Головна » Зарубіжна література |
МЕТА: Визначити національні особливості японської літератури, зокрема з творчістю Я. Кавабати, здатність сприймати незнайомі культурні феномени.
Усе своє життя я прагнув прекрасного буду прагнути його до самої смерті. Я.Кавабата.
ТИП УРОКУ: розвиток зв’язного мовлення. ОБЛАДНАННЯ: тексти твору, портрети японських поетів, малюнки дітей.
І. СЛОВО ВЧИТЕЛЯ Феномен японської культури (із 660 р. до н.е.)
ІІ. Згадки про творчість М.Басьо і І.Такубаку. Головна ідея М. Басьо — побачити в малому — велике, зосередити увагу на запропонованій деталі.
“Ситорії” - осяяння, піднесення істини. “Сабі” - це смуток самотності, відмова від повсякденної метушні. Повідомлення і згадка про Я. Кавабата, лауреата Нобелівської премії. “Письменницьке мистецтво, що виражає суть японського мислення”. Суть душі японця: цілісне сприйняття світу, погляд на речі “ззовні” і “зсередини” одночасно, школа “дзен”, кінцева мета “споглядання” - відчуття єдності з Всесвітом, подолання свого маленького “я”, яке має розчинитися в атмосфері дійсності. Велике значення має інтуіція, внутрішне пробудження, відмова від традиційної логіки. Центральне місце посідає прийом натяку (йодзю), який допомагає відчути те, що не можна побачити зором і осягнути знаннями, а лише “зрозуміти серцем”. Це і визначає своєрідність творчості Кавабата Ясунарі.
Оголошення теми.
1. Евристична бесіда, коментар учителя. Що є основою ліричної повісті — основою є чайна церемонія, або “тядо” - давній звичай, доведений японською естетикою до високого мистецтва. (Суть полягає в тому, щоб людина мала змогу замислитися щодо швидкоплинного життя).
2. Які ви знаєте правила чайної церемонії?
3. З якою метою використав Кавабата Ясунарі чайну церемонію в композиційній побудові повісті?
4. У чому полягає значення назви твору “ Тисяча журавлів”?
5. Як показана природа? (Прекрасна і велична. Показуючи зміни в ній, автор відтворює порухи людської душі.)
6. Яку роль відіграє символіка у творі? Назвіть образи — символи.
7.Інтерактивна гра “Мікрофон”.
Інсценування уривків з повісті Я. Кавабата “Тисяча Журавлів”.
1.Чайна церемонія з учнями класу.
2.Творча робота учнів: “Складання дерева сакури” (Відгуки про урок).
Слово вчителя. Саме така вишукана простота стилю звучить у кожному рядку. Коли читаєш повість, ніби бачиш журавлів на кімоно Юніко, всі дивляться в небо і не помічають того, що поруч на землі. Всі люди йдуть в одному напрямку А ось — одна душа, що збоку дивиться на це. От і Кавабата прагнув розкрити таємничий, прихований сенс буття, змушуючи читачів шукати істину разом. Усе своє життя прагнув досягнути прекрасного.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Написати твір-мініатюру на тему:“Одна душа, що збоку дивиться на це.”
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |