Головна » Зарубіжна література |
Мета уроку: усвідомлювати глибину ідейно-художнього змісту казки; розвивати зв’язне мовлення, аргументовано висловлювати свої думки; навчитися цінувати справжню красу щирих людських почуттів, стати мудрішими, чуйнішими. Тип уроку: ПЧ Обладнання: портрет Г.К.Андерсена, збірки казок казкаря, ілюстрації учнів до казок Андерсена, роздатковий матеріал, презентація.
Епіграф: Сказка – ложь, да в ней намек Добрым молодцам урок. (О.С.Пушкин) Хід уроку
І. Організаційний момент Слово вчителя. Сьогодні у нас урок позакласного читання за твором „Снігова Королева”. Незвичайний,діти, цей урок, бо ви самі маєте зробити життєво необхідні і правильні висновки з прочитаного. Ми прочитали казку. Добру цікаву історію про захоплюючі пригоди. Але чи лише про це... Робота над епіграфом. Звертаю увагу на запис на дошці. Розповідає казка ніби і нереальну історію, але дає натяк: подивись, прислухайся і зроби висновок – дає урок. Отже прочитавши казку, прислухаємося до її порад. ІІ.Мотивація навчальної діяльності • Давайте пригадаймо, хто подарував нам цю і багато інших цікавих казок?(презентація з елементами вікторини) ІІІ.Засвоєння навчального матеріалу. Повертаємось до теми нашого уроку, яка звучить так: « Перемога щирих людських стосунків над багатствами Снігової королеви». Речі мають важливе значення в житті людини,вони оточують її в побуті,роблячи його кращим. Виготовлені теплими людськими руками,красиві речі приносять користь і радість. Іноді навіть незначна річ може змінити життя не лише окремої людини,а й усього світу,як у казці «Снігова королева». Перед нами дзеркало. Чим корисна ця річ?А яким було чарівне дзеркало троля у казці? Отже,гарна,корисна річ для людини – дзеркало – у руках злющого, «наче сам диявол»,троля стає небезпекою. У народі кажуть,що розбити дзеркало – до нещастя. А в казці мільйони скалок дзеркала троля ще літали по світу і множили зло. 1.Словникова робота. Антитеза. (Як все перетворювалось у дзеркалі троля?) Добре,прекрасне гидке Люди потвори Добро зло
( малюнок на дошці, 0 – дзеркало) Ось таке протиставлення протилежних явищ,понять,почуттів,думок,характерів називається антитезою. Що ще протиставляється в казці? А зараз я напишу на дошці таке протиставлення: Троянда – сніжинка. Поясніть.(жива – нежива)
2.Яких героїв ми зустрічаємо у цій казці? Розподілить їх на дві групи
Ворон, Ворона, Тролі, Снігова Королева, Олень, Фінка, жінка, що вміла чарувати Лапландка Принц, Принцеса, Кай, Герда
Маленька розбійниця - Яких героїв більше? - Чому маленьку розбійницю ми віднесли як до позитивних,так і до негативних героїв?Давайте знайдемо опис дівчинки на с. 74-75. - Зверніть увагу на мову маленької розбійниці.( «крикнула», «шпар у свою Лапландію», «терпіти не можу,коли скиглять», «вимітайся»). Чи приємно спілкуватися з людиною,мова якої подібна до мови маленької розбійниці?Давайте зразу ж зробимо для себе висновок… Але чи тільки злість притаманна героїні?(Після розповіді дівчинки маленька розбійниця вже не може залишатися такою,якою вона була раніше. Благородні вчинки Герди спонукають її до розважливих дій,вона допомагає героїні шукати Кая. У дівчинки живуть голуби та олень. Як вона ставиться до них?(вони її єдині друзі,але жития середы розбійників,де панує Закон Сили,подавало їй не лише добрі приклади.) Фізкультхвилинка.
3.Складання плану казки у вигляді подорожі й одночасно бесіда за питаннями:
1)річка – Як характеризує дівчинку те,що вона готова подарувати новенькі черевички річці? 2)бабуся – чарівниця – Що допомагає Герді згадати про Кая? У християнських легендах троянда – цариця квітів – заступниця добрих справ. В інших легендах та міфах троянди ще й символізують любов. 3)крук і ворона + королевич і королівна – Завдяки яким рисам характеру Герда знаходить співчуття у цих героїв? 4)фінка – ось Герда у мудрої фінки,яка відмовляється дати їй силу 12 богатирів. Що ж саме сказала фінка?Знайдіть в тексті на с.78. 5)маленька розбійниця + північний олень – після того як півн.олень залишає Герду,назустріч їй вийшло військо Снігової королеви. І що ж робить Герда?(читає «Отче наш» і з являються янголи) 6)палац Снігової королеви – нарешті Герда потрапляє до палацу. - Яким виглядає Кай? - Чому він забуває рідних,Герду?(це світ забуття,світ без почуттів. Якщо спочатку Кай хотів захистити всіх від Снігової королеви,то тепер він вважає її досконалою. Отже,поцілунок С.К. зіграв свою роль. Він всіх забуває. Але ж людські почуття сильніші від холоду та криги. Герда також поцілував Кая,тим самим воскресив його почуття. Весь свій час Кай проводив над складанням якогось слова…. Герда передала радість від зустрічі з Каєм крижинкам,які затанцювали і склались у слово «Вічність»,звільнивши Кая. Давайте і ми спробуємо знайти це слово.
Маленька розбійниця питає у Кая «Чи вартий ти того,щоб за тобою бігати на край світу?» Отже,за людину треба боротися,бачити в ній хороше,навіть,якщо у неї інколи виявляються і погані риси характеру.
4.Проблемне питання.
У чому ж сила Герди?Як їй вдалося перемогти С.К.? А яку ж пораду дає нам Андерсен?
5.Рефлексія.
Чому навчає нас казка?
6.Творче завдання «Лист Сніговій Королеві» На партах перед вами красиві шаблони листів та конвертів. Ви зараз попрацюєте в творчих групах та напишете листа до Снігової Королеви,а наша чарівна скринька – пошта обов язково доставить листи до палацу С.К.(діти працюють,потім зачитують свої листи та кладуть до скриньки).
7.Підведення підсумків. Будемо сподіватись,що С.К. прислухається до ваших порад,побажань і в світі стане ще на одну люблячу людину більше!
8.Домашнє завдання:дібрати гумористичні висловлювання Аліси,намалювати портрет Аліси. Відкритий урок підготувала вчитель світової літератури ГЗОШ І – ІІІ ступенів №49 Горковенко Тетяна Вікторівна
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |