Головна » Зарубіжна література |
Мета: поглиблювати навички аналізу літературного образу; розвивати усне зв’язне мовлення, логічне мислення; сприяти моральному визованню учнів; прищеплювати любов до читання. Обладнання: електронний тестер «Зміст казки «Снігова Королева», електронна наочність (програма Smart Board), комп’ютери, проектор, мультимедійна дошка, малюнки учнів, підручник. Тип уроку: комбінований. Література: Зарудин І.О. Зарубіжна література. 5 клас. Консекти уроків. – Тернопіль: Мандрівець, 2008. – 288 с. Чередник Л.А. Вивчення зарубіжної літератури. 5 клас. – Х.: Веста: «Ранок», 2005. – 128 с. План-конспект уроку І. Організаційний момент. ІІ. Оголошення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності школярів. Сьогодні на уроці ми завершуємо вивчення казки «Снігова королева», спробуємо проаналізувати образ Кая. Але ми не прощаємося зі світом казок. У будь-яку мить ми можемо взяти до рук збірочку казок Андерсена й поринути в чарівний світ. ІІІ. Перевірка домашнього завдання. Перевірка в зошитах цитатної характеристики головних героїв казки. Вікторина за змістом казки. -Ким доводився Кай Герді? (Сусідом) -Куди потрапили скалки дзеркала? (В око, серце) -На що ще був схожий сніг, коли взимку Кай катався на санках на майдані? (на пластівці) -Скільки разів оцілувала Снігова королева Кая? (двічі) -У кого Герда запитувала про Кая на початку своїх пошуків? (у сонця, ластівок, ріки) -Що дала Герда в подарунок річці? (нові червоні черевички) -Яке було волосся У Герди? (русяве і довге) -Чого не вистачало в саду жінки, що знала чари? (троянд) -Скільки часу провела Герда в цієї жінки? (півроку: з весни до осені) -Що за формою нагадували ліжка принцеси з принцесою? (лілії – білу і червону) -Скільки миль від палацу супроводжував Ворон Герду? (три) -Чому ворона не супроводжувала Герду? (у неї боліла голова) -З якою річчю ніколи не ролучалася маленька розбійниця? (з ножем) -На чому наисала повідомлення лапландка до фінки? (на сухій рибі-трісці) -Яку силу мав чарівний напій, що його просив приготувати олень для Герди? (силу 12 богатирів) -Де живе у Фінляндії Снігова королева? (на дачі) -Куди олень мав довезти Герду? (до куща з червоними яголами) -Як називалося занятя, коли Кай складав фігури з криженя? (льодова гра розуму) -Як називалося озео в палаці Снігової королеви? (дзеркало розуму) -Яке слово складав Кай з кридинок? (вічність) ІV. Робота з новим матеріалом. Казковий герой. В гості приходить Кай (підготовлений учень), розовідає про свої пригоди, навмисно допускаючи помилки. Учні уважно слухають, а потім аналізують почуте. Слайд №1.
-Добрий день, діти. Мене звуть Кай. Я - головний герой казки «Снігова королева. (розповідь Кая – додаток до уроку № 1) - Діти, давайте виправимо помилки, які Кай доустив у своїй розповіді. Мовна хвилинка. -Любі діти, я довго думала про те, що скалка дзеркала потрапила в сереце нещасному Каю, і воно почало перетворюварися на льод. Я подивилася у фразеологічному словнику солученя слів із словом «серце». Подивіться, скільки фразеологізмів я відшукала. Слайд №2. Гірко на серці, припасти до серця, терзати серце, з легким серцем, прикипіти серцем, легко на серці, на серці коти шкребуть, тело на серці, брати до серця, давати серцю волю, гаряче серце. -Прочитайте і подумайте, тут не вистачає фразеологізма про серце Кая. (холодне серце, крижане серце). -Як назвемо фразеологізми «гаряче серце і крижане серце»? (антонімами) -Роподіліть словосполучення так, щоб в одному стовбчику були ті, що характеризують песимістичний стан, у другий словосполучення, що характеризують оптимістичний стан людини. (Учні пояснюють значення фразеологізмів і розташовують за завданням) -На якому уроці ми з вами говорили про оптимізм і песимізм? (української літератури) (Це завдання учні записують до зошитів). Бесіда з учнями про Кая: -Якими були ваші перші враження від Кая? -Хто розповів дітям про Снігову королеву? -Як Кай сприйняв переживання Герди ро те, що Снігова королева може зайти до їхньої кімнати? (Він хоробро відовів, що нехай тільки спробує) -Розкажіть коли відбулася перша зустріч Кая зі Сніговою королевою. (побачив у вікні велику сніжинку, що перетворилася на красиву жінку). -Чим пояснити дивну поведінку Кая? (У його серце отрапив скалок чарівного дзеркала, тому хлопчик став злим і жорстоким) -Коли Кай вдруге зустрів Снігову королеву? -Чому він забув про бабусю і Герду? -Яким було життя Кая в палаці Снігової королеви? (спокійним) 4. Складання плану розповіді про Кая. (Учні записують в зошити) 5. Робота за підручником (с. 93) Розібрати з учнями, яких героїв називають головними, а яких другорядними. V. Закріплення вивченого матеріалу 1. Гра «Знайди пару» Слайд №3. (Один учень маркером поєднує пари: герой – предмет) Гра «Малюнковий план» Слайд № 4. (Перемістити малюнки так, щоб вийшов малюнковий план казки «Снігова королева» VІ. Підсумки уроку. Домашнє завдання. -Що встигли зробити на уроці? -Які форми роботи сподобались? -Що нового узнали? -Запишіть домашнє завдання: скласти розповідь про Кая (усно) за планом, підготуватися до контрольної роботи за темою «Літературна казка»; поміркувати «Чому з Гердою не трапилася така історія, як із Каєм?»
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |