Головна » Українська мова |
Мета: домогтися засвоєння учнями правил правопису прислівників разом і через дефіс; Хід уроку Організаційний момент. Діти, сьогодні незвичайний урок, урок-подорож. Ми з вами вирушаємо до банку, долаючи складний шлях знавців рідної мови.
1. Гронування З якими словами асоціюється у вас слово «банк»?
Всі ці слова – економічні терміни, якими ви оперуєте при вивченні економіки. А ще є банк знань. Як ви розумієте це словосполучення? У переліку економічних термінів ви назвали слово «гроші». Кожна країна світу має свої гроші, на яких розміщено інформацію про дану державу. І ми з вами випустили власну купюру номіналом 7 бривень (учні 7-Б класу).
Які ж символи зображені на цій грошовій одиниці? Храм науки, знань – Дергачівський ліцей №2. Дергачівський храм Різдва Божої Матері як символ духовності, моральності, вихованості.
Отже, сьогодні на уроці ви матимете змогу стати багатими: за кожну правильну відповідь ви отримуватимете 7 бривень. В кінці уроку зібрану суму ви покладете в банк, а банк зробить певні розрахунки і видасть вам бали. Найбільша сума 70 бривень – 12 балів. На уроках української мови ми почали вивчати самостійну незмінну частину мови прислівник. Знаємо розряди прислівників за значенням, ступені порівняння, способи творення.
Актуалізація опорних знань учнів. «Перший крок до успіху»
1. Бліц-контроль. Яка частина мови називається прислівником? 2. Робота з текстом. Прочитати, виписати прислівники. У виділених прислівниках визначити розряд за значенням, ступінь порівняння, спосіб творення. Слайд 1 Гроші Гроші існують так давно, як і людська цивілізація. Упродовж тисячоліть гроші постійно змінювались і сьогодні їхній стан не є завершальною і остаточною стадією їх розвитку.
Оголошення теми, мотивація навчальної діяльності.
Словниковий диктант. Слайд 2 Словниковий диктант Востаннє, вдвоє, навіщо, по-твоєму, назавжди, надворі, по-осінньому, будь-коли, вгорі, уночі, пліч-о-пліч, віч-на-віч, тихо-тихо, ледве-ледве, мимоволі, щовечора, босоніж, абияк, хтозна-як, казна-де, так-сяк, де-не-де, по-козацьки, по-батьківському. (Ті слова, правопис яких викликав в учнів сумнів, вони підкреслюють.) Проведіть дослідження: коли прислівники пишуться через дефіс. А правила правопису прислівників разом ми з’ясуємо, опрацювавши таблиці та підручник.
«Читай, міркуй, роби висновок» Робота з підручником (с. 212, 213)
Разом пишуться прислівники, утворені сполученням
Частини мови Приклади Прийменник з прикметником Востаннє, здалека, змолоду, згарячу, знову, нашвидку Прийменник з числівником Вдвоє, надвоє, вперше, утрьох, заодно, спершу Прийменник із займенником Втім, потім, передусім, нащо, навіщо Прийменник з числівником Забагато, віднині, назавжди, повсюди, позавчора, відтепер Частки що- з іменником або прислівником, коли вона стоїть спереду Щовечора, щоранку, щодня, щодалі (але: дарма що, тільки що)
Частини мови Приклади Часток аби-, де-, сь-, ані-, чи-, як- з прислівником Абияк, абикуди, дедалі, деколи, аніскільки, колись, чимало, якраз (але: як коли, як слід, як треба) Складанням кількох основ з прийменником чи без нього Босоніж, ліворуч, мимоволі, стрімголов, сьогодні, нашвидкуруч, запанібрата Кількох (двох і більше) прийменників і будь-якої самостійної частини мови Напередодні (на+пере+до+дні), спідлоба (с+під+лоба), навздогін (на+в+з+до+гін)
Закріплення знань і вироблення в учнів умінь «Перевір себе» Перед виконанням завдання з’ясувати: Що таке валюта? (Грошова одиниця певної країни)
Робота з підручником економіки (с. 131): знайдіть зразок долара.
Робота в парах. Прочитати текст «Американський долар». Пояснити правопис прислівників та розділові знаки в останньому реченні. Американський долар У 1786 році американський конгрес прийняв закон про введення власної грошової одиниці – долара. Спочатку долар був срібним, потім з’явились паперові купюри. Всі вони, по-перше, були однакового кольору і розміру, по-друге, з водяними знаками, по-третє, з портретами «батьків-засновників».
Порівняйте однозвучні слова у реченнях. Поясніть, чому вони пишуться по-різному. Дотримуйтесь схеми обґрунтування: «я вважаю…», «тому що…», «отже,…». Слайд 3 (У)горі так ярко світять зорі, ні одна не криється за хмари. (Леся Українка) (У)горі пробили тунель. (З газети) Хлопець (на)силу стримував гарячих коней. (Ю. Яновський) (На)силу цього юнака не надійся. (Л. Гримайло) Олег озирнувся і (в)останнє прислухався. (О. Донченко) Невідомий зазирнув (в)останнє вікно школи. (Л. Гримайло) Вони (в)двох хутенько піднялися на гору. (О. Десняк) Яблука лежали (у)двох ящиках. (І. Немченко) Було (по)зимовому холодно. (Є. Гуцало) Ми йшли (по)зимовому лісі.
«Чи знаєте ви, що…?» Слово «гривня» походить від прикраси з золота або срібла у вигляді обруча. Частіше за все – це м’яко закріплені обручі з кінцями у вигляді голівок левів, які носили на шиї (тобто на загривку).
Прочитати речення. Записати прислівники, розкривши дужки. Слайд 4 1. Гроші з’явились давно: тільки(но) відбувся поділ праці між представниками різних професій, постала необхідність в обміні продуктами праці між ними.
«Зі скарбнички мудрих думок» Прочитати прислів’я. Пояснити їх значення. Слайд 5 1.У нього грошей, як у жаби пір’я. 2.Рахуй гроші стиха, не знатимеш лиха. 3.Гроші маленькі, а велику справу роблять. 4.Грошей багато не буває. 5.Копійка любить, щоб її рахували.
Творча робота.
«А чи знаєте ви, що…?» Слово «банк» походить від італійського «banco» та французького «banque», що означає «скриня», яка вказує на зберігання чогось цінного. В українській мові це слово з’явилося давно, а запозичили ми його з італійської мови.
Які функції виконує банк?
Надання кредитів
Перегляд мультфільму про роботу банку (відтворення валютної операції – збереження золотих злитків).
Зв’язне мовлення
Скласти письмово зв’язний текст до 5 речень на одну із запропонованих тем, використовуючи прислівники. Слайд 6 1.Якби я був банкіром… 2.Яким вимогам повинен відповідати сучасний банк? 3.Я – майбутній банкір (мої плани та завдання).
Дорогі діти, ми в банку. Свої зароблені гроші покладіть на депозит (в зошит), а банк здійснить відповідну операцію і видасть бали.
Оцінювання учнів.
Підсумок уроку «Мікрофон.». Що було найцікавішим на уроці?
Домашнє завдання: Опрацювати §33, таблиці, виконати вправу 398
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |