Головна » Українська мова

Село моє, для мене ти єдине

Мета: формувати  вміння і навички письмово створювати власні твори-описи місцевості в художньому стилі на основі особистих спостережень і вражень; удосконалювати мовленнєво - мислительні вміння усвідомлювати тему й основну думку,  логіку викладу,  тип і стиль мовлення;  розвивати мовленнєво-комунікативні вміння здійснювати змістово-композиційний  аналіз  тексту з елементами опису місцевості, творчі здібності школярів, уміння сприймати письмовий текст, розуміти його; виховувати бажання знати й вивчати історію рідного краю

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення

Міжпредметні зв’язки: мова, література, історія,  музика

Обладнання:  мультимедійний проектор, музичний супровід

ХІД  УРОКУ

Організаційний  момент
Мотивація пізнавальної діяльності. Повідомлення теми, мети уроку

Емоційне налаштування (слухання пісні Н.Гураль  «Моє село»)

(слайд 1 додатку 1)

Летять лелеки із країв далеких,

Лелечий клекіт лине в даль.

А я іду, лечу додому.

У свій чарівний рідний край.

Той край, де все таке для мене рідне,

Де щастя й долі оберіг.

Туди, де знов душа розквітне,

Туди, де батьківський поріг.

Приспів: Село моє, в пахучім цвіті,

Мені всміхається здаля.

Для мене ти одне на світі –

Мій рідний край, моя земля.

Село моє (4р.)

Ходжу змалечку росянистим полем,

Товчу стежину край ріллі.

І пахне хлібом моя доля,

Коли я в рідному селі.

Бесіда за прослуханим:

Яка тема цієї пісні?
Визначте основну думку.
Яким настроєм вона пройнята?
До якого стилю мовлення належить даний текст.
Аргументуйте свою думку

    Отже, і ми з вами сьогодні складемо власні твори - описи місцевості на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі. Які ж державні вимоги стоять перед вами до  вивчення цієї теми (слайд 2 додатку1)

ЗНАТИ: стилі й типи мовлення, особливості складання твору-опису місцевості

ВМІТИ: складати письмовий твір за складним планом, обираючи відповідний стиль і тип мовлення; оцінювати текст з погляду його змісту, форми, задуму і мовного оформлення

Інструктаж учителя щодо роботи учнів у творчих картках

    Протягом уроку ви  будете працювати  в творчих картках,  які лежать у вас на партах  (додаток 2).  Кожну слушну думку,  епітети, порівняння  ви будете записувати у цю картку. Це полегшить вашу роботу над твором – описом

(Можливий варіант заповнення табл..)

 

Актуалізація опорних знань

    На попередніх уроках ми працювали з  текстами - описами Наталівського та Софіївського парків. Тож давайте пригадаємо, що значить створити опис місцевості. А для цього створимо асоціативний кущ.

«Асоціативний кущ»  (  слайд 4 додатку 1)

                                          

( Можливі варіанти учнівських відповідей: історія назви (топоніміка) - місцезнаходження - рельєф – рослинність – об’єкти   - враження  тощо)

Основний зміст уроку

Слово вчителя

   У ході підготовки до уроку ви об’єдналися в групи: «історики», «топографи», «фотографи». Ці ж групи ми збережемо й протягом уроку. Усі свої дослідження ви передали «журналістам», які ознайомлять нас  із спільний проектом  «Моє село, моя колиска». 

Заочна екскурсія «Моє село, моя колиска»

Виступ журналістів (додаток 3)

(демонстрація мультимедійної  презентації  (додаток 4),

 у ході якої учні записують матеріали у творчу картку)

Обговорення презентації:

Що нового ви дізналися про село?
Які типи мовлення використані у ході презентації?
Які фото краєвидів сподобалися найбільше?

Спільна  робота над планом «Мозковий штурм»

Перш ніж почати роботу над твором необхідно скласти план. З яких частин та пунктів він може складатися? (учні вносять свої пропозиції)

(Можливий варіант плану слайд 5 додатку 1)

I. Дороге серцю місце.  

II. Опис села.

1. Історія села.

2.Родзинка мого   села ( чим воно не схоже на інші)

3. Пам'ятки культури та історії.

4. Озеленення.

5. Як змінилося село останнім часом.

6. Що я хотів би змінити, якби міг

III. Люблю село своє, від нього кращого не знаю.

Робота в групах ( слайд 6 додатку1)  

Пропоную вам обрати спікера – керівника групи (слідкує за регламентом під час обговорення, визначає доповідача, заохочує групу до роботи), "секретаря" (веде записи результатів роботи, допомагає при підведенні підсумків та їх виголошенні), "доповідача" (чітко висловлює думку групи, доповідає про результати роботи групи).

Завдання: скласти початок твору – опису  (1гр.); основну частину (2гр.) підпункт на вибір;  кінцівку (3гр.)   Час на роботу    5хвил.

( під час роботи учнів у групах  лунає тихо спокійна музика)

Заслуховування  результатів роботи в групах

   (Можливі варіанти у  додатку 5).

Отже, ви добре справились із завданням. А тепер прошу вас попрацювати індивідуально і скласти твір із можливою назвою «Село моє, для мене ти єдине»

Самостійна робота учнів у зошитах ( складання твору – опису місцевості на основі особистих спостережень і вражень)
Здача зошитів на перевірку

Підсумки уроку.    Вправа «Мікрофон» (слайд 9 додатку 1)

Сьогодні на уроці я дізнався…
Мені сподобалося…        тощо
Я був (ла) вражена тим, що….
Мій найбільший успіх на уроці –це…
Я відчував (ла)  труднощі…

 

Домашнє завдання:   написати сенкан «Село». Давайте пригадаємо, що таке сенкан (слайд 10 додатку 1) 

 


Теги: Шемет О.В., твір
Навчальний предмет: Українська мова
Переглядів/завантажень: 1721/143


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar