Головна » Зарубіжна література |
Мета: продовжити знайомство з творчістю американського письменника-фантаста Р.Бредбері, проаналізувати зміст новели «Все літо в один день»; розвивати уміння аналізувати художній текст, характеризувати образи, висловлювати власні думки, мислити образно; формувати ключові компетентності школярів, створювати ситуацію успіху для кожної дитини; виховувати духовні цінності, усвідомлення власної відповідальності за своє життя та долю людства І. Актуалізація опорних знань. 1.Слово вчителя: Господь творив наш світ з любов’ю, наповнюючи його різними дивами. Кожному творінню Бог давав певні обов’язки, аби все у світі існувало в мирі і злагоді і щоби всі були щасливі. Ти,сонце, маєш завжди бути пунктуальним. Памятай про це кожного ранку. Без тебе б не було життя на землі! Сонечко у відповідь радісно усміхнулося. Потім прийшла черга хмар, вітру, вогню, а згодом й усі інші творіння пройшлися перед Богом. Кожне хотіло дізнатися про свої завдання і зрозуміти їх. За деякий час Бог вийшов на прогулянку. При стежині, якою він крокував, ріс колючий кущ. Господь ніжно на нього поглянув і, погладивши зелене листя, сказав: -Не журися, ти станеш натхненням для художників і поетів, кожен, хто тебе побачить, милуватиметься твоєю красою. Так з’явилась троянда. -А ти веселитимеш усіх своїм співом, -сказав Бог соловейкові. Останньою підійшла людина. Бог лагідно обійняв її і прошепотів на вухо: «Доручаю тобі цілий світ. Це не просте завдання, але ти зможеш його виконати, якщо будеш пам’ятати мої слова. І Бог сказав людині десять слів. Десять слів для того, щоб людина насправді могла бути щасливою. ІІ Мотивація навчальної діяльності. 1.Бесіда: - Які слова сказав Бог людині? - Для чого вони людині? - Чи почуваються щасливими сучасні люди, адже у них є досягнення науки і техніки? Чому? -А чи можливо це у майбутньому? 2.Вчитель Як один із варіантів вашого майбутнього я пропоную обговорити новелу Р. Бредбері «Літо в один день». Ви повинні були прочитати цей твір. ІІІ. Робота над новелою. 1. «Мікрофон». -Ваші перші враження від прочитаного? (обґрунтувати думку). - Тема та головна думка твору. - Де і коли відбуваються події? - Як розумієте назву твору? - Хто є головним героєм, як групуються персонажі навколо? - Яке місце найбільше вразило? 2. « Асоціації»: сонце, канікули, дощ, дитинство. 3.Проблемне запитання: Як почувається головна героїня твору? 4. Рольова гра: внутрішній монолог героїні (коли сиділа закрита в комірчині) 5.Бесіда: - Як діти вчинили з дівчинкою? Чому? Як ми називаємо цей вчинок? Чи можна назвати злочином? - Чи зрозуміли діти, що скоїли? Чому ви так вирішили? - Чи актуальна ця новела сьогодні? Чому? - Що треба зробити кожній людині для того, щоб всім було добре на цій прекрасній квітучій планеті? ІV. Підведення підсумків. Продовж речення: – Сьогодні на уроці я зрозумів … - Для мене було новим… - Для себе я взяв… Слово вчителя. Звернення до епіграфа Б. Ферреро «Божий план» Звичайний олівець має п’ять властивостей. По-перше, аби олівець писав, потрібна рука, яка ним водитиме. Ти можеш творити великі речі, але не забувай, що є рука, яка тебе провадить.Це Бог. По-друге, щоби олівець добре писав, його треба підстругати.Від цього він стане трішки коротшим, але набагато гострішим. Так само і нам іноді доводится терпіти, але це робить нас кращими. По-третє, написане олівцем можна стерти, якщо ти помилився. Це нагадування нам, що завжди можна виправитись, було б бажання. По-четверте, насправді важлива не дерев’яна оболонка олівця, а його серцевина- графіт. Для тебе теж головним має бути те, що діється у твоєму серці. І нарешті, по-пяте, олівець завжди залишає слід. Так само і ти пам’ятай: усе, що робиш у цьому житті, залишить якийсь слід. Тож старайся, щоб кожен твій вчинок був гарним. V. Дом. Завдання: написати «Лист до Марго» або «Лист до дітей»; підготувати розповідь про українських письменників-фантастів та презентувати їх твори для дітей.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |