Головна » Всесвітня історія |
Мета: Використовуючи інтерактивну технологію закріпити та узагальнити знання учнів про стародавню історію Індії та Китаю. Цільові завдання: створити цілісне уявлення про розвиток індійської та китайської цивілізацій у давні часи; 6. повторити та закріпити вивчені на попередніх уроках поняття і терміни. Обладнання: карта Індії та Китаю; ілюстрації з альбому;. Карта подорожі; скринька; Номінації уроку (надрукувати); музика; костюми індіанки та китаянки; кросворди;(сканувати, збільшити) схеми варн та соціального устрою країн; картка для гри «Наведи порядок» (приготувати завдання) На дошці карти Індії та Китаю I. Природно - кліматичні умови Китаю та Індії. 1.Розповісти про природно - кліматичні умови Індії та Китаю. Стародавні міста Індії Мохенджо - даро та Хараппа. Робота з картою біля дошки та на місцях з контурною картою. Скласти карти Індії та Китаю з нарізаних фрагментів, (на магнітній дошці) Тестування. По черзі команди відповідають на запитання. 1. Дуже засушлива частина земної суші з дуже бідною рослинністю, або ж без неї Одна з великих китайських річок ( Янцзи) Частина світу, на якій розташовані Індія та Китай (Азія) II. Заняття жителів Індії та Китаю. Що вирощували індійці та китайці на полях? Які ремесла знали індійці та китайці? Тестування. З якого металу давні індуси виробляли знаряддя праці? (з міді та бронзи) III. Соціальний устрій. Скласти на дошці схеми устрою давньоіндійського та давньокитайського суспільств. Тестування. Чому індуси свято дотримувалися приписаних їхній варні обов'язків? (вірили, що якщо вони будуть це робити, то їх душа може вселитися в людину з більш високої варни. А якщо - ні, то з більш низької) IV. Релігія і культура. Розповісти про релігійні вірування індусів та китайців. Тестування: Чому Будда розувірився у необхідності дотримання аскетизму?(випробував на собі) V. Побут. Костюми індіанки та китаянки. Дівчатка розповідають про костюми і демонструють їх. VI. Історичний Брейн - ринг. Куди виходили вікна будинків міст Мохенджо - Даро і Хараппа? ( у внутрішній двір) 10. На якій території жили китайці до розселення по всій території сучасного Китаю? Через що потрібно було протягнути шовкову хустку, щоб довести її високу якість? (через перстень) Подорож з коментарями: ( на дошці вивішується маршрут. Пройти від «Старту» до «Фінішу», коментуючи малюнки. VIII. Таємнича скринька — подарунок людству від індійців та китайців. Індія: Шахи, цифри, число 0, релігію буддизм. Китай: порох, шовк, компас, папір, порцеляну, (все це лежить у скриньці. Вийняти і розкласти по країнах) IX. Розгадування кросвордів ( з робочого зошита) X. Про що йдеться у вірші? Якось раз була вдома царівна одна... Золотого оленя прибравши подобу („Рамаяна") Хитромудрий Раван став навпроти вікна, І став низько вклонятись, ховаючи злобу. 2. Тому сам імператор майстрам наказав, За ескізом його, дивний прилад зробити: На тарілку поставити макет колісниці, А у ній розмістити фігурку возниці, І його нехай рука завжди Південь шука... Винайдення компасу Шіхуанді) 3. Заможні жителі там просто в розкоші жили: їхні будинки, часто, у три поверхи були, І більшість з них в собі кімнати ванні мали. В містах цих нечистоти й відпрацьована вода, По трубах глиняних, в каналізацію стікали - (Мохенджо - Даро і Хараппа) Такого у Єгипті й Межиріччі ще не знали! 4. Поглянь но - ченці із віниками йдуть, Щоб комаху якусь, не дай бог, не убити. (Заповіді Будди ) 5. Якось в давні часи всю країну вода затопила - Лише гірські вершини повінь та не вкрила. Розгубився імператор, не знав що робити, (Спасіння Китаю Юєм від потопу) Тому цю справу вирішив одній людині доручити. 6. На дереві, високо, рибка висить на сучку, Перед нею, мов млин,мигтять колеса спиці. Із Індії всеї там принци хоробрі зібрались, Але вцілити зась - хоча б як не старались. Один лиш з братів стрільнув як годиться, І з царівною,згодом,одружились вони («Магабгарата») 7. А в центрі. на високогу горбі, На випадок із ворогом двобою, Стояла цитадель, оточена стіною, Із вежами. По глиняній трубі (Мохенджо - Даро і Хараппа) В міста, із Інду, води поступали. 8. Проти нечисті сил часто бились брати, 9. Та не дай бог страждання людські йому взріти - В цьому разі,ні за що, не зможе вдома всидіти! Піде з нього у світ,щоб мислителем стати великим, ( Життя Будди ) І буде повчати людей, на Землі,до кінця свого віку 10. Поставився обраний дуже серйозно до справи -Приніс богам жертви багаті, об їздив державу, І,підлеглим, велів усі русла річок прокопати А для « Жовтої річки « велику гору прорубати... Спасіння Китаю Юєм від потопу) 11. Мав Раван двадцять рук, цілих десять голів, Безмежну владу в руках, і багатство без ліку. Та умовити діву не зміг, хоч би що не сулив - ( «Рамаяна» ) Ні за що не бажала залишати вона чоловіка. 12. Коли ж юна царівна відірвалась від справ, І Сіту заміж, за себе, став слізно просити. («Рамаяна» ) Що ви знаєте про діяльність цих осіб? XII. Чи погоджуєтесь ви з твердженням? (відповідь: так чи ні) Індійський цар Пор підкорився Олександру Македонському і став його слугою. XIII. Викреслити зайве: 1. Варни, касти, закони Хаммурапі, Ніневія, Хараппі. 2. Цінь Ші - Хуанді, Ганг, рис, сарі, папір. XIV. Знайдіть та виправте помилку: 1.Для захисту від нападників імператор Китаю наказав побудувати грандіозну споруду Вавилонську вежу. (Велику Китайську стіну) 2.Священна книга давніх індійців Біблія. (Веди) Давні китайці писали клинописом. (Ієрогліфами) XV. Хронологічна розминка. 4 тис. років тому було засноване царство Китаю. У якому тисячолітті було засноване царство Китаю? Правління Цінь - Шіхуаді установилося у 221 р. до н.е. і продовжувалося 14 років. У якому році воно закінчило своє існування? Повстання «червонобрових» відбулося у 18 р. Скільки років тому воно відбулося? XVI. «Рибалка». Виловити рибку з цифрами. (учні виловлюють дату і вказують, що вона означає) 221р до н. е. - утворення єдиної китайської держави. 206 р. до н. е. кінець правління Цінь- Шіхуанді. 18 р. н.е. - повстання «червонобрових» у Китаї. 184р - повстання «жовтих пов'язок» 220 р. - останній імператор династії Хань зрікся престолу. 551 - 479 р. до н. е - роки життя китайського філософа Конфуція. 10м.- висота китайської стіни. 5 возів - потрібно було для перевезення книги китайського вченого. 80 000 - кількість ієрогліфів у сучасній китайській мові. 4 000 тис. ієрогліфів потрібно для надрукування сучасної китайської газети. XVII. Знайди зайву цифру: 6 700 км, 10 м, 5,5 м, 36 м. 80 000, 6 500, 4 000,3500 Підводяться підсумки уроку
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |