) професору; б) солдату; в) Квітню. 8. Пасербиця на згадку отримала від Квітня: а) намисто; б) обручку; в) рукавички. 9. Хто з місяців найстарший: а ) Квітень; б) Серпень; в) Грудень? 10. Королева пообіцяла за проліски: а) коштовності; б) дороге вбрання; в) кошик золота. 11. «Прощайся зі своєю обручкою, та і з життям водночас» - погрожувала пасербиці: а) мачуха; б) бабина дочка; в) королева. 12. Брати-місяці перетворили бабу з дочкою на: а) мишей; б) собак; в) коней.
Ключ до тесту: 1а; 2в; 3б; 4в; 5б; 6а; 7б; 8б; 9в; 10в; 11в; 12б.
Тест тренувальний Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра» 1. Псевдонім Марк Твен означає: а) військовий термін; б) лоцманську команду; в) історичне поняття. 2. Події повісті відбуваються у місті: а) Сан-Франциско; б) Сент-Пітерсберг; в) Лос-Анджелес. 3. Хто виховував Тома Сойєра: а) тітка; б) дядько; в) батько? 4. Що допомогло Томові побілити паркан: а) страх перед покаранням; б) бажання догодити тітці; в) винахідливість? 5. Покарання фарбуванням паркану відбулося у : а) п’ятницю; б) суботу; в) неділю. 6. Бен Роджер уявляв себе до зустрічі з Томом, який білив паркан: а) лоцманом; б) пароплавом «Велика Міссурі»; в) пароплавом, капітаном і сигнальним дзвоном. 7. Піти на кладовище виводити бородавки Том домовився з: а) Беном; б) Джімом; в) Геком. 8. Який сигнал мав викликати вночі з дому Тома: а) свист; б) нявкання; в) гавкання? 9. Для обряду виведення бородавок необхідно принести з собою: а) мертвого пацюка; б) мертву сову; в) мертву кішку. 10. Хлопчики на кладовищі стали свідками: а) появи привидів; б) викрадення хрестів; в) вбивства. 11. У суді Том урятував від шибениці: а) лікаря Робінзона; б) Мефа Понтера; в) індіанця Джо. 12. З ким Том заблукав під час прогулянки у печері: а) Сідом; б) Мері; в) Беккі?
Ключ до тесту: 1б; 2б; 3а; 4в; 5б; 6в; 7в; 8б; 9в; 10в; 11б; 12в.
Контрольна робота Усна народна творчість 1 варіант Рівень І-ІІ 1. Укажи, що називають фольклором: а) усну народну творчість; б) твори письменників, написані різними мовами; в) твори письменників, перекладені українською мовою. 2. Влучний вираз повчального змісту, що має висновок – це… а) загадка; б) приказка; в) прислів’я. 3. Укажи, який з наведених прикладів є приказкою: а) Рука руку миє, а обидві чисті; б) Рука руку миє, а обидві обмивають обличчя; в) Рука руку миє. 4. Укажи, в якому з наведених прикладів є протиставлення: а) Перемога не приходить від лежання; б) Ледар пітніє під час їжі, а під час роботи мерзне; в) Нічого не роблячи, вчишся робити погано. 5. Вирази типу «Жив-був собі…», «У тридев’ятому царстві жили-поживали, добра наживали…» тощо – це… а) зачин; б) початок; в) повтор? 6. Казка «Пані Метелиця» відноситься до: а) казок про тварин; б) фантастичних казок; в) побутових казках. Рівень ІІІ 7. Хто звертається до дівчат із казки «Пані Метелиця» на чарівній луці. Чому пасербиця виконала прохання, а вдовина дочка не виконала? 8. Чи легко було стрибнути у колодязь пасербиці та вдовиній дочці? Порівняйте. Рівень ІV 9. Дайте поради героям казки «Пані Метелиця».
Ключ до тесту: 1а; 2в; 3; 4б; 5а; 6б.
Контрольна робота Усна народна творчість 2 варіант Рівень І-ІІ 1. Укажи, який із вказаних жанрів художніх творів є фольклорним: а) повість; б) оповідання; в) прислів’я. 2. Як співвідносяться між собою поняття «фольклор» і «усна народна творчість»? а) Визначають одне й те саме явище; б) фольклор – це наука про усну народну творчість; в) фольклор – ширше поняття, яке містить у собі усну народну творчість. 3. Укажи, який з наведених прикладів є приказкою: а) Доля сміливого любить; б) Сміливого доля любить, а боягуза цурається; в) Сміливому доля посміхається, а до боягуза спиною повертається. 4. Укажи, в якому з наведених прикладів є протиставлення: а) Не проси груш у тополі; б) Підходить, як баран до свята; в) Мати любить ніжно, а батько грізно. 5. Приховане зображення людей у вигляді звірів використовується в: а) фантастичних казках; б) казках про тварин; в) побутових казках. 6. Учені-письменники брати Грімм є представниками: а) англійської літератури; б) німецької літератури; в) французької літератури. Рівень ІІІ 7. Опишіть життя пасербиці та вдовиної дочки у пані Метелиці. Чи було щось несподіване для вас у поведінці кожної з дівчат? 8. Назвіть причини, через які героїні потрапили до пані Метелиці та покинули її володіння. Рівень ІV 9. Дайте поради героям казки «Пані Метелиця».
Ключ до тесту: 1в; 2а; 3а; 4в; 5б; 6б.
Контрольна робота «Літературна казка» (О.Пушкін, Ш.Перро.«Попелюшка») І варіант РІВЕНЬ І-ІІ 1. Хто був першим у Європі автором літературної казки: а) брати Грімм; б) О.Пушкін; в) Ш.Перро? 2. Батьківщина О.Пушкіна: а) Німеччина; б) Росія; в) Франція. 3. Установіть послідовність поданих епізодів казки «Попелюшка»: а) Перетворення Попелюшки на чарівну незнайомку; б) Принц знайшов на східцях соболевий черевичок; в) Обіцянка повернутися додому до 12 години; г) Спала Попелюшка на благенькому солом’янику; д) Дівчині додалося роботи: прасувати, перешивати… 4. Хто дав героїні казки Ш.Перро ім’я Попелюшка: а) мачуха; б) старша сестра; в) менша сестра? 5. За кого Попелюшка віддала заміж своїх сестер: а) за вельмож; б) за принців; в) за простих людей? 6. Упорядкуйте, як відбувалися перетворення у казці «Попелюшка»: 1) гарбуз а) сукня 2) дрантя б) карета 3) ящірки в) коні 4) миші г) кучер 5) щур д) лакеї РІВЕНЬ ІІІ 7. Запишіть, які казкові персонажі згадуються в уривку з поеми «Руслан і Людмила». 8. Чому Ш.Перро назвав свою казку «Попелюшка, або Соболевий черевичок»? РІВЕНЬ ІІІ 9. Чому у казок довге життя?
Ключ до тесту: 1в; 2б; 3 г,д,в,б,а; 4в; 5а; 6: 1б,2а,3д,4в,5г.
Контрольна робота «Літературна казка» (О.Пушкін, Ш.Перро.«Попелюшка») ІІ варіант РІВЕНЬ І-ІІ 1. Ш. Перро - … письменник: а) російський; б) французький; в) німецький. 2. Автором якої казки не був О.Пушкін: а) про золоту рибку; б) про золоте копитце; в) про золотого півника? 3. Скільки разів Попелюшка побувала на балу: а) один; б) два; в) три? 4. Установіть відповідність між персонажами і речами в уривку з поеми «Руслан і Людмила» : 1) царівна а) золото 2) баба Яга б) берег пустий 3) Кощій в) темниця 4) 30 витязів г) ступа 5. Чому Ш.Перро спочатку підписував свої казки чужим ім’ям: а) так він допомагав синові стати знаменитим; б) не хотів слави; в) соромився свого захоплення казками? 6. Установіть послідовність поданих епізодів казки «Попелюшка»: а) Перетворення дрантя Попелюшки на чудову сукню; б) Пригощання сестер помаранчами та цитринами; в) Попелюшка принесла хрещеній матері гарбуза; г) Принц запросив на бал усіх знатних людей королівства; д) Попелюшка зайшла до залу, де відбувався бал, і запала тиша. РІВЕНЬ ІІІ 7. Запишіть, які чарівні перетворення та події зображено у казці Ш.Перро «Попелюшка». 8. За що, на вашу думку, принц полюбив Попелюшку? РІВЕНЬ ІІІ 9. Чому у казок довге життя?
Ключ до тесту: 1б; 2б; 3б; 4: 1в,2г,3а,4б; 5в; 6: г,в,а,д,б.
Контрольний тест з теми: «Літературна казка» (Г.К.Андерсен. «Снігова королева», С.Я.Маршак «Дванадцять місяців») І варіант 1. Батьківщина Г.К.Андерсена – це: а) Франція; б) Німеччина; в) Данія. 2. Укажіть, автором якої казки є Андерсен: а) «Дикі лебеді»; б) «Червона шапочка»; в) «Спляча красуня». 3. Потворне дзеркало, в якому все прекрасне ставало бридким, створено: а) Сніговою королевою; б) старою чаклункою; в) тролем. 4. До будинку бабусі, що вміла чаклувати, Герда потрапила: а) припливши на човні; б) пройшовши через ліс; в) верхи на олені. 5. На якій рибині писала листа лапландка: а) трісці; б) коропі; в) щуці? 6. Антитеза – це: а) художнє порівняння; б) художнє перебільшення; в) різке протиставлення понять, образів. 7. Що є джерелом казки С.Я.Маршака «Дванадцять місяців»: а) літературні казки Ш.Перро; б) російські народні казки; в) словацькі народні казки у переробці чеської письменниці Б.Нємцової? 8. «Як її жаль! Нема кому повчити її, довести до пуття, до розуму». Ці слова про: а) королеву; б) пасербицю; в) бабину дочку. 9. Хто з місяців найстарший: а ) Квітень; б) Серпень; в) Грудень? 10. Королева пообіцяла за проліски: а) дороге вбрання; б) коштовності; в) кошик золота. 11. Брати-місяці перетворили бабу з дочкою на: а) мишей; б) собак; в) коней. 12. Коментар автора у тексті драматичного твору називається: а) репліка; б) ремарка; в) монолог.
Ключ до тесту: 1в; 2а; 3в; 4а; 5а; 6в; 7в; 8а; 9в; 10в; 11б; 12б.
Контрольний тест з теми: «Літературна казка» (Г.К.Андерсен. «Снігова королева», С.Я.Маршак «Дванадцять місяців») ІІ варіант 1. Символом Копенгагену є один з героїв Андерсена: а) Оле-Лукойє; б) Дюймовочка; в) Русалонька. 2. Андерсен з'явився на світ у родині: а) аристократа; б) бідного шевця; в) селянина. 3. Що потрапило в око Каю: а) трісочка; б) сніжинка; в) скалка дзеркала. 4. За допомогою прийому «антитези» у казці «Снігова королева» протиставляється: а) реальне й фантастичне; б) природа і людина; в) добро і зло. 5. Герда не знайшла у садку старої чаклунки: а) троянди; б) фіалки; в) лілії. 6. На прикладі кого з героїв казки Герда зрозуміла, що люди можуть змінюватися: а) принца; б) маленької розбійниці; в) старої чаклунки? 7. С.Я.Маршак навчався в університеті: а) Лондона; б) Парижа; в) Берліна. 8. «Красуне, чому це ти радієш – скарб знайшла чи добру новину почула?» Ці слова належать: а) професору; б) солдату; в) Квітню. 9. На сопілці грав брат-місяць: а) Квітень; б) Червень; в) Серпень. 10. Хто сказав пасербиці зимового вечора: «Не спи, замерзнеш»: а) зайчик; б) білочка; в) сова? 11. Пасербиця на згадку отримала від Квітня: а) намисто; б) обручку; в) рукавички. 12. Репліка – це: а) розмова двох персонажів; б) промова одного персонажа; в) відповідь автора на слова персонажа.
Ключ до тесту: 1в; 2б; 3в; 4в; 5а; 6б; 7а; 8б; 9а; 10б; 11б; 12б.
Контрольний тест з теми: “Література і світ природи» (Дж.Р.Кіплінг «Мауглі») І варіант 1. Дж.Р.Кіплінг – письменник: а) індійський; б) англійський; в) іспанський. 2. Твір Кіплінга «Мауглі» - це: а) оповідання; б) повість; в) роман. 3. Установіть відповідність між персонажами казки «Мауглі» та його ім’ям: 1 вовк А Табакі 2 шакал Б Багіра 3 пантера В Хаті 4 слон Г Акела 4. Як Мауглі допомагав своїм братам-вовкам: а) витягав колючки з лап; б) розчісував їх шерсть; в) відганяв мух? 5. Хто був головним ворогом Мауглі: а) шакал; б) тигр; в) ведмідь? 6. Що приховувала Багіра: а) любов до Мауглі; б) ненависть до Шер-Хана в) сліди від нашийника? 7. Про кого з персонажів казки сказано, «…він тільки й знає, що нишпорить скрізь, робить різні капості, розносить плітки…»: а) Табакі; б) Хаті; в) Шер-Хана? 8. Кому з персонажів твору належать слова: «…настане час, коли це голе створіння примусить тебе ревти по-іншому, або я зовсім не знаю людей»: а) Батькові Вовку; б) Багірі; в) Балу? 9. Яка вада була у тигра змалку: а) короткозорість; б) кульгавість; в) шолудивість? 10. Чиє ім’я перекладалось «хазяїн, господар»: а) Матері Вовчиці; б) Каа; в) Балу? 11. Кому з персонажів твору належать слова: «На своєму подвір’ї і собака пан! Побачимо, що скаже Зграя»: а) Акелі; б) Табакі; в) Шер-Хану? 12. Ім’я Мауглі означає: а) вовченя; б) жабеня; в) мишеня.
Ключ до тесту: 1б; 2б; 3: 1Г,2А,3Б,4В; 4а; 5б; 6в; 7а; 8б; 9б; 10в; 11в; 12б.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |