Головна » Зарубіжна література

Художня деталь і антитеза в оповіданнях А. П. Чехова

Художня деталь і антитеза в оповіданнях А. П. Чехова. 

Епіграф уроку. Краткость – сестра таланта. А. П. Чехов

Словникова робота. Антитеза – протиставлення явищ, характерів, почуттів, зовнішності. Художня деталь – виразна деталь у творі, яка має значне змістовне та ідейно-емоційне навантаження. З її допомогою письменник підкреслює характерний признак зображених ним картин, предметів чи характерів героїв, яких виділяє з ряду інших і дає можливість зрозуміти їх значення у творі.

Робота з текстом оповідання “Товстий і тонкий” Антитеза: товстий і тонкий Протиставлення використане уже в назві твору і відразу готує читача до того, що мова піде про різних людей. У читача виникають асоціації: товстий – багатий, ситий щасливий; тонкий – бідний, голодний, нещасний. Автор дає своїм героям імена, але наполегливо називає їх товстим і тонким, підкреслюючи їх несхожість в усьому: в зовнішності, соціальному становищі, характерах.

Робота з текстом оповідання “Товстий і тонкий” Художня деталь Запахи від героїв оповідання: від товстого пахло хересом і флердоранжем, а від тонкого – шинкою і кавою. Шкільні прізвиська героїв, які просто так не даються. Товстий зробив дурницю, можливо, випадково, а тонкий був ябедою. Повтор схожих фраз на початку зустрічі друзів (“Обидва були приємно здивовані”) і в її кінці (“Всі троє були приємно вражені”). Спочатку ─ щирість, а потім – лицемірство.

Робота з текстом оповідання “Хамелеон” Антитеза Собака бродяча – “Ні шерсті, ні вигляду… стерво, та й годі.” Собака генеральська – “Собака – ніжна тварина”.

Робота з текстом оповідання “Хамелеон” Художня деталь Вузлик в руках Очумєлова і решето з конфіскованим агрусом, яке несе городовик – не що інше, як данина. “Закривавлений палець” Хрюкіна, який має вигляд “знамена перемоги”, коли Очумєлов виступає на стороні ювеліра. А коли Очумєлов міняє думку, Хрюкіну доводиться палець опускати. Шинель Очумєлова, яку він то просить зняти з себе, то надіти знову в залежності від зміни обставин і можливих наслідків конфлікту.

Творче завдання Дайте відповідь на запитання, яке звучить у вірші Л. Мартинова “След” След А ты? Входя в дома любые – И в серые, И в голубые, Всходя на лестницы крутые, В квартиры, светом залитые, Прислушиваясь к звону клавиш И на вопрос даря ответ; Скажи: Какой ты след оставишь? След, Чтобы вытерли паркет И посмотрели косо вслед, Или Незримый прочный след В чужой душе не много лет?

Підсумки уроку Чому навчають нас оповідання А. П. Чехова? Письменник вважав, що людина повинна постійно працювати над собою, щоб стати вихованою освіченою, доброю, благородною. Чи згодні ви з такою думкою? На думку Чехова, треба змінитися самому, і тоді життя навколо нас теж зміниться в кращий бік. Чи підтримуєте ви думку письменника? Чи можете ви назвати себе вихованою людиною? Що б ви хотіли змінити у навколишньому світі?

Домашнє завдання Прочитати першу строфу “Різдвяної пісні в прозі” Чарльза Діккенса. Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення про цікаві факти із життя Чарльза Діккенса.


Теги: чехов
Навчальний предмет: Зарубіжна література
Переглядів/завантажень: 11991/233


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar