Головна » Зарубіжна література |
Мета: дослідити зв'язок історичних подій з творчістю, життям письменника; донести сучасникам неоціненний внесок письменника в світове суспільство, в світову літературу; розвивати інтелектуальні здібності, пам'ять, логічне мислення; виховувати найкращі людські якості, не порушуючи закони моралі. Тип заняття: вивчення нового матеріалу. Форма проведення: заняття дослідження. Обладнання: фільм, ілюстрації, презентація. Хід заняття І. Організація початку уроку Викладач: - Увага на дошку. Уважно роздивіться малюнки, предмети і скажіть: - Про які захоплення або про яку професію людини вони говорять? - Як вони можуть охарактеризувати людину, чим вона займається? - Які б ще предмети ви додали?
ІІ. Мотивація навчальної діяльності 1. Повідомлення теми, мети, епіграфу заняття Викладач: Тема заняття: Мета: Епіграф: - Е.Хемінгуей – один із світових письменників ХХ ст., які причетні до перевороту в світовому мистецтві, який ввів зі свого власного життя нові життєві цінності, викликані складністю доби: · своєрідний стиль; · авторське і людське бачення; · традиції реалізму. (прагнув зафіксувати і відобразити динаміку дійсності) - Все це дало право взяти епіграф до заняття: «Я знаю лише те, що бачив» «Кожна людина народжується для якоїсь справи». - Як ви розумієте ці слова? Викладач: Секрет сили, яка вабить до митця не лише манерою бачити, писати, а й жити: · рибалка; · мисливець; · авантюрист; · репортер; · фронтовик; · красень; · улюбленець жінок; · батько; · друг; · людина-легенда. - Народився в ХХ ст., писав у ХХ ст. - Увага: сьогодні дослідимо ланцюжок: історії – епоха – життя – творчість- сучасники. - ХХ століття: яке воно? · революції; · війни, економічні і політичні кризи. - Чи може журналіст і письменник бути осторонь?! - Хто він Хемінгуей? Періоди життя та творчості Ернеста Хемінгуея Повідомлення студентів з презентаціями: 1.Перша світова війна «Тема втраченого покоління.» «Світ – гарне місце, і за нього треба боротися.» - серйозне осмислення подій - власна участь у І Світовій війні Висновок: письменник живе стрімко, як час, палко кохає, як звичайна людина, і пише швидко, ніби боїться, що забуде, то що бачив
2. «Кодекс честі» - Прочитайте кодекс честі. Які б правила ви взяли у своє життя? - Про які риси характеру говорить Хемінгуей у кодексі честі? - Висновок: у стані розчарувань, зневіри, Хемінгуей та його герої намагаються знайти опору в собі, зберегти людську гідність.
3. Іспанський період: - Роман «По кому подзвін» - 4. ІІ Світова війна: роман «Острови в океані» - Хемінгуей – чесний боєць – проти фашизму. - З кораблями американського флоту на перехоплення німецьких підводних човнів. - Разом з ІІ фронтом – висаджується у Нормандії, Франції, як кореспондент. - Хемінгуей та його герої – люди нової епохи, генерації: героїв його творів, як і Хемінгуея, неможливо виміряти дюймами, вони мужні, незламні, благородні.
5. Куба в житті Хемінгуея: · створення повісті-притчи «Старий і море» - «Старий і море» - золота зернина, яка схилила шальку терезів на користь Хемінгуея. - Присудження Нобелівської премії а) жанрова характеристика повісті «Старий і море» б) застосування «принципу айсбергу» в) образ старого в повісті - Як риси характеру Сантьяго співзвучні з рисами характеру Хемінгуея? · Аналіз цитат з повісті про непереможність людини Висновок: образ Сантьяго – це втілення ідеї Хемінгуея про непереможність людини. Така людина: · не стане на хибний шлях, бо чесноти переважають · живе в гармонії з природою · і принцип її життя, не хлібом єдиним житиме людина (біблійна мудрість) - Як ви розумієте? 6. Хемінгуей і Україна: - Зв'язок з Шістдесятниками: «Кожна людина неповторна, вона велика, навіть у своїй малості.» - Що зумовило появу Хемінгуея в Україні: · відставання від Америки, Європи в економічному плані · близькість творів письменника до радянської ідеології (але не на всі твори) · інтерес до особистості письменника · відкритість його творів, реальне зображення реального життя. III.Підсумок заняття: 1. Вірш про Хемінгуея. 2. Бесіда зі студентами - Чи зміг би Хемінгуей жити серед нас? - Про що б ви йому розповіли? - Про що б його запитали? 3. Висновок викладача - Постать Хемінгуея дійсно пройшла крізь роки, століття. Він жив-писав, писав як жив. - По кому подзвін, По кому подзвін, По людині, яка прийщла в цей світ своїм неповторним шляхом: одні - відомі за життя, до інших слава приходить повільно, одним випадає пряма дорога, іншим стелиться зигзагами. Був свій шлях і у Хемінгуея з ХІХ– до ХХі ст., а мабуть і далі, поєднуючи відомість з популярністю. - Йому ніколи не зраджувала сила волі, совість, дружба, мужність, він поважав чужу і гарантував свою. - І сьогодні, з відстані років, я вважаю,що ви, студенти, не залишились байдужими до Хемінгуея – письменника, Хемінгуея – людини і з особливою вдячністю відчувається масштабність його внеску в світову літературу. - «Я не знав Хемінгуея, але Хемінгуей – людина для мене невіддільний від Хемінгуея – письменника, від його книг і героїв, від тих, у яких він, не криючись, любив те, що любив у самому собі – щирість, хоробрість, силу духу, вміння постояти за себе і за справу, яку вважав справою свого життя, за готовність ризикнути життям, і впевненість в том, що є речі гірші за війну: Боягузтво, зрада, егоїзм, самовпевненість».
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |