Головна » Всесвітня історія

Найголовніші рішення Генуезької, Гаазької, Лозаннської та Локарнської конференцій

Тема. Найголовніші рішення Генуезької, Гаазької, Лозаннської та Локарнської конференцій.

Мета. Охарактеризувати розвиток міжнародних відносин у 20-ті роки ХХ століття. Познайомити з перебігом та рішеннями основних міжнародних конференцій данного періоду. Розвивати критичнее мислення, уміння аналізувати історичні події, узагальнювати вивчений матеріал і робити висновки. Формувати інтерес до історії, позитивну мотивацію до пізнавальної діяльності. Виховувати толерантність, повагу до співбесідників.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Форма  проведення:  Засідання Ради Ліги Націй.

Обладнання: комп’ютерна презентація, таблички з назвами конференцій, бейджики в учнів з написами «Журналіст» та окремих держав, підручник, таблиці для кожного учня.

Програма:  Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Всесвітня історія. 10 – 11 класи. Суспільно-гуманітарний напрям, історичний, філософський профілі

Підручник: Ладиченко Т.В., Осмоловський С.О. Всесвітня історія. 10 клас. Профільний рівень. - Генеза, 2010.

Записи на дошці:

Співробітництво (кооперація) – спільна діяльність для досягнення загальних ідей.

«Твій успіх іде на користь мені, а мій – на користь тобі».

Хід уроку

Організаційний момент

Актуалізація опорних знань

Ми продовжуємо вивчати тему «Повоєнне облаштування після Першої світової». На минулих уроках розглядали перебіг Паризької та Вашингтонської конференцій, аналізували їх рішення. Країни Антанти уклали мирні договори і висунули жорсткі вимоги вже фактично іншим державам, які повалили існуючі режими в Німеччині, Австрії та ін. Умови миру виявилися кабальними, не зовсім справедливими. Розміри репарацій перевищували можливості переможених країн.

Кордони в Європі визначали довільно, з урахуванням інтересів Антанти, принципи самовизначення народів були грубо знехтувані (слайд 1).

- Назвіть проблеми, які залишилися або додалися у міжнародних відносинах після Першої світової війни (метод «Мозковий штурм»).

На дошці:

Перша світова війна

Відповіді учнів мають містити такі варіанти: проблема репарацій, роззброєння, колонії, кордони, ізоляція рад. Росії. Вчитель записує або прикріплює заздалегідь підготовлені написи на дошку.

Мотивація навчальної діяльності

Усі ці проблеми спонукали європейські країни переглянути повоєнні договори. Для цього у 20-их роках ХХ століття провели ряд міжнародних конференцій.

Шановні десятикласники, ми з вами живемо в період інтеграційних  процесів. І все, що відбувається на одному континенті чи у окремій державі, прямо чи опосередковано стосується кожного з нас. Початок інтеграції в Європі був закладений на початку ХХ ст. Тому, звертаючи свої погляди на 100 років назад, ми не тільки вивчаємо історію, але й виносимо для себе певні уроки.

Оголошення теми та завдань уроку

- Отож, ми умовно переносимось у Женеву, де знаходилась штаб-квартира Ліги Націй у 20-их роках ХХ ст.(слайд 2).  На цьому уроці ми з вами розглянемо хід та результати чотирьох міжнародних конференцій.

 Клас поділено на 4 творчі групи, кожна з яких детально розгляне зміст однієї конференції, табличнка якої стоїть на ваших столах.

- Оскільки міждержавною організацією після війни була Ліга Націй, то урок ми проведемо  у формі засідання Ради Ліги Націй, до якої входили постійні та тимчасові члени (слайд 3).

- Кожен учень представлятиме одну із країн-учасниць конференцій, яку саме – зазначено у нього на бейджику. Щоб відзвітувати перед керівництвом своєї держави, ви маєте вести щоденник спостережень у вигляді таблиць. У кінці уроку таблиці здасте на перевірку та затвердження Генеральним секретарем. Цю функцію виконуватиму я.

По закінченню роботи кожна группа має представити результати своєї роботи.

Вивчення нового матеріалу

Робота учнів з підручником («Всесвітня історія» 10 кл., Т.Ладиченко, С.Осмоловський. параграф 28, п.2), заповнення таблиці (5 хв.).

Презентація результатів роботи групп: по1 учню розповідають про хід одної конференції (по 3 хв. ). У кожній групі є фотокорреспондент, який отримав випереджаюче завдання: знайти фотографії   про дану конференцію. Параллельно іде презентація фотографій. Усі інші учні заповнюють таблиці по ходу розповіді.

Після виступу кожної групи інші можуть задавати запитання, які виникли.

Усвідомлення нового матеріалу

- Подумайте, як змінилося міжнародне становище країн Європи після конференцій у 20- их роках ХХ століття? (оформився блок капіталістичних країн Європи з відвертим антирадянським змістом, ігнорування СРСР призвело до зближення цієї країни з Німеччиною та Італією, почуття національного приниження в Німеччині породило реваншистські настрої).

- Як бачимо, не всі питання, які виносились на розгляд міжнародних конференцій, були розв’язані позитивно.

- Англійський державний і політичний діяч Ллойд Джордж так сказав про результати даних конференцій: «Боротьба за мир буде продовжена» (слайд 32).

Підведення підсумків уроку

- Проведення даних конференцій  - неординарна подія у міжнародній політиці. На наступний ранок більшість періодичних видань надрукують інформацію про них. Запропонуйте назви статей до газет та журналів. Працюємо групами.

На цьому наше засідання Ради Ліги Націй закривається. Прохання здати на перевірку ваші щоденники спостережень. Дякую усім за роботу.

Домашнє завдання

Опрацювати п.2 параграфа 28.


Теги: Махаринська О.П., ліга націй
Навчальний предмет: Всесвітня історія
Переглядів/завантажень: 2327/214


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar