Головна » Зарубіжна література |
МЕТА: ознайомити учнів з творчістю Рільке; поглибити засвоєння поняття «національний колорит»; активізувати навички аналізу тексту, виразного читання, переказу; виховувати патріотизм, любов до художньої літератури. ОБЛАДНАННЯ: тексти оповідання, технічні засоби.
Дивуєшся: земля - велика, Вода - тут щось велике, Але…. великим є небо» Р.М.Рільке ХІД УРОКУ
І. Оголошення теми, мети, епіграфу. ІІ. Засвоєння навчального матеріалу
Учитель. Література ХХ ст..дала світові багато імен з ряду яскравих митців. Райнер Марія Рільке один з них. Свої твори він присвячував людям, які розуміються на почутті любові, дружби, взаємодопомозі, на сприйнятті чужого болю, як свого. У деяких творах цього письменника оспівується Україна. Чому так сталося? Дізнаємось на уроці.
Прийом «Обличчя майстра художнього слова» Завдання. Вдивіться уважно в обличчя письменника на портреті. Яким ви його бачите? (людина 30 років, з добрими сірими глибокими очима, худорлявий, з густими бровами, мужнім ротом, зібраний, напружений, зосереджений). Що можна сказати про людину, вдивляючись в її обличчя? (це добра людина, яка в житті зустрічалась з труднощами, але поборола їх і твердо йшла до своєї мети).
Учитель. Так, ці слова влучно характеризують письменника.
Прийом «Голоси літераторів»
Презентація біографії Р.М.Рільке від І особи – розповідь про себе: «Я, Райнер Марія Рільке…»
я народився в 1875 році в Празі; Учитель. Отже, Р. М.Рільке був вражений Україною, її природою, фольклором, людьми. Оповідання «Пісня про Правду» є лакмусовим папірцем для вражень і почуттів письменника.
Словникова робота. Оповідання – невеликий прозовий твір, у якому розповідається про 1-2 події в житті людини. Національний колорит – відображення особливостей життя, побуту, природи, звичаїв, культури, мови певного народу.
Учитель. Письменник М.Рільке використовує дуже цікавий прийом «Оповідання в оповіданні». Такий прийом часто застосовують письменники, надаючи творові принадності і неординарності.
Прийом «Виразне читання» Завдання. Прочитайте пісню виразно. Як її слухали селяни? Якою була їх реакція? Яка роль пісні в житті народу?
Прийом «Літературний крос» Завдання. Закінчіть речення. Розповідь ведеться від імені…
Учитель. Спробуємо розглянути події,описані в творі з точки зору країно- знавців, природознавців, істориків.
Прийом «Коло думок» Робота по групах. Виступи. І. Країнознавці (Київ, одяг, побут жителів села, вбрання світлиць, ікони, українська пісня). ІІ. Природознавці (українські пейзажі, широкі степи, високе небо – зачитують). ІІІ. Історики (визвольна боротьба українського народу проти польських панів, Запорізька Січ, гетьмани Наливайко, Бульба, Кукубенко, Кирдяга, козаки).
Учитель. Під час подорожі Україною М.Рільке писав: «У мене відчуття, ніби я споглядаю творіння Боже…». Митець досконало вивчив історію, події, звичаї, культуру українців. Письменник захоплювався українським народом і мріяв ще хоча би раз повернутись сюди.
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.
Прийом «Асоціативний кущ». Завдання. Складіть асоціативний кущ «Рільке і Україна». Розшифруйте його.
Україна Київ Дніпро Шевченко монастирі Рільке ікони Запорізька Січ степи кобзар
Прийом «Синквейн» Завдання. Якою побачив Україну Рільке? Складіть вірш. Україна Велика широка висока Співає і бореться Боже творіння Любов
Учитель. Так, Україна з її неозорними степами, високим небом і прекрасними людьми вразила письменника і назавжди залишилась ніжною піснею у його серці.
IV. Підсумок уроку. Прийом «Дозвольте не погодитись» Р. М.Рільке – відомий польський письменник.
Учитель. Прочитаймо ще раз епіграф до уроку. Р. М.Рільке досконало вивчив український національний колорит, і, вживаючи слово «великий» мав на увазі не лише масштаби, а й значення культури та історії України для всього світу. V. Домашнє завдання. 1. Дібрати цитати до характеристики персонажів оповідання. 2. Прийом «Дружня порада». Написати есе «Дружня порада кобзаря сучасному українцю».
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |