Головна » Всесвітня історія

Голокост в роки Другої світової війни

Голокост в роки Другої світової війни.

познайомити учнів з історією «Голокосту» та показати дане історичне явище як найтрагічнішу сторінку в історії єврейського та інших народів;
розвивати в учнів вміння та навички:

працювати з додатковими джерелами інформації;
працювати в групі та парі;
критичне і логічне мислення, уяву, пам'ять;
складати текстові схеми, таблиці, проекти, план до теми і тези відповіді;

виховувати в учнів почуття патріотизму за представників єврейської національності українського походження; шанобливе ставлення до тих людей, які загинули або стали жертвами нацистських концтаборів; толерантне ставлення до думок своїх однокласників; виховувати в учнів повагу до історичного минулого української та світової історії;
сприяти збереженню на уроці здоров'я учнів на уроці.    

Урок вивчення нових знань.

Роздавальні картки з текстами історичних джерел, текстові схеми, підручник – Історія України (автори: О. Пометун, Н. Гупан) та Всесвітня історія (автор: І. Щупак), Інтернет-ресурси, нетбук та електронна дошка.  

1) Перевірка домашнього завдання вчитель проводить за технологією «Доповніть речення»:

Назва нацистської Німеччини протягом 1933-1945 рр.
Політичний діяч та лідер нацистської Німеччини, який займав антиєврейські позиції.
Першою значною подією знищення єврейського населення на території нацистської Німеччини у 1938 році була …
А. Гітлер ненавидів євреїв через те, що …
Згідно нацистської ідеології євреї відносилися до …    

Голокост в роки Другої світової війни.

Слово вчителя. Історія «Голокосту» є однією з найцікавіших, маловивчених і дискусійних тем сьогодення. Більшість українського суспільства лише чули слова «Голокост», євреї, концентраційні табори, Освенціум та Бабин Яр, але на жаль не мають чіткої картини їхньої єдності. З «Голокостом» ми в більшості випадків пов’язуємо переважно знищення єврейського народу, але насправді об’єктом знищення були також представники інших народів. То ж давайте зараз на уроці ми разом спробуємо з різних сторін розглянути історію такого трагічного явища як «Голокост».     

І. Розповідь вчителя питання «Передумови Голокосту». 

* завдання класу – учні мають записати у вигляді тез трьома реченнями головні на їхню думку ідеї розповіді та обґрунтувати.

ІІ. Виступи учнів з індивідуальними домашніми повідомленнями у формі уявної екскурсії «Місцями концентраційних таборів Європи»):

1-ий екскурсовод: «Осве́нцім»;

2-ий екскурсовод: «Треблінка»;

3-ій екскурсовод: «Флоссенбюрг»;

4-ий екскурсовод: «Дахау»;

5-ий екскурсовод: «Бухенвальд»;

6-ий екскурсовод: «Заксенгаузен»;

7-ий екскурсовод: «Собібор»;

8-ий екскурсовод: «Сире́цький концтабір»;

9-ий екскурсовод: «Янівський концентраційний табір»;

10-ий екскурсовод: «Маутга́узен»;

11-ий екскурсовод: «Малий Тростенець»;

12-ий екскурсовод: «Майда́нек».

*завдання класу – учні мають уважно слухати і скласти до кожної екскурсії по три запитання.

ІІІ. Робота учнів з історичними атласами і контурними картами:

Завдання: знайти в атласі та позначити в контурній карті наступні історико-географічні об’єкти:

Концентраційні табори, створені владою Третього Рейху;
Місця компактного проживання єврейського населення;
Місця масових розстрілів єврейського населення.     

ІV. Слайд-шоу - комп’ютерна презентація одним учнем випереджаючого індивідуального творчого завдання «Масові розстріли єврейського населення на території сучасної України».

V. Самостійна робота учнів з текстами історичних джерел шляхом використання диференційованого підходу:

Спогади вцілілих від Голокосту:

Середній рівень: «41-го Ааронові Залмановичу було лише 4 роки. Тоді його сім’я ледь устигла врятуватися від масового винищення євреїв. Виїхали в товарних вагонах до Уралу. Аарон Вульфсон, урятувався від Голокосту: Мы успели на последнем эшелоне от завода «Спартак», был у нас на Ленинградской такой завод «Спартак». Та лихо таки торкнулося його родини – від рук нацистів загинули двоюрідні брати й бабуся. Нині чоловік прийшов на виставку «Голокост від куль», аби вшанувати пам’ять про них».

Достатній рівень: «Аріх Коретз був хлопчиком у той час. У своєму щоденнику він записував жорстокість, що відбувалась у таборі Берген Белсен (Bergen Belsen). Тільки після 1992 року він вирішив опублікувати свої записи. «Кількість голодуючих у таборі збільшувалася... Важко описати те, що відбувалося, коли один з ув'язнених помирав чи все ще вмирав. Ті, хто стояв чи сидів поруч із ним, вели себе як голодні вовки. Вони знімали з нього одяг і шукали в його речах їжу або якісь цінності», — говорить Коретз. Вижити у таборах смерті було вкрай складно. Тільки сильні могли це зробити. «Всю ніч по всьому табору можна було чути несамовиті крики і голосіння. Слабких, вмираючих або хворих вбивали... Потім я бачив тіла, на яких було видно сліди людоїдства. Цю картину я ніколи не забуду», — продовжує свідок.        5 квітня 1945 за п'ять днів до звільнення концтабору Берген Белсен, Аріха Коретза посадили на один із трьох поїздів — останній, який залишив територію табору. Але поїзд незабаром загубився. Два тижні він подорожував у важких умовах, поки не зупинився біля зруйнованого мосту неподалік від міста Тробітз в Німеччині. За цей час багато хто загинув. «Група людей брала мертвих і масово закопувала їх», — розповідає Коретз. Пасажири поїзда записували деталі того, що відбувається. Один із них був колишній доктор на ім'я Швейзер. «У його маленькому зошиті він писав імена померлих людей, їхнє походження і дату смерті. Він також записував, біля якого каменю їх поховали», — говорить він».

Високий рівень: «Одного разу ввечері, два стрільці розстріляли півтори тисячі євреїв. Два стрільці і три штовхача. Штовхачі були німці в рукавичках до плечей. Вони штовхали поранених людей. Адже в липні 1941 року вони встановили закон: не витрачати більше однієї кулі на єврея. Один єврей — одна куля, одна куля — один єврей. Таким чином, це означало, що поранених євреїв ховали живцем», — розповідає священик Десбоіс. Знайдені німецькі кулі вказують на те, що це робили нацисти. На відміну від Західної Європи, східноєвропейських євреїв не відправляли до концтаборів, а вбивали протягом кількох годин. «Дуже важко слухати жахливі факти. Наприклад, одна жінка розповіла мені, що її примушували пересувати трупи перед кожним наступним розстрілом, щоб очистити місце в загальній могилі. Вона сказала, що їй було важко це робити, тому що тіла ворушилися. Дуже важко, пізнаючи правду, залишатися спокійним», — каже священик».

*учні мають трьома реченнями висловити головні ідеї даного історичного джерела.

VІ. Виступ учнів з індивідуальними домашніми повідомленнями краєзнавчого спрямування:

1-ий учень: «Знищення єврейського населення у Північному Приазов’ї в роки нацистсько-фашистської окупації»;

2-ий учень: «Знищення єврейського населення у Сталінській області в роки нацистсько-фашистської окупації».  

1) Письмові завдання для учнів різної складності шляхом використання диференційованого підходу:

Середній рівень: «Напишіть листа своїм близьким про події «Голокосту в роки Другої світової війни» у вигляді 6 речень, вживаючи історичні терміни, історико-географічні об’єкти, дати, прізвища».

Достатній рівень: «Складіть план з теми «Голокост в роки Другої світової війни».

Високий рівень: Заповніть таблицю: «Спільні та відмінні ознаки знищення єврейського населення у Північному Приазов’ї та Сталінській області в роки нацистсько-фашистської окупації».

Спільні ознаки:

Відмінні ознаки:

Рефлексія:

Яку тему ми сьогодні вивчали?
Що Вам найбільше на сьогоднішньому уроці сподобалося, а що ні?
Які труднощі у Вас виникли під час вивчення теми?

1) Опрацювати записи в зошиті та текст підручника                     С. 36-39;

2) Опрацювати матеріал історичного атласу.


Теги: Рубленко В.М., голокост
Навчальний предмет: Всесвітня історія
Переглядів/завантажень: 1386/231


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar