Головна » Всесвітня історія |
Мета: ознайомити учнів з особливостями розвитку Володимиро-Суздальського князівства та Новгородською республікою та характерними ознаками державного управління. Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь, навичок Обладнання: підручник, атлас, роздатковий матеріал, фрагменти фільму Олександр Невський, комп’ютерна презентація. Хід уроку Організація навчальної діяльності Ми, сьогодні продовжуємо подорожувати сторінками історії середньовіччя. Тему уроку записуємо в зошит. На уроці розглянемо 4 питання Володимиро-Суздальське князівство. Щоб ваша подорож була результатною та цілеспрямованою, кожен з вас отримає оцінювальний лист, в якому ви будете виставляти собі бали за роботу на уроці Актуалізація опорних знань, умінь та уявлень учнів. Клас об’єднується у пари. Заповнення бортового журналу (додаток 1) Заповнюємо 1 колонку (що мені відомо з даної теми) Прочитайте стор. 227-228 і заповнити 2 колонку. Обговорюємо. Феодальна роздробленість і князівські міжусобиці підірвали могутність Русі. Такою ситуацією скористалися монгольські завойовники. Переходимо до другого питання Читання тексту з позначками на полях (стор. 230-231). Перевірити як засвоїли матеріал. Тести (додаток 3). Самоперевірка. Звернути увагу на екран. Виставити кількість балів в оцінювальні листи (додаток2). З Володимиро-Суздальським князівством межує Новгородська земля (робота з картою). З давніх часів у Новгороді склався своєрідний, відмінний від інших руських земель, устрій. І щоб з’ясувати який устрій склався в Новгороді об’єднаємося у групи. І група Які виборні посади існували в Новгороді? ІІ група Що таке віче? ІІІ група Чому Новгород називають боярською республікою? (Виступи спікерів груп) Із 1095 до 1304 р. у Новгороді 58 разів змінювалася княжа влада. Спробуйте спрогнозувати яку людину могли запросити новгородці на посаду князя. Одним із новгородських князів був Олександр Ярославович. У 1240 р. розбив шведів на р. Нева і отримав почесне прізвисько «Невський» Вам пропонується переглянути фрагменти фільму Олександр Невський і з’ясувати наскільки ваша модель справжнього князя співпадає з рисами характеру Олександра Невського. Обговорення. Визначають активних учнів в групах. Підраховують бали. Домашнє завдання: $ 18 п 1-4.Скласти кросворд до теми.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |