Головна » Зарубіжна література |
Мета: поглиблювати знання тексту казки, розвивати навички аналізу художнього твору, відпрацьовувати навички переказу від імені дійової особи, виховувати вічні цінності. Хід уроку Слово вчителя. Сьогодні я пропоную вам подорож у світ казки, щоб пройти знайомити, але до кінця незвіданими дорогами. Думаю, що потрібно нам взяти з собою якийсь чарівний предмет. Вважаю, що ним буде дзеркало, адже в деяких казках саме воно відігравало важливу роль. Ось, наприклад, в творі О.С.Пушкіна «Казка про мертву царівну та сімох богатирів». «Свет мой, дзеркальце! Скажи Да всю правду доложи: Я ль на свете всех милее, Всех румяней и белее А мне дзеркальце в ответ: «Ты прекрасна, спору нет; Но царевна всех милее, Всех румяней и белее.» Ах ты мерзкое стекло! Это врёшь ты мне назло»
Правду говорило це дзеркало із казки О.С.Пушкіна. А зараз я хотіла б порадитися з вами. Чи варто мені дивитися в дзеркало, яке зробив чорт із казки Г.К.Андерсена «Снігова королева»?
II. Робота з текстом.
- Що трапилося з дзеркалом чорта? - Чому дзеркало розбилося? (Чорт - Бог) - Якого лиха наробила скалки? А зараз подумки перенесемося в місто, де жили Кай і Герда, і поговоримо мовою кольорів про стосунки, які були між героями до появи Снігової Королеви. (Учні за допомогою фарб передають ці стосунки) - Як повели себе Кай і Герда після бабусиної розповіді про Снігову Королеву? - Чим повіяло на нас від слів Кая?(Холодом) - З якого світу Снігова Королева? (Світу холода) - Чому Снігова Королева прийшла до Кая, а не до Герди, адже скалка ще не потрапила в серце Каю?(Від слів Кая повіяло холодом) - Від чого ж залежала ця зустріч? Ось чому скалочки від дзеркала потрапляли тільки в серця деяким людям. Розуміємо яким, якщо Каю потрапила в серце скалочка. (Людям, які мають холод в серці, самовдоволені, хвастливі) Серце в таких людей ставало крижаним. - Яке ж це серце крижане? Зрозуміло, чому саме Кая забирає Снігова Королева.
III. Переказ від імені дійових осіб.
Повернемося до Герди, яка вирушила на пошуки Кая, і послухаємо тих, хто зустрівся на її шляху. (Запрошую учнів спробувати себе в акторській справі)
Чаклунка Ворон Маленька розбійниця Лапландка Фінка
Учням пропонується допомогти героям визначитися з тим, в якій послідовності вони будуть розповідати історії про зустріч з Гердою. - Як ви гадаєте, чи варто було автору казки розповідати про подорож Герди? - А можливо варто було б опустити якусь історію із подорожей Герди? (Кожна історія чогось навчає. Мудрість у дорозі – найменша ноша.) - Отже, ці зустрічі важливі тільки для Герди? - Чого ж навчає Герда героїв, які зустрічаються їй на шляху? Творче завдання. Скористайтеся фарбами і зобразіть світ, в якому панує Снігова Королева. - Чи приваблює вас замок Снігової Королеви? - Де знаходилася Снігова Королева? (Сиділа на дзеркалі розуму) - Чому мене зацікавила ця деталь? - Що спільного між дзеркалом чорта і дзеркалом Снігової Королеви? (Вони зроблені без любові) - Як вдалося Герді оживити Кая? - Але згадаємо цілувати уміє і Снігова Королева. В чому ж різниця? (Без почуттів – з почуттями)
IV. Підсумок уроку.
Боротьба закінчилась. - Хто ж перемагає? - Що перемагає? - В боротьбі з чим перемагає? Дуже часто людина звертається по допомогу до книги. - В яких випадках ви могли б звернутися до цієї книги, щоб вона вам дала мудру пораду?
V. Домашнє завдання.
Підготуватися до уроку додаткового читання. Підготувати казку Г.К.Андерсена «Дикі лебеді».
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |