Головна » Зарубіжна література |
Мета: Підбити підсумки вивчення роману «Дон Кіхот»; ознайомити з поняттями «вічного образу» у мистецтві; виховувати активну життєву позицію, милосердя: розвивати логічне мислення, увагу, самостійність, спостережливість, вміння колективно працювати, оцінювати свої навчальні досягнення, виховувати любов до літератури, продовжувати формувати основні життеві компетентності. Базові поняття і терміни уроку: вічний образ, донкіхотство Концепція уроку: показати учням взаємозв’язок різних жанрів мистецтва, встановити міжлітературні зв’язки; Обладнання: репродукції, схеми, картки, додаткова література з теми Тип уроку: комбінований ХІД УРОКУ. І. РОЗМИНКА.( 2 хв) Вправа «Дешифрувальник».Завдання:
са ме до са Гон Хи ло де Ке нес
Розмістіть склади в такому порядку, щоб вийшло ім’я одного з праобразів Дона Кіхота. (за версією письменника Германа Арсіньєгаса, одним з праобразів Дона Кіхота був завойовник Колумбії Гонсало Хименес де Кесада, походи якого у пошуках Ельдорадо були овіяні численними легендами) II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. 1 Поміркуйте над висловлюваннями письменників про роман та його героя Дона Кіхота. З ким ви можете погодитися, а з ким посперечатися? (3хв) · Стендаль. « Відкриття цієї книги... можливо, найважливіша подія мого життя» · Г.Гейне «Я з дитинства плакав, коли читав новелу про перемогу Рицаря Місяця-Білозіра над Дон Кіхотом…» · І. Тургенєв. "Що може бути найтрагічнішим, ніж людина, яка з любові до людства здійснює найкомічніше безглуздя” · П. Меріме. "Я гадаю, що незважаючи на те, що нам дивними здаються вчинки та дії героя, ми йому співчуваємо, роман залишає відчуття доброти...”
2. Складання «сюжетного ланцюжка» (3 хв) . (робота на знання тексту роману, схеми для наповнення у кожного учня) У якомусь селі Ламанчського жив-був один ідальго, чиє майно полягало з фамільному списа, древнього щита, худої шкапи та хорта собаці.
Дон Кіхот вирушив в дорогу, уявляючи себе героєм лицарського роману. Дон Кіхот повернув додому, щоб запастися грошима і сорочками. По дорозі він побачив, як дюжій селянин б’є хлопця-пастуха. На заїжджому дворі, де дон Кіхот та Ранчо Панса зупинилися переночувати зчинився переполох, зав’язалася бійка, і Дону Кіхоту, а особливо ні в чому не винному Санчо Панси, здорово дісталося Коли Дон Кіхот і Санчо поїхали далі, лицар прийняв стадо баранів за ворожу рать і став трощити ворогів направо і наліво У Барселоні Дон Кіхот воював з лицарем Білій Місяця і зазнав поразки ІІІ МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Розповідь вчителя. (10 хв) Образ Дон Кіхота належить до таких образів світової літератури, які називають вічними. Класичними прикладами вічних образів є Прометей, Гамлет, Фауст. Як тлумачать поняття "вічний образ" літературознавці? У словнику "Літературознавчі терміни”.Василя Лесина є таке визначення: "Вічні образи — ті визначні художні образи, які, виникнувши за певних історичних обставин, мають велике загальнолюдське значення, продовжують зберігати пізнавальну, виховну й естетичну силу". А "Словник літературознавчих термінів" за редакцією ДТимофесва та С.Тураєва дає таке тлумачення: "Вічні образи — образи, узагальнююче художнє значення яких далеко сягнуло за межі їх конкретно-історичного змісту та доби, яка їх породила". Кого називають "донкіхотами"? Найчастіше донкіхотами називають доволі шляхетних, чесних і безкорисливих людей, які самовіддано, жертовно обстоюють ідеали добра і справедливості, попри всі, часто нездоланні перепони; при цьому ці люди являють собою взірець непохитності, стійкості, мужності, хоча й певною мірою наївності.Називають донкіхотами інколи й невиправних мрійників, сподівання яких змінити світ на краще, заплутавшись в ілюзіях, розбиваються, натрапивши на світ реальний, а ці мрійники потрапляють у смішні ситуації, котрі викликають більше глуму, ніж співчуття. IV. СПРИЙНЯТТЯ ТА ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. Повідомлення теми і цілей уроку. Запис учнями у зошити. На дошці написана тема уроку, епіграф, прикріплені репродукції картин Гойя, Пікассо ( 1хв.) Повідомлення учнів (11хв) 1 Образ Дон Кіхота в літературі 2 Образ Дон Кіхота в музиці 3 Образ Дон Кіхота у музиці Асоціативна вправа „Усне малювання” (4 хв) V.РЕФЛЕКСІЯ (5 хв) Учні складають сенкани до теми урокуі презентують кращі з них. VI.УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО (Бесіда з учнями) (3 хв) VII.ПІДСУМКИ УРОКУ (2 хв) 1. Аналіз епіграфа уроку і значення теми уроку(обговорення учнями). 2. Повідомлення оцінок. VIII.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. (1 хв) Підготуватися до написання листа Дон Кіхоту. 1. Необхідно дотримуватися всіх вимог до написання листа: шанобливе привітання; запитання до героя; власна думка про роман; декілька слів про себе; прощальні слова; підпис, ім’я, прізвище.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |