Головна » Всесвітня історія |
Мета уроку. Ознайомити учнів з природою,кліматичними умовами, розташуванням на карті Стародавнього Межиріччя, основними заняттями мешканців, розвитком писемності. Дати характеристику правління Хаммурапі. Тип уроку: урок-подорож Основні терміни та поняття: Межиріччя, закони, Хаммурапі, Шумер, Аккад Найважливіші події та дати:1792-1750 р.до н.е. І. Організаційний момент Доброго дня, діти!Скажіть,а ви любите подорожувати? Я дуже люблю подорожі! Я вас також хочу запросити у подорож. Хочете? Я пропоную відправитися в далеку подорож,в минуле, в країну, яка називається Стародавнє Межиріччя або Дворіччя. Згодні?Тож відправляймося в дорогу. ІІ. Мотиваційний момент Щоб потрапити в Межиріччя, нам потрібно здійснити довгий авіапереліт. У вас на партах лежить необхідний документ – віза.(Додаток 1) Заповніть її, будь-ласка.Також у вас є пам’ятка туриста, з якою ми будемо працювати протягом нашої подорожі. (Додаток 2) ІІІ. Оголошення теми, плану і завдань уроку Тепер познайомимося з маршрутом нашої екскурсії. Завдання нашої екскурсії ІV. Актуалізація знань учнів V. Вивчення нового матеріалу Узагальнення за етапом роботи Згадаймо, що таке цивілізація? 1. Стародавнє Межиріччя розташоване в Передній Азії,між річками Тигр та Євфрат,які беруть початок на півночі,в горах Вірменії,а впадають в Перську затоку.Греки називали цю територію Месопотамія. На півночі Месопотамії клімат був різко континентальним-взимку холодно,а навесні й восени йшли дощі. На півдні було жарко й сухо.Влітку температура сягала 50 градусів. Щовесни,коли в горах Вірменії танули сніги й шли дощі, Тигр та Євфрат виходили з берегів і широко розливалися,несучи з собою родючий мул.Але на відміну від річки Ніл(в якій країні протікала ця річка) розливи Тигру та Євфрату відбувалися до дозрівання врожаю і тому землеробство тут було можливим за умови відводу вод у канали та басейни. Влітку ґрунт покривався твердим панцирем. І тоді необхідне було зрошення земель. Основне заняття населення – землеробство. Вирощували зернові культури, технічні: льон, кунжут, овочі: цибулю,часник, огірки, бобові: квасолю, горох. Вирощували фінікову пальму, яку називали деревом життя. Відомо 360 корисних властивостей її використання.Вживали плоди в їжу,із них робили вино й мед,кісточки використали для опалення, із волокон плели кошики й мотузки. Із будівельного матеріалу була тільки глина.Саме в Месопотамії з’явився міф, що Бог виліпив людину із глини. А тепер давайте порівняймо природні умови Стародавнього Єгипту та Межиріччя. Спробуймо знайти спільне й відмінне.В пам’ятці туриста знаходимо завдання № 2. Над словами ставимо літери М і Є, відповідно, що належить до цих країн. 2. Люди спочатку заселили Північне Межиріччя (7-6 тис.до н.е), а потім був заселений Південь Межиріччя.Чому? На півдні виникають поселення,які заселяли давні шумери.Вони й утворили державу Шумер.Північними сусідами шумерів були семітські племена.Тут виникла держава Аккад.На території Шумеру й Аккаду виникають міста-держави –Ур, Кіш, Урук. Саме в цьому місті правив Гільгамеш, улюблений герой міфів. Давайте послухаймо розповідь про цього героя Шумери створили розвинену цивілізацію, досягненнями якої користувалися багато народів. Гончарний круг, колесо,вітрильний човен, зрошувальні канали – все це ми знаємо завдяки шумерам. Узагальнення за етапом роботи 3.Минали віки.Держави Шумер й Аккад занепали. На місці Шумеру виникла держава зі столицею Вавилон. Вавилон у перекладі із акадської означає «ворота божі» Місто розташоване на перехресті торгових шляхів, тут процвітала торгівля. У Вавилоні знаходилися чудові споруди,які називали чудесами світу. Повідомлення учнів Правив у Вавилоні цар, влада якого була необмеженою. Найвідоміший вавилонський цар-Хаммурапі. Він правив 42 роки, а його ім’я згадується в Біблії. В перекладі його ім’я означає «багатство людей» За його правління був побудований великий канал, який називався «рікою Хаммурапі», а також були створені найдавніші закони. Текст законів був написаний на базальтовому стовпі заввишки 2 м, там було 300 законів.Ця знахідка була зроблена французькими вченими в 1901 році. У вас на партах є картки із законами Хаммурапі. Кожен варіант має своє завдання 1 вар.,З’ясувати,як відбувався суд у Вавилоні? 2 вар.Яким було господарське життя вавилонян? 3 вар.Якими були відносини в сім’ї вавилонян? 4 вар.Які верстви населення існували у Вавилоні? Які існували покарання за порушення законів? Кого захищали закони Хаммурапі? А тепер зробимо висновок 4. Як ми з вами з’ясували,що в Межиріччі найпоширенішим будівельним матеріалом була глина.Її використовували як матеріал для письма. Із глини виготовляли таблички,на яких і писали. Знаки для письма називалися клинопис. Кожен значок складався із декількох клиночків і позначав склад або слово. Я вам пропоную спробувати себе в ролі учнів вавилонської школи і написати клинописом своє ім’я. У цьому вам допоможе підказка і власна фантазія. VІ. Підсумок уроку Наша подорож підходить до кінця. Давайте з’ясуємо, чи була закономірною поява найдавніших цивілізацій в долинах річок? Щоб повернутися додому нам необхідно виконати завдання. (Додаток 3) Перевірка роботи
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |